Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@05:47:23 GMT

کشتار دام در آستارا غيرمجاز و ممنوع است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۲۰۸۰

کشتار دام در آستارا غيرمجاز و ممنوع است

خبرگزاري آريا - آستارا - ايرنا - رئيس شبکه دامپزشکي آستارا گفت: به دليل نبود کشتارگاه مجاز و صنعتي در اين شهرستان دام براي ذبح به شهرستان هاي همجوار منتقل مي شود و به همين جهت، کشتار آن توسط قصابان در آستارا غيرمجاز و ممنوع است.

بهرام پورضرب روز دوشنبه در مصاحبه با ايرنا با بيان اين که يک قصاب در شهر لوندويل آستارا به کشتار غيرمجاز بز اقدام مي کرد اظهار داشت : علاوه بر ضبط يک لاشه 50 کيلويي بز از آن قصابي، متخلف به محاکم قضايي معرفي شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به آغاز طرح نظارتي شبکه دامپزشکي به مناسبت ماه رمضان، افزود: چهار نفر از کارکنان اين شبکه هر صبح و عصر از قصابي ها، مرغ فروشي ها و مراکز عرضه ماهي و لبنيات بازديد مي کنند و علاوه بر گشت هاي مستقل، با همکاري شبکه بهداشت و درمان و اداره هاي صنعت، معدن و تجارت، شيلات، تعزيرات حکومتي و اتاق اصناف گشت هاي مشترک داير کرده ايم.
وي از شهروندان خواست، هنگام خريد گوشت قرمز و مرغ به تاريخ توليد و انقضاء مصرف و مهر سلامت دامپزشکي در آن دقت کنند.
پورضرب يادآور شد: با توجه به آغاز فصل گرما و احتمال شيوع بيماري هاي دامي نظير زردي، تب برفکي و تب سه روزه گاو، دامداران به محض مشاهده علائم تب و کم اشتهايي در دام ها مراتب را به شبکه دامپزشکي اطلاع دهند.
او گفت: از اول ماه مبارک رمضان تاکنون علاوه بر کشف و ضبط يک کشتار غير مجاز دام، حدود 50 کيلوگرم گوشت فاسد مرغ، گاو و ماهي از غذاخوري هاي آستارا کشف و يک نفر متخلف به محاکم قضايي معرفي شده است.
شهرستان بندر آستارا در منتهي اليه غرب استان گيلان واقع شده و 26 واحد غذاخوري بين راهي، 49 واحد قصابي و 95 واحد مرغ فروشي در آن فعال است.
7105 / 7124 /6030
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۲۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیش از ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر افزود: انشعاب‌های غیرمجاز علاوه بر دامن‌زدن بر تشدید تنش آبی و کاهش طول عمر شبکه توزیع آب به علت راه گیری غیراصولی از شبکه، حقوق مشترکان قانونمند را تضییع می‌کند. 

او با بیان اینکه شناسایی انشعاب‌های آب غیر مجاز رویکردی برای کاهش تنش آبی تابستانی در استان است، تصریح کرد: انشعاب غیرمجاز آب در کنار خسارت‌های مالی، ضمن هدر دادن حجم زیادی از آب شرب، ارائه خدمات مطلوب به مشترکین را با مشکلات جدی مواجه می‌کند بنابراین عملیات شناسایی انشعاب‌های غیر مجاز با هدف توزیع عادلانه آب، پیشگیری از هدر رفت آب و کمک به ذخیره این نعمت الهی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: بیشترین تعداد انشعاب‌های غیرمجاز شناسایی شده‌ی استان در بخش خانگی است.

فرهاد بختیاری‌فر افزود: بر اساس قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، هر شخصی که بدون دریافت انشعاب قانونی آب به استفاده از آن اقدام و یا با داشتن انشعاب، مبادرت به استفاده غیرمجاز کند، علاوه بر الزام به پرداخت بهای خدمات مصرفی و جبران خسارت، به پرداخت جزای نقدی محکوم می‌شوند.

دیگر خبرها

  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • شناسایی بیش از ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد
  • کشف ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی
  • کشف ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • کشتار غیرمجاز دام در روستاهای گردشگری معضل جدی است