Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@14:38:20 GMT

دولت 130 میلیارد ریال برای بیماران خاص اردبیل هزینه کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۳۱۹۲

دولت 130 میلیارد ریال برای بیماران خاص اردبیل هزینه کرد

اردبیل- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: دولت در سال گذشته 130 میلیارد ریال به بیمه شدگان سلامت این استان هزینه کرد در حالی که این رقم در سال 92 به میزان 50میلیارد ریال بود .

دکتر وحید خلیل اللهی روز جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی اردبیل افزود: در حال حاضر یک هزار و 336 بیمار خاص مانند بیماران تالاسمی، هموفیلی، ام اس و دیالیزی تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند که خدمات لازمدرمانی را دریافت می کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد:در مجموع 746 هزار نفر در استان اردبیل زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند که در واقع 59درصد جمعیت استان را شامل می‌شود و 65 هزار نفر از آنها خدمات رایگان دریافت می کنند.
خلیل اللهی اضافه کرد: برای رفاه و آسایش بیمه شدگان با 24 دفتر پیشخوان در سطح استان قرارداد منعقد شده تا خدمات لازم را به بیمه شدگان سلامت انجام دهند .
مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل درباره خدمات دهی بیمه سلامت به روستائیان افزود: 408 هزار روستایی استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که دولت سالانه 420 میلیارد ریال برای آنها هزینه می کند .
خلیل اللهی استقرار 152 پزشک ،110 ماما ،32 دندانپزشک در 90 مرکز روستایی و ویزیت ماهانه 99 هزار بیمه شده در آنها، تامین هزینه بیماران دیالیزی به میزان 25میلیون ریال در ماه و تامین 90 درصد هزینه داروهای شیمی درمانی را از جمله خدمات انجام شده دولت به بیمه شدگان اعلام کرد .
بیمه سلامت نوعی بیمه است، که پرداخت یا تحمیل هزینه‌های مختلف بیماران خاص ، خدمات سلامت و پزشکی اعم از ارتقا سلامت، پیشگیری، درمان و توانبخشی افراد بیمه شده را می‌پذیرد.
7110/ 1257

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت ودرمان اردبيل بيمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۳۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران با اعلام این خبر گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یکسال تمدید می‌شود.
جمشید شایانفر افزود: بیمه شدگان مذکور نیازنیست که تمدید پوشش بیمه‌ای به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند و در مراجعه به مراکز ارایه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.


دیگر خبرها

  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی