Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@06:33:44 GMT

آبیاری مزارع با پساب فاضلاب

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۲۱۳۵

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرجهادکشاورزی بویین میان دشت درجلسه کارگروه سلامت وامنیت غذایی این شهرستان گفت: متاسفانه 5سالی است که پساب تصفیه خانه فاضلاب بویین میاندشت وارد رودخانه می شود و کشاورزان پایین دست با این پساب اراضی خود را آبیاری می کنند .
محمدتقی فرهادی افزود: درحال حاضرخروجی پساب تصفیه خانه18لیتر درثانیه است که حتی استانداردهای لازم برای کشت های غیرموثر را هم ندارد و مطابق قانون باید مزارعی که با این پساب آبیاری شده اند شخم زده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با پساب تصفیه خانه فاضلاب بویین میاندشت در پایین دست حدود 30هکتار زمین کشاورزی آبیاری می شود که بیشتر به کشت گندم،سیب زمکینی و علوفه اختصاص دارد. 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان بویین میاندشت کشاورزان پایین دست رودخانه پساب فاضلاب آبیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۲۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت کارخانه کشتی‌سازی در گیلان

اسدالله عباسی، استاندار گیلان با اشاره به در اختیار قرار دادن ۵ و نیم هکتار اراضی برای سرمایه‌گذاری در حوزه کشتی‌سازی در این استان گفت: در سفر هیئت اقتصادی استان به کشور روسیه مقرر شد در بندر انزلی یک شرکت کشتی‌سازی با سرمایه اولیه یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و سرمایه نهایی ۵ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسد.

او در گفتگو با خبرنگاران به اختصاص ۴۵ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور به گیلان در خصوص تکمیل تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت نیز اشاره کرد و افزود: تا پایان سال یا نهایتا بعد از تعطیلات بخشی از این مبلغ را در اختیار پیمانکار این پروژه قرار دهد تا روند تکمیل فاضلاب مسکن مهر رشت تسریع باید.

پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر

استاندار گیلان همچنین از پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی پروژه تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت خبر داد و تصریح کرد: مابقی اعتبارات اختصاص یافته به این پروژه در اختیار پیمانکار قرار خواهد گرفت لذا باید طی ۶ الی ۷ ماه آینده باید به بهره‌برداری برسد، زیرا ۱۷ هزار خانوار درگیر این مسئله هستند.

عباسی با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته شیرابه پسماند سراوان نیز در حال کنترل است، گفت: تصفیه خانه شیرابه لندفیل سراوان به صورت آزمایشی و با ظرفیت اسمی ۳ لیتر در ثانیه به بهره‌برداری رسید ولی به دلیل مشکلات زیست محیطی بار دیگر مزایده در این خصوص در حال انجام بوده و شرکت‌ها در حال بررسی صلاحیت هستند لذا انتظار دارم اقدامات حوزه پسماند را در ۲ سال گذشته به نسبت ۳۷ سال گذشته بررسی کنند.

او افزود: ۲ خط شرکت ماده ۳۸ شده که با تحویل آن؛ کل زباله‌ها تبدیل به کود آلی خواهد شد و تنها برگشتی‌ها بدون مشکل زیست محیطی به محل جدید دفن زباله منتقل خواهد شد، ضمن اینکه حجم ورودی به سایت دفن زباله به ۳۵۰ تن کاهش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری بیشتر از پساب تصفیه شده در دستور کار است
  • بازدید استاندار آذربایجان‌غربی از تصفیه‌خانه و خط انتقال پساب به دریاچه ارومیه
  • بازدید استاندار آذربایجان‌غربی از تصفیه‌خانه و خط انتقال پساب این تصفیه‌خانه به دریاچه ارومیه
  • ۱۷ نکته درباره صرفه‌جویی آب
  • ساخت کارخانه کشتی‌سازی در گیلان
  • ۶۲ درصد جمعیت ایلام تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد
  • بررسی روند فعالیتها ی تصفیه خانه فاضلاب شهرستان چایپاره
  • تولید سالانه ۱۳ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه خانه‌های استان یزد
  • تولید سالیانه ۱۳ میلیون متر مکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان یزد
  • تصفیه‌خانه فاضلاب پرکندآباد ۲ در مشهد وارد مدار بهره‌برداری شد