Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بیشترین پرونده‌های حقوقی در دادگاه‌های شیراز متعلق به شهرداری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «سیدعبدالرزاق موسوی» در نشست خبری با اشاره به وظائف کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در طول چند ماه گذشته ساختار این کمیسیون مورد بازنگری قرار گرفت و سه کمیته حقوقی و املاک، برنامه ریزی و نیروی انسانی و درآمد و هزینه فعال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وضع مقررات، نظارت براجرای مصوبات و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی خدمات رسانی سه وظیفه شورای شهر در قانون است ادامه داد: ماحصل عملکرد کمیسیون برنامه و بودجه تشکیل بیش از ۴۰ جلسه و بررسی حدود ۱۷۰ دستورکار است.

موسوی خاطر نشان کرد: از ۵۴ مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه، ۴۷ مصوبه با اندکی تغییر در صحن علنی شورای شهر به تصویب رسیده است.

وی اضافه کرد: در بحث نظارت بر اجرای مصوبات نیز در حوزه کمیسیون برنامه و بودجه، مواردی همچون بازدیدهای موردی، اخذ گزارش های لازم از شهرداری و نشست با مسئولان شهرداری و نیز نظارت بر اجرای بودجه انجام شده است.

وجود نیروی انسانی مازاد را یکی از چالش‌های مهم شهرداری شیراز

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز وجود نیروی انسانی مازاد را یکی از چالش های مهم شهرداری شیراز برشمرد و افزود: شهرداری شیراز حدود ۳۵۰۰ پست نیروی انسانی مصوب دارد اما هم اکنون نزدیک به ۱۲ هزار نفر در شهرداری مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه مبالغ بسیار زیادی صرف حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری می شود، تعدیل نیروی انسانی را موضوعی اجتناب ناپذیر دانست و گفت: شهرداری در خوش بینانه ترین حالت ۲/۱ تا ۴/۱ هزار میلیارد تومان درآمد دارد که بین ۷۵۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان آن باید صرف حقوق و دستمزد شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز حجم بدهی شهرداری را ۲۱۰۰ میلیارد تومان به غیر از ارقام بدهی مناطق اعلام کرد و گفت: بخشی از این بدهی های شهرداری استقراض است که هر ماه باید بابت آن به بانک ها سود تسهیلات پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه بخشی از نیروی انسانی شهرداری شیراز فاقد کارایی است، از وجود ۵ تا ۶ هزار نیروی انسانی مازاد در شهرداری شیراز خبر داد و افزود: سابقه حدود ۵ هزار نیروی انسانی در شهرداری شیراز کمتر از ۵ سال است و تعدادی از آنها در اردیبهشت ماه ۹۶ و قبل از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان نیروی شرکتی به کار گرفته شده اند.

عضو فراکسیون امید شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: با افرادی در شهرداری روبرو هستیم که بدون هیچ ضابطه ای به کارگرفته شده اند، بطور مثال بررسی کنید بخشی از مجوز دفاتر ماده ۳۳ شهرداری شیراز چگونه به افراد واگذار شده است؟

به اعتقاد وی این عین عدالت است افرادی که بدون ضابطه وارد شهرداری شده و ۳ یا ۴ ماه سابقه دارند، در لیست تعدیل قرار بگیرند.

موسوی در بخش دیگری از این نشست خبری بر ضرورت رسیدن به درک مشترک بین مدیران شهرداری و شورای شهر به منظور  اجرای مصوبات شورا تأکید کرد و گفت: شهرداری موظف شد خدماتش را احصا کند که آسان و به موقع و با حداقل قیمت به مردم ارائه شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز ابراز کرد: کمیسیون برنامه و بودجه برای اولین بار در ۱۹ سال گذشته نمایندگانی را به مناطق شهرداری اعزام می کند تا گزارش های مستندی را در زمینه منابع انسانی، املاک و حقوقی را تنظیم کنند و مشکلات موجود ارزیابی و حل شود.

عضو شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه در شهر شیراز بیشترین پرونده‌های حقوقی در دادگاه ها متعلق به شهرداری است، گفت: در بسیاری از این پرونده ها شهرداری می توانست با دفاع خوب و ارائه مستندات مانع از بروز ضرر و زیان به شهر شده تا حکم به نفع شهرداری صادر شود.

موسوی با بیان اینکه نظارت بر پرونده‌های حقوقی به طور جدی در دستورکار شورای شهر قرار گرفته است، ادامه داد: پرونده‌های حقوقی مفتوحه در مراجع قضایی مربوط به ادوار گذشته است چرا که عمر شورای پنجم برای تشکیل پرونده علیه مصوبات آن، هنوز جوان است.

وی ادامه داد: به منظور کاستن از پرونده‌های حقوقی، راهکارهایی را به شهرداری ارائه داده‌ایم از جمله اینکه انعقاد قراردادهای شهرداری تا سقف مالی مشخصی به شهردار تفویض شود و بیش از آن نیازمند مصوبه از شورای شهر است.

استقرار واحد قراردادها در حوزه‌ای غیرحقوقی قابل قبول نیست

موسوی بیان کرد: در همه جای دنیا واحد تنظیم قراردادها در معاونت حقوقی یا اداره کل حقوقی قرار دارد و این قابل قبول نیست که واحد قراردادها در حوزه‌ای غیرحقوقی مستقر شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه بخشی از قراردادها به لحاظ شکلی در مراحل تنظیم دچار مشکل هستند، اضافه کرد: شهرداری در حوزه منابع انسانی حقوقدان با مشکل روبرو است و بخاطر دفاع ضعیف رأی علیه شهرداری صادر شده است.

وی افزود: با مساعدت دادگستری استان فارس به زودی شعبه حل اختلاف  مختص دعوای شهرداری راه اندازی می شود تا بسیاری از پرونده های حقوقی با مصالحه و سازش حل شود.

عضو فراکسیون امید شورای اسلامی شهر شیراز در پاسخ به سوالی درباره شعار شفافیت در شهرداری گفت: اگر بخواهیم به موضوع شفافیت در شرایط فعلی از ۱۰۰ امتیاز بدهیم، معتقدم ۵ درصد هم شفافیت در شهرداری اتفاق نیفتاده است.

وی در باز تعریف موضوع تبعیض در مدیریت شهری خاطر نشان کرد: عدم تبعیض به این معناست که شرایط یکسان و برابر برای افراد آماده کنیم تا از امکانات شهر و شهرداری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در بحث مناقصه‌ها و مزایده‌ها با بررسی‌های انجام شده اشکالاتی شناخته شد، ابراز کرد: برآورد ارقام مزایده‌ها و مناقصه‌ها یکی از مهم‌ترین اشکالاتی است که هم اکنون وجود دارد و به نظر می‌رسد برآوردها معمولا ۱۵ تا ۲۰ درصد غیرواقعی هستند و انحراف دارند.

عضو شورای عالی استان‌ها ادامه داد: از شهرداری خواسته ایم حتما کمیته برآورد با حضور نمایندگان امور مالی تشکیل شود و برآوردها با تأیید این کمیته انجام شود.

به گفته موسوی ۱۹ پیشنهاد از سوی کمیسیون برنامه و بودجه به شهرداری شیراز ارائه شده تا در انجام مناقصات و مزایده ها رعایت کنند تا از این پس با مشکلات کمتری روبرو شوند.

وی با بیان  اینکه در مبحث  قراردادها شرایط عادلانه و بدون تبعیض وجود ندارد، اظهار کرد: شهرداری متقاعد شده که مسأله قراردادهای شهرداری را در معرض دید همه مردم قرار دهد و حتی در برخی قراردادها شهرداری موظف است عین مفاد قرارداد قبل از امضا در معرض دید شهروندان قرار دهد تا با موضوعی مثل مسأله بالن های داغ در دوره های قبل روبرو نشویم که الان هزینه های سنگینی را به شهرداری و شهر تحمیل کند.

موسوی گفت: شهرداری باید شاخص های توسعه شهری را تعریف کند تا بر مبنای آن توسعه مناطق صورت بگیرد و منابع عادلانه بین پهنه شهری توزیع شود.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای عالی استان‌ها از بررسی لایحه درآمد پایدار شهرداری ها در مجلس خبر داد و گفت: دو هفته گذشته جلسات مشترکی بین شورای عالی استانها، وزارت کشور و نمایندگان عضو فراکسیون مدیریت شهری با هدف بررسی لایحه درآمد پایدار شهرداری ها برگزار شد.

وی با انتقاد از برخی آراء دیوان عدالت اداری علیه شهرداری ها که منجر به کاهش درآمد شهرداری ها شده، افزود: شهرداری مکلف شده در کوتاه مدت راهکارهای کسب درآمدهای نسبی را پیدا کند تا بودجه ۹۷ به خوبی محقق شود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پرونده های قضایی شوراي شهر شهرداري شيراز اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۲۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد

در آستانه نهم اردیبهشت روز ملی شوراها، رئیس شورای اسلامی شهر قم در نشست خبری روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم به مناسبت روز ملی شورا‌ها در محل سالن اجتماعات شهرداری قم برگزار شد گفت: ادامه مونوریل قم یک موضوع حاکمیتی است و به زودی عملیات تکمیل آن آغاز خواهد شد.

آقای محسن محرری دقت در تنظیم بودجه، برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای با هدف کاهش فشار به مردم را سیاست اصلی شورای اسلامی شهر قم بیان کرد و افزود: توزیع درآمد در مناطق شهری متناسب با نیاز هر محله از اهداف مهم شورای اسلامی شهر قم است.

وی در ادامه از میزبانی شورای اسلامی شهر قم از اجلاس شورا‌های استان‌ها در روز‌های ۲۶و ۲۷ اردیبهشت ماه خبر داد.

محرری با اشاره به برگزاری ۱۲۴ جلسه رسمی در دوره ششم شورای اسلامی شهر قم گفت: در این مدت ۸۲۰ مورد لایحه و ۷۸ طرح تنظیم و توسط شهرداری رسیدگی شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم هم با اشاره به سرانه ۱۰ میلیون تومانی عمرانی برای هر نفر گفت: روزانه ۳ میلیارد تومان برای پاکیزگی شهر قم هزینه می‌شود.

مجید اخوان با بیان اینکه بخشی از بودجه نقدی و بخشی غیر نقدی است افزود: از ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه جاری شهرداری، ۲هزار و ۵۰۰میلیارد تومان شامل حقوق و دستمزد کارکنان و پرسنل سازمان‌هایی، چون آتش نشانی و خدمات ایمنی است که توسط شهرداری پرداخت می‌شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم هم با اشاره به طرح‌های در حال انجام توسعه شهرسازی گفت: در بخش تملکات، بازگشایی ۱۶ خیابان در مدت ۷ سال تقریبا تکمیل شده که در تاریخ شهرسازی کشور بی‌سابقه بوده است.

روح الله امراللهی بازگشایی خیابان شهیدان برقعی، شهید خسرو بیگی، شهید صادقی، جمهوری اسلامی ایران در منطقه ۲، تکمیل تملک مجموعه چهل اختران، بازگشایی محور عمار یاسر بعد از ۴۶ سال، تملک میدان تره بار بعد از ۳ دهه و تملک قبرستان نو، که تا ۴۰ روز آینده به پایان می‌رسد را از جمله اقدامات صورت گرفته در سه سال گذشته بیان کرد.

وی شهرسازی الکترونیک را یکی از چالش‌های مهم قم و برخی شهر‌های کشور دانست و افزود: روند پروژه شهرسازی الکترونیک به دلایل مباحث حقوقی زمین و فرایند صدور پروانه به کندی انجام می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم هم با اشاره به انجام زیر ساخت‌های مناسب و متنوع بانک‌های اطلاعاتی برای شهرسازی الکترونیک گفت: متاسفانه به دلیل موضوعات حقوقی هنوز نتوانسته‌ایم به هدف اصلی یعنی صدور پروانه یک هفته‌ای دست یابیم.

وی درون سپاری نقشه برداری ها، خارج شدن مجموعه نظام مهندسی و صدور پروانه از خدمات شهرداری را از دیگر اقدامات پیش رو برای سرعت دهی به شهرسازی الکترونیک برشمرد.

امراللهی همچنین شهرسازی اسلامی ایرانی را از چالش‌های جدی عنوان کرد و خواستار تلاش همه مسئولان مربوط برای رسیدن به این هدف مهم شد.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم هم ناآگاهی شهروندان از قوانین شهرداری و عدم شفافیت برخی طرح‌ها ودستورالعمل‌ها را مهم‌ترین عامل مراجعات شهروندان به کمیسیون حقوقی و نظارت دانست و افزود: در سال گذشته ۱۳۰ پرونده حقوقی، ۲۰۰ پرونده کیفری، ۹۰۰ مورد دیوان عدالت اداری، ۷۰ مورد مربوط به ماده ۳۸ و ۷۰ مورد حل اختلافات شهرداری، مراجعه داشتیم که بخش عمده آن مربوط به ناآگاهی شهروندان از قوانین شهرداری است.

وی گفت: انتظار می‌رود کلیه دستورالعمل‌ها، بهای خدمات و تعرفه‌ها به صورت کاملاً شفاف در سایت شهرداری در اختیار شهروندان قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر هم در این جلسه ضمن تقدیر از تلاش خبرنگاران از آنان خواست؛ نیروی انتظامی را در اجرای طرح عفاف و حجاب نور همراهی نمایند.

مصطفی ملایی با بیان اینکه ۸۰ درصد برنامه‌های این کمیسیون مربوط به کودکان و نوجوانان می‌باشد افزود: در رصدی که صورت گرفته حدود ۱۰۰ مدرسه در قم نزدیک کافه و یا محل فروش دخانیات هستند که باید رسیدگی شود.

وی در خصوص حمایت از کنشگران اجتماعی در طرح امر به معروف و نهی از منکر در بوستان‌ها گفت: امسال ۷۰۰ میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم هم با اشاره به اینکه شورا‌ها تجلی مشارکت مردم در ساختار حاکمیت هستند گفت: شورا‌ها جایگاه هدایت دارند که سیاست گذاری خرده و کلان شهر را بر عهده دارند، اما متاسفانه مورد بی مهری از سوی برخی مسئولان هستند.

حسین دهناد یکی از رویکرد‌های کلی در بودجه شورای ششم و کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر را اولویت دادن به پروژه‌های نیمه تمام عنوان کرد و افزود: طرح‌های شهدای پرواز، نماز، تقاطع ۳ سطح نماز، زیرگذر امام حسین (ع) در بلوار جمهوری و عمار یاسر در ششمین دوره شورای اسلامی شهر قم ۱۰ درصد پیشرفت داشتند که امروز بخش عمده‌ای از این طرح‌ها به پایان رسیده است.

وی از پایان کار‌های مطالعاتی و طرح‌های تونل امام موسی صدر، تقاطع مرجعیت، تقاطع سپاه و ارتش با هدف حل گره‌های ترافیکی شهر خبر داد و گفت: این طرح‌ها بر اساس اولویت و میزان بودجه سالانه در مرحله اجرایی قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده هم جوانی جمعیت، حمایت از مشاغل خانگی با هدف تقویت اقتصاد خانواده و حمایت از محافل قرآنی را از اقدامات صورت گرفته در این کمیسیون بیان کرد.

نیازمند همچنین به تشکیل سامانه‌ای از سوی سازمان میادین برای حمایت بانوان و ایجاد بازارچه‌های ثابت و موقت اشاره کرد و گفت: به دنبال ایجاد بوستان‌های جدید ویژه بانوان هستیم چرا که این امر مطالبه بانوان شهر قم است.

در ادامه این جلسه به سوال برخی خبرنگاران هم پاسخ داده شد.

دهناد رئیس شورا در پاسخ سوال بسته بودن خیابان شهدای دروازه ری گفت: بازگشایی این خیابان صورت می‌گیرد و تملک‌های وادی السلام هم انجام شده است، اما، چون واگذاری‌ها به شهرداری صورت نگرفته هنوز زیباسازی انجام نشده که این امر نیازمند همکاری بیشتر اداره کل اوقاف و امور خیریه می‌باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود اختلافات داخلی در شورای اسلامی شهر گفت: اختلافات داخل شورا هیچگاه باعث سوء استفاده نشده و همه اعضا دغدغه‌مند و پیگیر رفع مشکلات شهری هستند.

اخوان در خصوص پروژه شهید کاظمی و زمزم هم گفت: این دو پروژه، گرفتار چالش حقوقی سنگین شده است که خارج از مدیریت شهری بوده و در اختیار قوه قضاییه برای مزایده فروش و جذب شریک برای شهرداری می‌باشد که هنوز به نتیجه نرسیده است.

محرری هم در خصوص اختلافات شورا بر سر حذف مونوریل گفت: مونوریل موضوعی حاکمیتی است و طبق ابلاغیه دولت و سازمان برنامه و بودجه با ادامه طرح مونوریل تا پردیسان خط دوم متروی قم کنار گذاشته می‌شود و هیچ اعتبار ملی به آن اختصاص نمی‌یابد.

سخنگوی شورای اسلامی هم پارکینگ، طرح‌های میدان مطهری و امام موسی صدر را پروژه‌های کلیدی هسته‌ای مرکز شهر عنوان کرد و افزود: اولویت‌بندی‌ها باید فنی باشد نه سلیقه‌ای و فاز ۲ طرح امام موسی صدر با ۱۵۰ میلیارد تومان برای امسال اجرایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابرفرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابر فرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر
  • بلاتکلیفی بودجه شهرداری کرمانشاه در ۱۷۵اُمین جلسه شورای شهر