Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@18:29:58 GMT

تصویب قانون حمایت از حریم خصوصی در فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۲۲۶۰

تصویب قانون حمایت از حریم خصوصی در فضای مجازی

معاون وزیر ارتباطات گفت: قانون حمایت از حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی تا سه ماه آینده به تصویب می رسد.

ایران آنلاین /رسول سراییان هدف از تدوین این قانون را اعتمادسازی برای کاربران در راستای امنیت اطلاعات شان در فضای مجازی و نیز امکان پیگیری تخلفات در این فضا عنوان کرد.

وی گفت: پیش نویس این لایحه با همکاری مرکز ملی فضای مجازی، مرکز پژوهش های مجلس، پژوهشگاه قوه قضاییه و نیز سازمان فناوری اطلاعات ایران در حال نهایی سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود تا سه ماه آینده این لایحه تدوین و برای قانونی شدن و تصویب به مجلس ارسال شود.

وی افزود: لایحه حمایت از حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی یکی از پنج لایحه حقوقی فناوری اطلاعات است که توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران در حال تدوین برای ارائه به دولت و مجلس است.

رسول سراییان تأکید کرد: موضوع اعتمادسازی کاربران و جلوگیری از سوءاستفاده از دیتای کاربران فضای مجازی و نیز امکان پیگیری تخلفاتی که در این فضا رخ می دهد از جمله محورهایی است که در این لایحه برای آن ساز و کار در نظر گرفته شده است.

/مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۲۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس البرز گفت:‏‎ ‎کاربران‎ ‎و‎ ‎مدیران گروه ها و کانال ‏ها در‎ ‎آستانه‎ ‎مرحله‎ ‎دوم‎ ‎انتخابات‎ ‎مجلس‎ ‎شورای‎ ‎اسلامی در‎ ‎این‎ ‎استان‎ ‎،‎ ‎اخلاق‎ ‎مداری‎ ‎را‎ ‎در‎ ‎فضای‎ ‎مجازی‎ ‎اولویت‎ ‎فعالیت‎ ‎خود‎ ‎قرار‎ ‎دهند‎.‎ - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سرهنگ ‌سید مرتضی موسوی " اظهار کرد: با گسترش و توسعه ارتباطات و تغییر سبک تبلیغات و فعالیت های مرتبط با فضای مجازی و حواشی این فعالیت ها نیز تغییرات زیادی کرده و مدیریت این فضا ضروری است.

وی اضافه کرد:  مدیران گروه ها و کانال های فضای مجازی مسوولیت سنگینی برای حفظ ارزش های اسلامی و رعایت اصول حرفه ای در انتشار مطالب دارند که باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس البرز  افزود:در این سیر زمانی باید دست به دست هم دهیم تا فضی مجازی را بیش از پیش ایمن و مطمئن نگه داریم.

وی گفت: مدیران گروه ها و کانال‌های فضای مجازی باید رعایت اصول اخلاقی در پیشگیری از هر نوع تشنج و تشویش افکار عمومی را مد نظر قرار دهند و از دامن زدن به مسائل حاشیه ای خودداری نمایند.

این مقام انتظامی با اشاره به افزایش حجم تبلیغات انتخاباتی در روزهای آتی و علاقمندی کاربران به استفاده از نرم افزارهای موبایل پایه، یادآورشد: کاربران نرم افزارهای تبلیغاتی را از منابع رسمی انتشار که بررسی های امنیتی لازم را در خصوص امنیت آن ها انجام شده استفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط کلاهبرداران و سودجویان فرصت را غنیمت دانسته و با ترفندهای مختلف از جمله ایجاد اینگونه نرم افزارها در پوشش تبلیغ و ارسال آن در شبکه های اجتماعی مختلف و تحریک افراد به دانلود و نصب آنها، دست به سودجویی از کاربران می زنند.

سرهنگ موسوی ادامه داد: با نظارت و کنترل بر شبکه های اجتماعی توسط ادمین ها در فضاهای مجازی می توان از بسیاری از آسیب هاجلوگیری کرد.

وی تاکید کرد : با توجه به اینکه مدیران گروه ها و کانال ها در فضای مجازی مسوولیت فضای مجازی را عهده دارند از قراردادن هرگونه لینک و آدرس ناشناس خودداری کنند و قبل از عضوگیری در گروه‌ و کانال‌های خود حتما فعالیت کاربرها را مورد رصد و پایش قرار دهند.   

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد