Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-01@23:31:40 GMT

خرمشهر با مقاومت آزاد شد نه با مذاکره

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۱۴۴۰

خرمشهر با مقاومت آزاد شد نه با مذاکره

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی چهار محال بختیاری در بیانیه‌ای اعلام کرد: خرمشهر با مقاومت آزاد شد و نه با مذاکره، امروز هم خرمشهر رکود با مقاومت آزاد می‌شود و نه مذاکره، آنجا مقاومت نظامی می‌طلبید.   به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان چهار محال بختیاری در آستانه ساگرد آزاد سازی خرمشهر بیانیه‌ای ارسال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خرداد ماه‌ها در تاریخ ۴۰ ساله‌ی انقلاب اسلامی همیشه پر بود از حوادث و خاطرات تلخ و شیرین...

طلیعه‌ی این شیرینی‌ها در ۳ خرداد ۱۳۶۱ رقم خورد آن جا که بعد از ۲۱ ماه مقاومت با خشاب‌های خالی، اما ایمان‌های راسخ، رییس جمهور بی کفایت، اما رزمندگان سلحشور، کمی سلاح، اما زیادی اخلاص، اوضاع سیاسی و اقتصادی آشفته، اما قدم‌های محکم و استوار، رزمندگان سپاه حق توانستند خرمشهر عزیز را ازچنگال وحوش بعثی آزاد کنند و چه زیبا گفت: پیر ما که «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

و، اما امروز، امروز که ۴۰ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد آن نهالی که پیرمرد باغبان در کویر ایران آن روز کاشته است به درختی توانمند و جوانی برومند تبدیل شده است و آن کویر به بوستانی سرسبز البته و البته که بر این درخت و آن بوستان هیچ سال بلکه هیچ روزی نگذشته است که از تعرض باد‌ها وطوفان‌های گونه گون روزگار و سنگ اندازی‌های کودکانه‌ی اغیار در امان باشد.

طبیعی است آنان که خارفروش هستند و از لجن زار ماهی می‌گیرند، با بوستان و گل و درخت و آبادانی و... میانه‌ی خوبی ندارند. چه آن خارفروشانی که در اینجا نشسته اند و چه آن ماهی گیرانی که در آنسوی دنیا، اما تورشان را اینجا پهن می‌کنند.

گرچه سنگ اندازی‌های کودکانه و شیطنت‌های مزورانه  آن‌ها بیشتر با تیر غیبٍ «و مکروا مکرالله والله خیر الماکرین» به خودشان برگشته است و به لطف خدا این درخت هر روز تنومند‌تر می‌شود، اما زخم‌هایی بر پیکره‌ی آن نقش بسته اند و ساحت‌هایی هنوز مانده است که فتح نشده اند.

همان‌هایی که پیر امروز ما از آن به خرمشهر‌های جدید یاد می‌کند. آنجا که گفت: خرمشهر‌ها در پیش است، چون درد یکی است و میدان هم یکی لاجرم درمان هم یکی و راهکار هم یکی.

اگر آن روز با مقاومت خرمشهر آزاد شد و نه با مذاکره، امروز هم خرمشهرٍ رکود با مقاومت آزاد می‌شود و نه مذاکره، آنجا جنگ نظامی بود مقاومت نظامی می‌طلبید، اینجا جنگ اقتصادی است و مقاومت اقتصادی، آنجا به توان جوانان و رزمندگان خودی توجه شد و این جا هم باید به توان جوانان و متخصصان خودی اعتماد شود. آنجا حرف از قدرت خدا بود؛ نه، توان کدخدا! اینجا نیز باید چنین شود.

گوشه چشمی به اطرافمان بیندازیم! آنجا که فلسطین سال هاست در حال مقاومت است. سالهاست جوانانش با دست خالی از سلاح و امکانات؛ و با دستی پر از بی غیرتی اعراب منطقه، در حال جنگ در خط مقاومت نبرد حق و باطل است و‌ای کاش غربگرایان سکاندار این سرزمین مقدس، همانند خط حزب الله و مردم مقاومشان، کمی هم از واژه مذاکره دور می‌شدند و مقاومت و تلاش را سرلوحه کار خویش قرار می‌دادند که دنیای امروز نشان داده است در مقابل ظلم، هیچ چیز و هیچ کس با اسم مذاکره نمی‌تواند پیروز شود؛ و چه زیبا فرمود: شهید بصیرت، دیالمه‌ی عزیز، که ما در دنیا فقط یک ابرقدرت می‌شناسیم و آن هم خداست و نه امریکا و نه اروپا و ...

آن روز برخی می‌گفتند که می‌شود با مذاکره با عراق کنار آمد، امروز آمدند و رفتند با ۵ به همراه ۱ مذاکره کردند و امروز هم که کلاهی سرشان رفته است می‌گویند برویم با اروپا مذاکره کنیم؛ چیزی که برای گفتن حق ندارند می‌گویند: چه خوب شد که آمریکا از توافق با ما خارج شد که شری بود که رفت.   آری شری بود که رفت، اما طی دو سال که شر نشده از آغاز انقلاب شر بوده، ولی کو چشم بینا و گوش شنوا.   بهتر است الان هم بدانیم که نه فقط آمریکا که فرانسه و نه فقط فرانسه که انگلیس و آلمان و اتحادیه‌ی اروپا و... هم همه شر اند. اگر خودتان نمی‌بینید لاقل سخن آن پیر فرزانه را گوش دهید که گفت:: من به این اروپایی‌ها هم اعتماد ندارم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی مقاومت اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۱۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: اگر اسرائیل خواسته‌ها را برآورده نکند، آتش‌بسی نخواهد بود

عبداللطیف القانوع، سخنگوی جنبش حماس امروز دوشنبه تاکید کرد که تا زمانی که اسرائیل خواسته‌های این گروه را برآورده نکند، هیچ توافقی برای آتش بس یا آزادی اسرای اسرائیلی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: «بدون تحقق خواسته‌های عادلانه مردم ما برای آتش‌بس دائمی، خروج نیرو‌ها و بازگشت آوارگان، هیچ توافقی با اشغالگران به نتیجه نخواهد رسید».

بر اساس گزارش قبلی خبرگزاری فرانسه، حماس قرار است امروز پاسخ خود را به پیشنهاد متقابل اسرائیل ارائه دهند. این گروه قبلاً آمادگی خود را برای خلع سلاح به شرط تشکیل کشور فلسطین اعلام کرده بود. یسرائیل کاتز وزیر امور خارجه اسرائیل مدعی شده که در صورت دستیابی به توافق، اسرائیل عملیات رفح را «تعلیق» خواهد کرد.

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل روز شنبه گزارش داد که اسرائیل انتظار دارد حماس به پیشنهاد اخیر توافق ظرف ۴۸ ساعت آینده پاسخ دهد.

بر اساس این گزارش، مفاد این پیشنهاد امروز از طریق هیئت مصری به سرپرستی عباس کامل، رئیس اطلاعات، در غزه به حماس منتقل می‌شود. اسرائیل امیدوار است که حماس ۳۳ اسیر از جمله زنان، کودکان، مردان بالای ۵۰ سال و افراد بیمار را آزاد کند.

این کانال در ادامه اشاره کرد که به ازای هر اسیر اضافی آزاد شده، آتش بس یک روز تمدید می‌شود. در این دوره، هر دو طرف در مذاکراتی با هدف پایان دادن به جنگ و آزادی همه اسرای باقی‌مانده شرکت خواهند کرد. یسرائیل کاتز وزیر امور خارجه اسرائیل پیشتر گفته بود که در صورت دستیابی طرفین به توافق، تهاجم رفح به حالت تعلیق در خواهد آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • انعکاس مظلومیت کودکان غزه در ادبیات مقاومت
  • تثبیت صدرنشینی تیم کاراته مردان دانشگاه آزاد اسلامی در سوپرلیگ
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر 
  • اوقات شرعی دوازدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • قیمت پژو پارس در بازار امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد
  • حماس: اگر اسرائیل خواسته‌ها را برآورده نکند، آتش‌بسی نخواهد بود
  • گرد و خاک محلی و موقتی در راه آبادان و خرمشهر