Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@12:11:48 GMT

کنفرانس بین‌المللی «حکومت ایلخانان» در زنجان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۲۱۱۵

کنفرانس بین‌المللی «حکومت ایلخانان» در زنجان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه زنجان، دانشگاه زنجان به سفارش مؤسسه مطالعات آسیای مرکزی ، نخستین کنفرانس بین‌المللی «حکومت ایلخانان و تأثیر آن بر راه ابریشم» را در ۳۰ آبان‌ماه امسال برگزار می‌کند.

از جمله محورهای این کنفرانس می‌توان به تبادلات فرهنگی در مسیر راه ابریشم، تحولات زبانی در مسیر راه ابریشم، انعکاس فرهنگ مغولان در منابع اسلامی (عربی – فارسی)، راه ابریشم و نقش آن در انتقال علوم در دوره ایلخانی، راه ابریشم و تحولات دینی و مذهبی (مانویت، بودیسم، اسلام، عرفان و تصوف) در دوره ایلخانی، تحولات هنر و معماری در حوزه راه ابریشم در دوره ایلخانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از جمله محور اقتصادی این کنفرانس مناسبات اقتصادی ایران و کشورهای حوزه راه ابریشم در دوره ایلخانی، تأثیر راه ابریشم بر اقتصاد کشورهای حوزه راه ابریشم، زیر ساخت‌های اقتصادی در مسیر راه ابریشم در دوره ایلخانی (کاروانسراها، مراکز اقامتی، رباط ها) و نظام حقوقی راه ابریشم و تأثیر آن بر مبادلات بازرگانی در دوره ایلخانی است.

همچنین از جمله محورهای دیگر این کنفرانس می‌توان به معاهدات و پیمان‌نامه‌های مربوط به راه ابریشم، نقش حکومت ایلخانی بر ثبات و امنیت راه ابریشم، کاربردهای نظامی راه ابریشم در دوره ایلخانی، اشاره کرد و از جمله محور جغرافیای تاریخی می‌توان به راه ابریشم و جاده‌های فرعی منشعب از آن، نقش ایلخانان بر توسعه شهری و شهرسازی راه ابریشم، جغرافیای اقتصادی راه ابریشم در دوره ایلخانی اشاره کرد.

کد خبر 4301998

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه زنجان مغولستان کنفرانس بین المللی ماه مبارك رمضان بوشهر کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه برجام بارش باران مشهد اشتغال بیرجند خرم آباد تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۲۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رافائل گروسی به ایران سفر می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در «کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته ای» به ایران سفر خواهد کرد.

قرار است، این کنفرانس از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار شود.

گروسی قبل از رفتن به این کنفرانس، در تهران با مقامات ایران دیدار و گفتگو خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آغاز زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در زنجان 
  • توسعه مناسبات تبریز با شهرهای استراتژیک مسیر جاده ابریشم
  • تهدیدها را در توزیع برق به فرصت تبدیل کرده ایم
  • دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود
  • سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه‌گذاری متناسب نیست
  • مدیریت مصرف با روش‌های هوشمند امکان‌پذیر است
  • افتتاح کنفرانس بین‌المللی توزیع نیروی برق در زنجان
  • رافائل گروسی به ایران سفر می‌کند
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می‌کند
  • اکسپو فرصتی برای توسعه