Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@10:16:31 GMT

خبرنگار «بی‌بی‌سی فارسی» از لبنان اخراج شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۱۲۰۲

خبرنگار «بی‌بی‌سی فارسی» از لبنان اخراج شد

ساعت24-منابع لبنانی خبر دادند، یک خبرنگار شبکه «بی.بی.سی فارسی» مقیم این کشور، به دلیل انتشار تصاویری از خود با سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از لبنان اخراج شده است.

 روزنامه «الاخبار»‌ لبنان، امروز دوشنبه خبر داد که «مهرداد فرهمند» خبرنگار منطقه‌ای شبکه «بی.بی.سی فارسی» به دستور «الامن العام» لبنان، از این کشور اخراج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

الاخبار نوشت: دیشب دستوری از «الامن العام» (امنیت عمومی) صادر شده مبنی بر اخراج فرهمند از لبنان و منع بازگشت او به خاک لبنان. علت این امر ورودش به فلسطین اشغالی و ضبط ویدئویی با [آویخای] ادرعی [سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی] است. این دستور به همه مراکز ورودی و خروجی مرزی و فرودگاه‌ها ابلاغ شده و طبق این دستور، او «فردی اخراجی و عنصر نامطلوب است». 

روزنامه لبنانی الاخبار با اشاره به اینکه مهرداد فرهمند با ضبط ویدئویی با ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، نقش مترجم را برای او ایفا کرده و از ایرانی‌ها خواسته که به فلسطین اشغالی بروند، نوشته که این اقدام خبرنگار بی.بی.سی در ادامه تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است. 

الاخبار نوشت: در ادامه بازار گرم عادی‌سازی [رژیم‌های عربی] خبرنگار انگلیسی-ایرانی که خبرنگار منطقه‌ای شبکه بی.بی.سی است و در کنارش آویخای ادرعی [سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی] ایستاده، مهرداد فرهمند که خود را مقیم بیروت معرفی می‌کند، در تصاویری ضبط شده دیده شد و همین امر سبب شد تا «امنیت عمومی» لبنان تصمیم بگیرد او را از این کشور اخراج کند. 

به نوشته این روزنامه لبنانی، مهرداد فرهمند، خبرنگار منطقه‌ای بی.بی.سی فارسی، که در بین کشورهای منطقه تردد می‌کند و 12 سال است در بیروت اقامت دارد، دیروز بسادگی یک ویدئوی ضبط شده به صورت «سلفی»‌ از خود و آویخای ادرعی سخنگوی [عربی] ارتش دشمن اسرائیلی منتشر کرد و در آن از ایرانی‌ها خواست که به اسرائیل (فلسطین اشغالی) بیاییند.

فرهمند در صفحه‌ فیسبوک خود، به معرفی آویخای پرداخته و ماجرای دیدار خود با او را روایت کرده است. همین امر سبب شد تا اداره کل امنیت عمومی لبنان دستور اخراج او از لبنان را صادر کند. 

آویخای در تصویری که خبرنگار شبکه انگلیسی بی.بی.سی از او ضبط کرده، مدعی است که رژیم صهیونیستی که در سالهای اخیر چندین تن از بهترین دانشمندان هسته‌ای ایران را ترور کرده، با مردم ایران مشکلی ندارد و صرفا مشکلش با «سپاه پاسدران انقلاب اسلامی» است.

- [خبرنگار BBC:] آویخای، فارسی بلدی؟
- [آویخای:] نه.. با من حرف بزن، یادم بده
- [خبرنگار BBC:] مثلا چی میخوای به ایرانی‌ها بگی؟
- [آویخای:] به ایرانی‌ها [بگم که] اسرائیل و ارتش اسرائیل از آنان متنفر نیست و مشکل [ما] با ایرانی‌ها نیست بلکه با نیروی قدس [سپاه پاسدران انقلاب اسلامی] است که از اسرائیل متنفر است و به آن تجاوز می‌کند و برای تجاوز به آن برنامه‌ریزی می‌کند...
 - [آویخای:] تعالوا إلی إسرائیل
- [خبرنگار BBC:] میگه بیایید اسرائیل.
- [خبرنگار BBC، خطاب به آویخای:] قُل بیایین اسرائیل
- [آویخای:] بیایین اسرائیل 

خبرنگار بی.بی.سی در روایت دیدار خود از دیدار با سخنگوی ارتش اسرائیل، از زبان آویخای، مقاومت جوانان فلسطینی غیرمسلح در برابر نظامیان رژیم صهیونیستی و دفاع از خاک میهن خود را «شلوغ‌کاری» توصیف کرد و نوشت: «سرگرد اویخای ادرعی، سخنگوی عرب زبان ارتش اسرائیل است و پیشتر در فیس بوک ویدیویی از او گذاشته بودم که در آن برپایه آیات و روایات، علیه حماس سخن می‌گفت و می‌کوشید از این راه فلسطینی‌ها را قانع کند به جای شلوغکاری و لاستیک آتش زدن در خیابان پس از هر نماز جمعه، این روز را به ذکر و یاد خدا بگذرانند. پریروز صبح قهوه ای با هم خوردیم و بخشی از حرفهایمان درباره همین ویدیوها بودند. گفت می‌داند که عده‌ای به خاطر همین ویدیوها مسخره‌اش می‌کنند اما اگر حرف‌هایش در دل بیست نفر هم اثر کند برایش دستاورد بزرگی است».

فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۱۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد

 منابع خبری رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) از شلیک ۴ هزار موشک از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر دادند.

به گزارش ایرنا،  کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: ۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی از زمان شروع جنگ غزه طبق برآوردهای ارتش اسرائیل شلیک شده است.

همزمان شبکه الجزیره اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی از زخمی شدن ۱۱ نظامی این رژیم در غزه طی ساعات گذشته خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از هفتم اکتبر گذشته تاکنون ۳ هزار و ۳۰۵ افسر و نظامی این رژیم زخمی شده اند که از این میان یک هزار ۵۸۴ نفر از آنها در جریان حمله زمینی به غزه زخمی شده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از زمان شروع جنگ، ۵۱۳ افسر و نظامی جراحات خطرناکی پیدا کرده اند.

طبق گزارش ارتش رژیم صهیونیستی، ۲۴۷ نظامی این رژیم که در جریان جنگ غزه زخمی شده اند تحت درمان هستند که ۲۴ نفر از آنها وضعیت خطرناکی دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از زمان شروع حمله به غزه ۶۳۰ نظامی در حوادث عملیاتی و آتش خودی زخمی و ۴۱ نفر کشته شده اند.

همزمان رادیو رژیم صهیونیستی از خروج تیپ ناحل از غزه پس از ۶ ماه خبر داد و به حضور دو تیپ احتیاط این رژیم به جای آن اشاره کرد.

از سوی دیگر کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: ۴۰۰۰ موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی از زمان شروع جنگ غزه طبق برآوردهای ارتش اسرائیل شلیک شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقرهای نظامی صهیونیستی
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟/آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟
  • شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله ارتش صهیونیستی
  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان
  • کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا
  • ۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد