Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@04:19:39 GMT

تاختن و توقف ترامپ برجهانی سازی

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۰۹۴۸

سیدجلال ساداتیان-سفیر سابق ایران در بریتانیا در جهان اقتصاد نوشت: به گونه‌ای که  وی برجام را ضد منافع آمریکا و اسرائیل اعلام کرد. ضمن اینکه رئیس جمهور آمریکا صراحتا اعلام کرده در معادلات بین المللی تنها به دنبال منافع آمریکاست.

در این معنا که آمریکا بعد از جنگ دوم جهانی سازمان ملل را شکل داد و روز به روز بر وسعت جهانی شدن افزود و سازمان‌ها و ارگان‌های بیشتری وابسته به این سازمان شگل گرفت و به نوعی در بعد تجارت جهانی و سایر فعالیت‌ها  ملت‌های جهان به سوی جهانی شدن حرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که به نوعی دهکده جهانی شکل گرفت و در نتیجه اینترناسیونالیسم مطرح شد اما اکنون ترامپ تنها به منافع خود می‌اندیشد و آمریکا در زمان وی از پیمان‌های جهانی در حال خارج شدن است.

به طوری که امروز نه تنها آمریکا عضو برجام نیست بلکه عضو نفتا وپیمان پاریس هم نیست. از سوی دیگر  او تمام قد در مقابل سیاست‌های تامین اجتماعی اوباما همچنین ورود مهاجران به آمریکا قرار گرفته است. در نتیجه ترامپ در بعد داخلی و حتی خارجی برخلاف جهانی سازی در حال حرکت به سوی ملی گرایی است.

آمریکای ترامپ برخلاف نفع عمومی بین المللی در حال حرکت است. به طوری که در داخل آمریکا بسیاری در مقابل سیاست‌های وی، در حال ابراز مخالفت هستند.

ترامپ این شعارها را در شرایطی مطرح می‌کند که در مقابل آن به صراحت اعلام می‌کند که باید جیب اعراب را خالی کرد. تا با افزایش تنش در خاوریمانه عربستان و امارات را بیشتر دوشید. در نتیجه ترامپ درجهت منافع آمریکا حرکت می‌کند اما اینکه این وضعیت تاکجا در آمریکا ادامه خواهد یافت، مشخص نیست.

اینکه آیا ترامپ به قهرمانی ملی تبدیل خواهد شد و سیاست‌های او در آمریکا برای سال‌های سال ادامه خواهد یافت یا اینکه عقلای قوم و احزاب در آمریکا همچنین جریان‌های مختلف سیاسی و اجتماعی از جمله دموکرات‌ها با وی آنچنان برخورد می‌کنند که جمهوری‌خواهان به خاطر اقدامات ترامپ از اکثریت لازم در سنا و کنگره خارج شوند.

در نتیجه هم جمهوری خواهان از ترامپ عبور کرده و هم ترامپ سیاست‌های خود را تعدیل کند. این امید وجود دارد که اقدامات ضد جامعه بشری ترامپ به نوعی مورد تعدیل قرار بگیرد. اما درحال حاضر ترامپ چهارنعل به سمت اهدافش در حال حرکت است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایالات متحده باراک اوباما تجارت سنا نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۰۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد

 دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند.

به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • توقف عملیات عمرانی احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • توقف اعزام قطارهای تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • مسی توقف ناپذیر؛ تاریخ سازی لئو در آمریکا و جهان