Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود تجریشی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به کمبود بارش‌ها در کشور، گسترش صنایع آب‌بَر مانند کشاورزی، موجب خشک شدن زاینده رود شده است.

ایران آنلاین / مسعود تجریشی در رابطه با وضعیت کنونی زاینده رود اظهار کرد: موضوع زاینده رود مانند دریاچه ارومیه ملی است و این حوضه آبریز نیز برای خود یک ستاد احیا دارد که این ستاد نیز برای احیای زاینده رود برنامه‌هایی را پیش بینی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تشکیل کارگروه احیای زاینده رود گفت: یکی از اهداف این کارگروه تأمین آب شرب مردم استان‌ها و صنایع است، چراکه این یک مساله ملی است و باید اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود بارش‌ها در کشور، گسترش صنایع آب‌بَر مانند کشاورزی در اطراف زاینده رود موجب خشک شدن این رود و کمبود آب در منطقه شده است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: مصرف بی‌رویه آب و شیوه نادرست استفاده از منابع آبی طی سال‌های گذشته موجب بروز بحران خشکسالی در این منطقه شده است، اما علی‌رغم تمام مشکلات منطقه، با تمام قوا در جهت بازگرداندن آب به زاینده رود تلاش می‌کنیم./ باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۲۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌‌غربی از رهاسازی مجدد آب یک سد برای تأمین حق‌آبه دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش ایرنا، وی افزود: این مرحله از رهاسازی در فاز اول از محل سد سیلوه از طریق مانور دریچه تخلیه تحتانی سد به سمت رودخانه لاوین بوده و در ادامه پشت سد مخزنی کانی سیب رهاسازی می‌شود.

رستگاری گفت: در فاز اول ۱۲ مترمکعب بر ثانیه و در فاز دوم پنج متر مکعب بر ثانیه از طریق تونل انحرافی و سامانه انتقال آب جلدیان به سمت سد چپر آباد و از آنجا به سمت دریاچه ارومیه روانه شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: در مجموع ۱۷ متر مکعب آب در ثانیه در حال طی مسیر از طریق سامانه‌های انتقال آب به سمت حوضه دریاچه ارومیه است.

وی گفت: در مرحله پیشین رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی جاری، ۱۲ میلیون متر مکعب آب از سد سیلوه رهاسازی شده بود.

سد سیلوه در شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • آغاز مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر
  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است
  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه
  • برگزاری مراسم روز زمین پاک در ارومیه همزمان با روز جهانی زمین پاک