Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@17:31:35 GMT

اعضای باند کلاهبرداری اینترنتی در هرمزگان دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۲۳۷۳

اعضای باند کلاهبرداری اینترنتی در هرمزگان دستگیر شدند

بندرعباس- ایرنا - فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: 4 نفراز اعضای یک باند اینترنتی در استان که با راه اندازی سایت های پولشویی اقدام به کلاهبرداری یک هزار و 480 میلیارد ریال کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، سردار عزیزالله ملکی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این افراد در فضای مجازی و پیام رسان های خارجی، سایت ‌های شرط بندی و پولشویی به صورت گسترده راه اندازی کرده که رسیدگی به این موضوع، در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: 2 نفر از اعضای این باند در مخفیگاهشان در بندرعباس و 2 متهم دیگر نیز در تحقیقات بیشتر در یکی از استان های کشور شناسایی و دستگیر و به پلیس فتا در هرمزگان منتقل شدند.
فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار کرد: متهمان در بازجویی هایی انجام شده با سند و مدرک موجود، اعتراف کردند که برای کسب درآمد، با همکاری یکدیگر اقدام به راه‌اندازی سایت های شرط‌ بندی و درگاه های پرداخت آنلاین جعلی در فضای مجازی کرده اند.
ملکی بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، تعداد زیادی کارت بانکی و هم چنین تجهیزات جعلی شامل مُهر، اوراق و مدارک هویتی افراد مختلف کشف شد.
وی یاد آور شد: در بررسی تراکنش حساب‌ های متهمان، مشخص شد مبلغ یک هزار و 480 میلیارد ریال گردش حساب داشته‌ اند که 12 میلیارد ریال در حساب آنان مسدود شده و رسیدگی به پرونده اعضای این باند، همچنان ادامه دارد.
این مقام انتظامی هشدار داد: فضای مجازی بویژه شبکه های اجتماعی خارجی، به هیچ عنوان محیط امنی برای مبادله پول و انجام اینگونه فعالیت ها نیست.
وی از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک در فضای مجازی از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.CyberPolice.ir بخش فوریت های سایبری و گزارش های مردمی، اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.
ملکی گفت: پلیس با عاملان اینگونه اعمال مجرمانه با قاطعیت برخورد می کند.
7195/ 6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انتظامي كلاهبرداري اينترنتي هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۲۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری اعضای باند ۴ نفره اراذل و اوباش در رودان

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: ماموران انتظامی شهرستان رودان با دریافت گزارش تیراندازی منجر به جرح با سلاح کمری توسط فردی به سمت برادرش و ایراد ضرب و جرح و متواری شدن متهم، پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران در کمترین زمان متهم متواری را در شهرستان حاجی آباد شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: متهم در بازجویی‌ها به جرم ارتکابی و وجود سه قبضه سلاح جنگی در اختیار بستگان خود اقرار کرد.
سردار علی اکبر جاویدان افزود: در بازرسی جداگانه از مخفیگاه متهم و منازل افراد مذکور، ۳ قبضه سلاح کلت کمری، سه تیغه خشاب و ۲۰ عدد فشنگ جنگی کشف و ضبط شد.

وی گفت: متهمان با تشکیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی و با قرار بازداشت روانه زندان شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کلاهبردار ۱۶۰ میلیارد ریالی در کرمانشاه دستگیر شد
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره اراذل و اوباش در رودان
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف | زن جوان دستگیر شد
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!
  • هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور
  • فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورید
  • هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها
  • سلطان کوکائین در تهران دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان