Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@05:05:09 GMT

اهداء اقلام تشویقی به شهروندان رشت در طرح تفکیک زباله

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۲۴۹۲

اهداء اقلام تشویقی به شهروندان رشت در طرح تفکیک زباله

رشت- مدیر عامل پسماند شهرداری رشت گفت:برای مشارکت بیشتر مردم در طرح تفکیک زباله از مبدا اقلام تشویقی در ۱۳ کانکس فعال سطح شهر رشت قرار داده شده است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری رشت ،علیرضا حاجی پور با اشاره به وضعیت آسفالت دسترسی جاده سراوان اظهار کرد:پیمانکار این پروژه سازمان عمران شهرداری رشت است و تردد بیش از اندازه خودروهای حمل زباله موجب طولانی شدن آسفالت این مسیر شده و پیش بینی می‌شود این اقدام تا دو ماه آینده به طول بیانجامد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آسفالت این مسیر با نظارت دانشگاه گیلان و زیر سازیهای مناسب در حال انجام است،گفت:حدود دو ماهی است که انجام آسفالت جاده دسترسی به سایت سراوان آغاز شده است و با هماهنگیهای انجام شده با شرکت برق مقدمات برق دار شدن آن مسیر در حال انجام است.

حاجی پور همچنین به مشکلی که در سایت زباله سراوان با آن مواجه هستند اشاره کرد و گفت:برای پوشاندن سطح زباله‌ها و کاهش آلودگی های ناشی از زباله نیازمند شن و ماسه هستیم.

وی با اشاره به عدم صدور مجوز برداشت شن و ماسه برای شهرداری رشت اظهار کرد:با توجه به فصل تخم ریزی ماهیان برداشت شن و ماسه از رودخانه ها هرساله تا ۱۵ اردیبهشت ممنوع است اما متاسفانه پس از ۱۵ اردیبهشت نیز این روند تداوم داشته است و سبب بروز مشکلاتی برای ما شده است .

حاجی پور افزود:در سمت توتکابن یک معدن به شهرداری رشت بابت برداشت شن معرفی کرده‌اند که غیر قابل استفاده است.

وی به خرید ماشین آلات مورد نیاز سازمان پسماند اشاره کرد و گفت:خرید دستگاه زباله کوب از کشور آلمان انجام شده و همچنین تعداد ۴ کامیون،یک دستگاه زباله کوب،بیل مکانیکی،لودر،یک دستگاه سمپاش ۸۰۰ لیتری سه مخزنه،سمپاش موتوری ۱۰۰ لیتری برای رفع نیاز سازمان انجام شده است .

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری رشت ایجاد پوشش گیاهی در اطراف محل دفن زباله در سراوان را از دیگر اقدامات این سازمان دانست و بیان کرد:برای خروج گاز متان ناشی از انباشت زباله در سراوان ۲۴ حلقه چاه ایجاد شده است.

حاجی پور به جمع آوری زباله های خشک در محلات رشت اشاره کرد و گفت:این مهم به پیمانکاران زباله تر واگذار شده و پس از این اقدام آمار روزانه جمع آوری زباله خشک افزایش پیدا کرده است.

وی افزود:به منظور تشویق شهروندان به مشارکت در طرح تفکیک زباله از مبدا اقلام تشویقی در ۱۳ کانکس فعال سطح شهر قرار داده شده و در حال حاضر در خیابان امین ضرب،گلباغ نماز،حمیدیان،حافظ آباد،مسکن مهر،رودبارتان و غیره کانکس جمع آوری زباله خشک جانمایی شده و قرار است در یک قسمت آن تحویل زباله و در بخش دیگر آن به ارائه آموزش برای کودکان بپردازیم.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شهرداری گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۲۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، در این اقدام ۵ هکتار از ورودی شهر بیرجند به همت ۳۰۰ نفر از پاکبانان شهرداری، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه بیرجند و کارکنان محیط زیست از زباله پاکسازی شد.


شعار امسال هفته‌ی زمین پاک، مشارکت مردم و زمین پاک در مقابل مدیریت پلاستیک نامگذاری شده است.


شهردار بیرجند در این مراسم گفت: تفکیک زباله در مبدأ با قرار دادن محفظه‌های مخصوص زباله‌های مختلف در نقاط مختلف شهر به ویژه مجتمع‌های مسکونی با همت شهرداری از سال گذشته در حال اجراست.


بهترین با بیان اینکه پس از این در سایر نقاط شهر هم این طرح اجرا می‌شود افزود: سایت تفکیک زباله شهر بیرجند با ظرفیت ۱۵۰ تن زباله در روز، یکی از سایت‌های مجهز در کشور است.


وی گفت: هم اکنون از ۱۵۰ تن زباله روزانه در بیرجند، تنها ۳۰ درصد آن بازیافت می‌شود و ۷۰ درصد دفن می‌شود که در تلاشیم درصد بازیافت را با فرهنگ سازی به ۷۰ درصد برسانیم.


در این برنامه، همچنین از پاکبانان برتر تجلیل شد.


روزانه ۴۷ هزار تن زباله در کشور تولید می‌شود که تنها ۸ درصد آن بازیافت می‌شود، ضروریست با تولید زباله کمتر و تفکیک زباله‌ها از مبدا، به فکر حفظ محیط زیست و آینده باشیم.

دیگر خبرها

  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • سلامت یک جامعه در گرو سلامت یک شهر
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • پاکسازی ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک
  • تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز