Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل با بیان اینکه در طول سه ماه آینده ATR چند فروند هواپیما به ایران تحویل می‌دهد، گفت: تکلیف قراردادهای خرید هواپیما تا دو هفته دیگر روشن می‌شود.

اصغر فخریه کاشان درباره آمادگی ایرباس برای تحویل هواپیما به ایران در 90 روز آینده، اظهار داشت: هنوز نمایندگان ایرباس درباره آمادگی خود برای تحویل هواپیما طی 90 روز آینده به طور رسمی به ما چیزی اعلام نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایرباس درخواست مذاکره با ایران را دارد، گفت: مذاکره با شرکت‌های هواپیماساز طرف قرارداد با ایران به سه منظور انجام می‌شود اول اینکه قراردادهایمان در شرایط جدید تعیین تکلیف شود. دومین موضوع مذاکره، نحوه تحویل هواپیما در شرایط جدید است و سوم اینکه در طول سه ماه آینده قطعات و خدمات مورد نیاز را از طرف‌های قرارداد دریافت کنیم.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده خرید هواپیماهای جدید با بیان اینکه به زودی درباره این سه موضوع با شرکت‌های طرف قرارداد وارد مذاکره می‌شویم، ادامه داد: مدیران ایران ایر در حال انجام مقدمات شروع مذاکرات برای شرایط جدید هستند.

فخریه کاشان از احتمال ورود چند فروند هواپیمای جدید ای.تی.آر خبر داد و گفت: شرکت فرانسوی - ایتالیایی ای. تی. آر اعلام کرده است که تعدادی هواپیما می‌تواند در طول سه ماه آینده به ایران ایر تحویل دهد و در حال تامین اعتبارات برای تحویل هواپیماهای ای. تی.آر هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اول روشن کردن تکلیف قراردادهای موجود با شرکت‌های اروپایی ایرباس و ای. تی. آر است، ادامه داد: یکی از خواسته هایمان از شرکت‌ها این است که قراردادهای موجود معتبر باقی بمانند. شرکت‌های اروپایی هم برای برآورد این خواسته ما به دنبال چاره‌جویی و راه حل هستند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خروج از قرارداد فروش هواپیما به ایران در اختیار ایرباس نیست و تصمیمی است که دولت‌ها می‌گیرند، اظهار داشت: تمام ریسک‌های خروج ایرباس از قرارداد را پیش بینی کرده بودیم که اگر ایرباس بخواهد از قرارداد خارج شود متحمل پرداخت خسارت و جریمه به ایران ایر شود و در هر شرایطی آسیبی به پول ایران وارد نشود.

وی یاداور شد: تمام این موضوعات در قرارداد با ایرباس پیش بینی شده بود. اما اینکه دولت ها بخواهند از برجام خارج شوند در اختیار ما نیست.

فخریه کاشان تاکید کرد: ما یک قرارداد تجاری منعقد کردیم و طرف قرارداد ما یک شرکت است و نه دولت. همانطور که ما نمی‌توانیم از طرف دولت ایران چیزی را تعهد کنیم این شرایط برای آنها هم وجود دارد.

وی درباره تصمیم گیری در شرایط جدید برای قراردادهای خرید هواپیماهای جدید اظهار داشت: در ابتدا باید تکلیف‌مان را با شرکت‌های اروپایی روشن کنیم. باید توجه داشته باشیم که این مشکل را نه ایرباس و نه ای. تی. آر ایجاد نکرده‌اند این مشکل را دیوانه‌ای به نام ترامپ ایجاد کرده است و حالا اروپایی‌ها به دنبال راهکارهایی برای جبران این تصمیم دولت آمریکا هستند.

وی تاکید کرد: تا دو هفته آینده تکلیف قراردادهای خرید هواپیماهای جدید با شر کت‌های اروپایی روشن می‌شود.

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوشحالی کاپیتان بارسا: تمدید با خیال راحت

به گزارش "ورزش سه"، قرارداد فعلی روبرتو با باشگاه بارسلونا در پایان فصل جاری به اتمام می‌رسد و شایعات زیادی درباره احتمال جدایی یا ادامه حضورش در این تیم در فصل آینده در چند ماه اخیر به گوش رسیده است.

چند رسانه اسپانیایی پیش از این خبر داده بودند که او قصد دارد در پایان فصل جاری به عنوان بازیکن آزاد و به صورت رایگان از بارسلونا جدا شود و راهی لیگ فوتبال آمریکا شود تا مسیر لیونل مسی و سرخیو بوسکتس را ادامه داده باشد.

اما مدیران باشگاه بارسلونا در چند هفته اخیر تصمیم گرفتند که پیشنهادی را برای تمدید قرارداد به کاپیتان این تیم ارائه کنند و مذاکرات برای امضای قرارداد جدید را با او آغاز کنند. هرچند تصمیم ژاوی برای جدایی باعث نگرانی این بازیکن شده بود.

شب گذشته و پس از جلسه مهمی که سرمربی فعلی بارسلونا با مدیران این باشگاه برگزار کرد به صورت رسمی اعلام شد که او از تصمیمش برای ترک بارسا در پایان فصل منصرف شده و در فصل آینده هم هدایت این تیم را بر عهده خواهد داشت و یک خبر بسیار خوبی برای روبرتو است.

حالا فابریتزیو رومانو، خبرنگار ایتالیایی، مدعی شده است که مذاکرات برای امضای قرارداد جدید با این بازیکن به زودی آغاز خواهد شد، چرا که ژاوی معتقد است که او بازیکن بسیار مهمی برای بارسلونا در زمین و در رختکن است و روی حفظ او تاکید دارد.

دیگر خبرها

  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • شروع مذاکرات آرسنال با گابریل ماگالاش برای تمدید قرارداد
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏
  • بارسلونا در انتظار لغزش در مذاکرات تمدید قرارداد کواراتسخلیا و ناپولی
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • خوشحالی کاپیتان بارسا: تمدید با خیال راحت
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • مذاکرات مثبت لیورپول با فاینورد برای جانشینی اشلوت با کلوپ
  • مذاکرات مثبت لیورپول با آرنه اسلوت
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک