Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در ویژه برنامه‎ درس‎هایی از قرآن که ساعت ۲۲ در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد، عنوان کرد: نماز نشاط‌آور است، البته باید در نماز حضور قلب داشت، زیرا اگر حضور قلب نباشد، نماز انسان نشاط لازم را ندارد.
وی ادامه داد: قساوت قلب باعث می‎شود تا ما از عبادت‎ و نمازهایمان لذت نبریم، در قرآن آمده است که برخی از قلوب به خاطر معصیت سنگ شده است و قطره اشکی در راستای عبودیت از آن‎ها ریخته نمی‎شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مفسر قرآن کریم افزود: برخی سوال می‎پرسند چه طور انسان سنگ دل می‌شود؟ قرآن برخی از علل آن را بیان کرده است، یکی از اسباب سنگ دلی، بدعهدی است، وفای به عهد به شدت در اسلام تاکید شده، حتی فرمود: ه‎اند که نسبت به کفار هم بدعهدی نکنید.
وی معصیت و گناه، پرخوری، زیاد خوابیدن و خیلی حرف زدن را از دیگر اسباب سنگ دلی اعلام کرد و ادامه داد: یکی دیگر از عوامل قساوت قلب ترک یاد خداوند است. انسان به گونه‌ای است که دائماً توجهش به سمتی مشغول است. اگر کسی این توجهات را مدیریت کرده، آن را به معنویت و نور هدایت کند، دلش نیز به آن سو متوجه می‌شود؛ ولی اگر نفس و توجهات آن به حال خود رها شوند، خیلی زود متوجه نفسانیات و خواهش‌های درونی می‌گردند و قلب، سخت و تیره می‌شود.
حجت الاسلام قرائتی گفت: زیادی مال یکی دیگر از عوامل قساوت قلب است. مال دنیا اگر چه از راه حلال هم فراهم شده باشد، دل‌مشغولی‌های خاص خود را به‌همراه دارد و حقوقی را برگردن انسان می‌نهد که فارغ شدن از آن، کار مشکلی است.
وی افزود: بخیل بودن هم باعث قساوت قلب می‎شود، لذا باید با فقرا نشست و برخاست کرد و با کمک به آن‌ها از این صفت رذیله دوری کرد، متاسفانه اکنون برخی فقط به بزرگان و ثروتمندان اقوام افطاری می‎دهند، در حالی که باید از فقرا غافل نشد و با آن‎ها هم صله رحم کرد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۲۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن، سندی برای اثبات «خلیج همیشه فارس» + فیلم

اسناد تاریخی فراوانی از سال‌های قبل از اسلام و مسیحیت وجود دارد تا به جهانیان بفماند که  خلیج فارس همیشه متعلق به ایران بوده و خواهد بود.

در تمام ادوار تاریخ این آبراه دریایی عناوین «خلیج فارس» یا «خلیج پارس» در نقشه‌ها و تاریخ‌ها ذکر شده است و در دوران اسلامی نیزبسیاری از مفسران قرآن از نام بردن این دریا در کلام الهی قرآن سخن گفته‌اند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

  

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • قرآن؛ کتاب زندگی/ قرآن، نور و رحمت و هدایت به سوی خیر و سعادت است
  • اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • چرا حضور مجدد انسان در ماه سخت است؟
  • دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • ببینید | صداوسیما: ذخیره طلا و دلار در خانه در قرآن نکوهش شده است
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • قرآن، سندی برای اثبات «خلیج همیشه فارس» + فیلم
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم