Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@22:37:13 GMT

نوستالژی‌های زندگی عشایر در قاب عکس

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۲۰۷۱

نوستالژی‌های زندگی عشایر در قاب عکس

اسحاق آقایی که به عکاسی از زندگی عشایر پرداخته‌ و نمایشگاه عکس «چیزی شبیه زندگی» را برپا کرده است، از نوستالژیکهای زندگی آنها روایت می‌کند. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نمایشگاه عکس «چیزی شبیه زندگی» با 25 فریم عکس از آثار اسحاق آقایی در خانه هنرمندان ایران، گالری بهار برپا شد؛ این نمایشگاه که به زندگی عشایر می‌پردازد تا دوم خردادماه پذیرای علاقه‌مندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسحاق آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم گفت: من از کودکی تجربه زندگی در میان عشایر را داشتم و همیشه تصاویر نوستالژیکی از زندگی آنها در ذهن من وجود داشته است؛ هر عکاسی برای بیان ایده‌ها و مفاهیم ذهنی خود از زبانی خاص استفاده می‌کند و من به دلیل اینکه شناخت خوبی از عشایر داشتم، زندگی آنها را برای سوژه عکاسی انتخاب کردم.

آقایی با اشاره به وجود خرده‌فرهنگهای مذهبی و اقلیمی در میان اقوام مختلف ایرانی، خاطرنشان کرد: متأسفانه این خرده‌فرهنگها روز به روز بر اثر رواج تکنولوژی، کمرنگ‌تر می‌شوند و از بین می‌روند؛ خوب است ما با ابزارهای فرهنگی مثل عکاسی به احیای آنها کمک کنیم.

وی ادامه داد: من از زندگی عشایرِ قشقایی در استانهای کهگلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، اصفهان و خوزستان و حتی از زندگی عشایر در استان سیستان و بلوچستان نیز عکاسی کرده‌ام؛ عشایر در جای جای ایران دارای اشتراکات فرهنگی بسیاری هستند.

این عکاس درباره ویژگیهای ایل قشقایی بیان کرد: آنها مردمانی خوب و مهمان‌نواز هستند، قشقاییها بسیار ناسیونالیست و نسبت به نمادهای فرهنگی خود حساس هستند، این نمادهای فرهنگی را می‌توان در جاجیم، گلیم، دستبافتها، وسایل تزئینی و لباسهای عشایر جست‌وجو کرد.

انتهای پیام/

R1489/P1439/S4,40/CT3 واژه های کاربردی مرتبط خانه هنرمندان عکس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خانه هنرمندان عکس خانه هنرمندان عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۲۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو دختر عشایرنشین مفقود شده در جنوب کرمان پیداشدند

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر احمد یوسفی، بعدازظهر چهارشنبه گفت: به همت تیم‌های امدادی هلال احمر، امور عشایر و فرمانداری عنبرآباد این دخترها به خانواده شأن تحویل شدند.

لازم به ذکر است این دو دختر عشایر نشین در روستای سر جنگل عشایری از توابع منطقه جبالبارز جنوبی عنبرآباد در هنگام وقوع سیلاب و عبور از مسیر رودخانه مفقود شده بودند که توسط تیم‌های جست و جو پیدا شده و در سلامت هستند.

کد خبر 6081140

دیگر خبرها

  • آقایی: باید همیشه همینقدر متحد باشیم
  • مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ملی دوسالانه ترویج نجوم ادیب تمدید شد
  • روایتی از گنجینه ای قدیمی با ۱۸ میلیون عکسِ خاطره ساز
  • بازگشت به خانه در لنز دوربین عکاسان
  • داوری ۲۱۰ اثر در جشنواره نیایش درختان
  • دو دختر عشایرنشین مفقود شده در جنوب کرمان پیداشدند
  • برگزاری جشنواره نیایش درختان در خراسان جنوبی
  • آقایی: استقلال با حواشی پیرامونش امتیاز از دست می دهد/پرسپولیس نفت را دستکم نگیرد
  • تلاشی ۷۰ ساله برای ثبت خاطرات + فیلم
  • این بازیکن برای حضور در تیم ملی تغییر چهره داد!