Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان گفت: کاهش 50 درصدی توان تولید برق نیروگاه‌های برق آبی ناشی از خشکسالی محرز شده و باید با راهکارهای مدیریت مصرف از جمله اصلاح دمای سرمایشی شرکت‌ها، تاسیسات و تغییر ساعت کار ادارات بخشی از کمبود تولید برق را مدیریت کنیم.

به گزارش ایسنا، محمود دشت بزرگ در اولین جلسه شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان در سال 97 اظهار کرد: با وجود مشکلات کمبود نقدینگی، تعمیرات دوره‌ای و میان دوره‌ای نیروگاه‌های حرارتی تا نیمه خرداد به اتمام می‌رسد و این نیروگاه‌ها آمادگی تولید 4070 مگاوات را در تابستان خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با وجود بارش‌های اردیبهشت، آورد آب به دریاچه سدهای برق‌آبی 43 درصد کاهش داشته و به همین دلیل 50 درصد از تولید برق آبی را از دست داده‌ایم و تنها توان تولید 3660 مگاوات در این بخش وجود دارد.

رئیس شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان یکی از مهمترین مناطق مشکل‌دار را در ناحیه شمال استان دانست و تصریح کرد: از دو سال پیش لزوم ایجاد سه نیروگاه سیار 25 مگاواتی در سه نقطه اولویت‌دار شوش، اندیمشک و دزفول مطرح شده و با وجود این‌که در حوزه مسئولیت ما نبود، برای آن‌ها زمین تهیه کرده‌ایم که تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

 دشت بزرگ عنوان کرد: در شرایط کنونی باید مدیریت دمای سرمایشی در دستور کار قرار بگیرد و روابط عمومی‌های شرکت‌های برق آن را پیگیری کنند. باید از دمای 17 درجه در منازل، شرکت‌ها و .. به سمت دمای رفاه که همان 24 درجه است حرکت کنیم تا با صرفه‌جویی بهینه مشکلات به حداقل رسیده و کمبود تولید برق جبران شود.

وی بیان کرد: برای عملیاتی کردن کاهش مصرف، بحث تغییر ساعات اداری را از خردادماه پیگیری می‌کنیم.

رئیس اداره پایایی و امنیت شبکه برق کشور نیز در این جلسه گفت: موضوع پایایی شبکه بسیار مهم است و تشکیل این شورا نیز به همین دلیل بوده است.

محمد ابراهیم نژاد ادامه داد: مدیریت شبکه به صورت سنتی دیگر پاسخگو نخواهد بود و برای پایداری شبکه باید به سمت رویکردهای نوین دانش بنیان حرکت کنیم.

وی افزود: در چهار یا پنج استان مشکل تامین برق وجود دارد و باید همه با هم تلاش کنیم تا تابستان 97 را با کمترین نگرانی از خاموشی پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تولید برق خشكسالي شرکت برق منطقه ای خوزستان کمبود برق منطقه خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۱۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، داود مخلصی گفت: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی و پیش بینی شدت بارش‌ها در برخی شهرستان‌های استان تمامی تجهیزات حوزه آب و فاضلاب، ماشین آلات سنگین و تجهیزات مقابله با بحران برای امدادرسانی در حالت آماده بکار قرار دارند. 

او افزود: هماهنگی‌های لازم برای آمادگی پیمانکاران بخش خصوصی برای آماده باش پرسنل و امکان بکارگیری تمامی ماشین‌آلات و تجهیزات انجام شده است. 

مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد ادامه داد: ارسال پیامک‌های اطلاع رسانی به مشترکین فاضلاب، بازدید از دریچه منهول‌های فاضلاب به منظور جلوگیری از پس زدگی فاضلاب، مدیریت بهره برداری از شبکه و تصفیه خانه فاضلاب به دلیل ورود روان آب‌ها و افزایش دبی تصفیه خانه ها، مرمت و آسفالت کانال‌ها و مسیر‌های حفاری شده، رصد مستمر وضعیت تاسیسات تامین، تولید و انتقال آب تا پایان شرایط اضطراری، اعلام سریع گزارش هرگونه حادثه احتمالی از جمله اقدامات برنامه‌ریزی شده برای پیشگیری و پاسخگویی به شرایط اضطراری است. 

مخلصی خاطرنشان کرد: در جلسات مدیریت بحران مقرر شد با توجه به احتمال وقوع روان‌آب در سطح شهر یزد و سیلاب در رودخانه‌های فصلی، در صورت وارد آمدن آسیب به شبکه و تاسیسات آب و فاضلاب نسبت به اعزام تیم عملیاتی واکنش سریع برای رفع حادثه با قید فوریت اقدام شود.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد 
  • آب شیرین‌کُن شناور راهکاری فناورانه برای مبارزه با خشکسالی
  • خشکسالی در کمین این استان‌ها
  • کنترل دسترسی کارکنان به شبکه و اهمیت آن برای سازمان‌ها
  • خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند
  • جهش تولید طلای صنعت پتروشیمی با توان فنی ایرانی در کوروش
  • مهمترین تغییرات بدن زنان پس از ۴۰ سالگی
  • شارژ پهپاد‌ها با سلول‌های خورشیدی ۲۰ برابر نازک‌تر از مو
  • بررسی مدیریت خشکسالی در شورای حفاظت از منابع آبی مازندران