Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،علی رضا رشیدیان در جلسه شبکه جامع دانشگاه‌ها و مراکز علم و فناوری استان در محل پژوهشکده علوم و صنایع غذایی واقع در پارک علم و فناوری خراسان افزود: شورای گوگرد استان علاوه بر حضور بخش‌های اجرایی با مشارکت حوزه علم و فناوری، دانشگاه ها، صنعت و معدن استان فعال می‌شود و طی آن باید در راستای جلوگیری از فروش خام گوگرد و فرآوری این محصول تولیدی و تبدیل آن به مواد آلی، چون اسید سولفوریک و کود‌های آلی مورد نیاز بخش کشاورزی تدبیر و چاره اندیشی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به 18 هزار میلیاردریال تسهیلات تبصره 18 در استان طی سال جاری گفت: می‌توان از این امکان برای توسعه فرآیند تکمیلی گوگرد و فرآوری آن که برای استان سودآور و اقتصادی است، استفاده کرد و بخش خصوصی هم به طور قطع به این حوزه ورود می‌کند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: گوگرد تولیدی در کشور‌های آسیای میانه حجم قابل توجهی دارد و شورای گوگرد استان باید زمینه‌ها و ظرفیت‌های استان برای فرآوری این گوگرد در استان را بررسی کند.

رشیدیان افزود: شرکت‌های دانش بنیان وجوانان فرهیخته در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی استان این ظرفیت را دارند که به این حوزه ورود کنند و از آن برای اشتغال استان استفاده شود.

وی در ادامه گفت: شرکت‌های دانش بنیان و حوزه فناوری در نخستین سال از اجرای برنامه ششم توسعه در موضوع اشتغال خوب عمل کرده و امسال هم باید ظرفیت‌های فوق العاده این حوزه بویژه در بحث اشتغال جوانان به نحو مطلوب به کار گرفته شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: با توجه به شروع شبکه سازی مراکز رشد و فناوری با مراکز خدماتی، صنعتی، گردشگری و کشاورزی این امکان فرصت خوبی است تا از آن در حوزه اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی بهره گرفته شود.

وی گفت: هم اکنون برای توسعه و تقویت ظرفیت‌های علمی وفناوری استان فضا‌هایی در نظر گرفته شده از جمله ایجاد شهرک فناوری سجاد بعد از تهران در مشهد پیگیری می‌شود که در آن شرکت‌های فناوری با پایه سرمایه 500 میلیون تومان در آن استقرار یافته و به حدی از توانمندی و سرمایه علمی و دانشی و مالی که رسیدند از آن خارج می‌شوند.
رشیدیان ادامه داد: در واقع تعاملات شبکه دانشگاه‌ها و بخش‌های فناورانه با هم و نیز با حوزه‌های اجرایی و صنعتی و ... به طور قطع به نفع رشد علم، دانش و بالفعل نمودن ظرفیت‌های بالقوه دانش آموختگان دانشگاهی است.   انتها پیام//ح. ص.   عملکرد خوب شرکت‌های دانش بنیان در حوزه اشتغال سال ۹۶

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری خراسان رضوی مراکز علمی و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۱۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند

ایسنا/کرمانشاه در جریان بازدید معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از مجموعه پارک علم و فناوری و برج فناوری استان کرمانشاه، توسعه شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور استان مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، میثم عابدی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، عصر امروز(ششم اردیبهشت) در حاشیه بازدید از این مجموعه، با بیان اینکه زیرساخت های خوبی در حوزه فناوری در پارک علم و فناوری استان کرمانشاه ایجاد شده، اظهار کرد: انتظار وجود چنین زیرساخت های مطلوبی را در کرمانشاه نداشتم.

وی افزود: خوشبختانه با همت مسئولین پارک علم و فناوری استان از نظر زیرساختی اتفاقات بسیار خوبی در حوزه علم و فناوری در این استان افتاده است.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: از نظر محتوایی نیز شرکت های توانمندی با تولید محصولات خوب و آمار صادرات بالا در پارک علم و فناوری استان کرمانشاه مستقر شده اند که جای تقدیر دارد.

وی در ادامه با تاکید براینکه وزارت ارتباطات از فعالیت واحدهای پارک علم فناوری استان کرمانشاه حمایت خواهد کرد، افزود: طیف حمایت های ما در حوزه های مختلف همچون تجهیزات، تسهیلات و توسعه محصولات که در اولویت وزارت ارتباطات قرار دارد، خواهد بود.

در ادامه این بازدید سیامک آزادی رئیس پارک علم و فناوری  استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه در حال حاضر ۳۳۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری استان قرار دارند، گفت: عمده شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور استان در ۶ حوزه شامل نرم افزار، ماشین آلات کشاورزی و صنعتی، پزشکی، برق و الکترونیک، صنایع شیمیایی و  و نهاده های کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

به گفته این مسئول ۲۷۱۶ نفر در شرکت های دانش بنیان تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان و فناور استان سال ۱۴۰۱  حدود ۱۷ میلیون دلار صادرات داشته اند که پیش بینی می شود این رقم در آمارهای سال ۱۴۰۲ رشد داشته باشد.

آزادی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: حدود ۱۰۰ شرکت فناور و دانش بنیان ما برای توسعه فعالیت های خود و خرید تجهیزات به تسهیلات نیاز دارند که وزارت ارتباطات در این زمینه قول حمایت داده است.

وی در ادامه از حمایت وزارت ارتباطات در این بازدید در حوزه تکمیل فضاهای اشتراکی و تکمیل تجهیزات مرکز گیم و انیمیشن کرمانشاه برای حدود ۵۰ تیم خبر داد و افزود: همچنین در پارک علم و فناوری کرمانشاه حدود ۲۴ شرکت فناور داریم که می توانند در طرح تحول دیجیتال کشور نقش آفرین باشند که امیدواریم مورد توجه ویژه قرار گیرند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه حمایت از شرکت های فناور کرمانشاه برای شرکت در نمایشگاه های خارجی جهت نشان دادن قابلیت های خود و معرفی محصولاتشان، حمایت جهت برگزاری حداقل پنج کمپین مشاوره تخصصی با حضور مشاورین و منتورهای ملی و تکمیل فضای مرکز نوآوری اقتصاد دیجیتال را از دیگر نیازهای واحدهای پارک علم و فناوری کرمانشاه دانست و گفت: مقرر شده وزارت ارتباطات حمایت هایی را در این حوزه ها نیز داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • طرح «ایران دیجیتال» در کردستان اجرا می‌شود
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است