Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ بهزاد شیرپنجه رئیس اداره پارک ملی دریاچه ارومیه با بیان آغاز بره زایی میش های ارمنی در جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه  گفت: همه  ساله در اواسط فصل بهار، بره آوری میش های ارمنی در سطح جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه خصوصا جزیره کبودان که زیستگاه اصلی این گونه در پارک  ملی است آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت :امسال با بارندگی های مناسب و ساماندهی آبشخورهای منطقه شرایط برای زیست و زاد و ولد این نژاد اصیل مهیا شده است، و جمعیت آن به بیش از  یک هزارو دویست راس می رسد.

شیرپنجه افزود: به منظور جلوگیری از بروز بیماری تب برفکی در بین حیات وحش، تمام آبشخورهای موجود مورد استفاده مشترک این حیوانات ضدعفونی شده  و تاکنون هیچ گونه  گونه بیماری تب برفکی در منطقه مشاهده نشده است.

وی بیان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تمام تلاش خود را در راستای حفاظت از گونه های مذکور به عمل می آورد و از کلیه جوامع محلی و نیز دوستداران محیط زیست و طبیعت و تشکلهای زیست محیطی درخواست همکاری در راستای حفاظت مطلوب دارد.

انتهای پیام/ح

آغاز بره زایی میش های ارمنی در جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۲۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان،  محمد رضا علیمرادی گفت: در پی بارش‌های فرا نرمال در جنوب استان، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و همچنین سرریز شدن سد‌های جنوب استان شاهد جا‌بجایی گونه تمساح از مناطق زیست طبیعی به سایر نقاط هستیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: در ادامه گشت و کنترل‌های یگان حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار و همچنین در پی دریافت گزارش‌های مردمی دوستداران محیط زیست مبنی بر وجود تمساح، مامورین اجرایی پاسگاه‌های محیط بانی نگور و درگس اقدام به جاجایی این گونه‌ها کردند.
محمدرضا علیمرادی تصریح کرد: در روز‌های اخیر این سومین گونه تمساح است که از زیستگاه‌های طبیعی خارج شده که پس از بیومتری و اطمینان از سلامتی در زیستگاه اصلی و امن منطقه حفاظت شده باهوکلات رهاسازی شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از شهروندان و دوستداران محیط زیست درجنوب استان خواست: در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش مراتب را به نزدیکترین اداره محیط زیست شهرستان اطلاع و یا با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان