Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس در بازدید از اراضی و روستاهای منطقه سیستان اظهار داشت: عدم آبگیری هامون به عنوان کانون برداشت شن‌های روان و ریزگردها سبب افزایش چشمگیر بیماری‌های تنفسی و چشمی در منطقه شده است.

به گزارش جنوب نیوز به نقل از کیهان، حبیب الله دهمرده افزود: باید با توزیع ارزاق و تأمین علوفه دام‌ها از کوچ مردم سیستان جلوگیری کرد و در میان و بلند‌مدت از ظرفیت‌های مهم منطقه از جمله ظرفیت مرز و گردشگری استفاده لازم را برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ‌گفت: دولت موظف است زیرساخت‌های موجود در منطقه را هر چه سریع‌تر فراهم کند و حق آبه هیرمند هم با جدیت دنبال شود.

‌نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس تاکید کرد: از تبخیر آب چاه نیمه‌ها که سالانه 300 میلیون مترمکعب معادل تأمین 10 سال آب در منطقه بخار می‌شود، هم باید جلوگیری کرد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌ها، استفاده از آب دریای چابهار و انتقال آن به شهرهای استان به ویژه سیستان است. دهمرده همچنین به موقعیت ترانزیتی استان نیز‌اشاره کرد و گفت: در تجارت نیز می‌توان از مسیر ترانزیتی چابهار - میلک به عنوان یک ظرفیت بسیار مهم استفاده کرد، احداث راه آهن چابهار- بیرجند هم از دیگر فرصت‌هاست.

وی گفت: مسئولان باید از مرز به عنوان یک فرصت به جای تهدید استفاده کنند، اما مرزها بسته است و حتی زیرساخت‌های گذرگاه‌های مرزی برای انجام تجارت آماده نشده که می‌طلبد هر چه سریع‌تر این موضوع توسط دولت پیگیری و شرایط برای ایجاد زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۱۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور

آفتاب‌‌نیوز :

 «نون مصرفی دوسال خانواده هشت نفره‌ام را سیل برد» این‌ها حرف‌های دردناک محمد ریگی کشاورز منطقه سیستان و بلوچستان است.

به گفته وی ۲۵ کیسه ۱۰۰ کیلویی گندمش را سیل برده است.

رئیس مرکز خشکسالی احد وظیفه امروز هشدار داد هر لحظه امکان سیل خطرناک در مناطق جنوبی خوزستان، فارس، بوشهر و هرمزگان وجود دارد و کشاورزان مراقب گندم‌هایشان باشند تا سیل نبرد.

بارش‌های امسال در مناطق جنوبی کشور سیل‌های ویرانگری ایجاد کرد سیل‌ها حتی در کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس که باران برای آن‌ها رویا بود نیز شکل گرفت.

کارشناس کشاورزی ابراهیم مرادزاده می‌گوید که گندمکاران قبل از ورود کمباین به مزرعه، پیش بینی‌ها و هشدار‌های هواشناسی را ببینند، باران برداشت را سخت می‌کند و سیل ایجاد می‌کند.

سیل‌های اخیر در منطقه جنوب کشور ۱۱۶۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرد.

با این میزان پول می‌توان کل گندم کشاورزان استان سیستان و بلوچستان معادل ۶۷ هزار تن را با قیمت کیلویی ۱۷۵۰۰ تومان خرید تضمینی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • روز جهانی آسم ۱۴۰۳ + تاریخچه، شعار و پوستر World Asthma Day
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • خوشحالی وصف‌ناپذیر مردم سیستان و بلوچستان از پر آبی هامون + تصاویر
  • ابتلای درختان نارنج شیراز به بیماری نماتد
  • ثبت بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • خسارات سیل به جاده هاوتردد سخت مردم چابهار
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است
  • قایق هایی که پس از سالها در کنار کوه خواجه سیستان به آب افتاد