Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حدادزاده، پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: رسانه ها از جایگاه قدرتمند و ارزشمندی برخوردار هستند و ما نیز به حضور و فعالیت رسانه ها معتقدیم.

وی با بیان اینکه رسانه ها در بین آحاد جامعه جایگاه مناسبی دارند، به تشریح وضعیت و اقدامات دامپزشکی استان یزد پرداخت و اظهار داشت: از ۲۷ اردیبهشت ماه تا ۲۷ خردادماه، همه مراکز نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی به طور مستمر بازرسی و نظارت می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی استان یزد اضافه کرد: در راستای اجرای طرح تشدید نظارتی از سوی دامپزشکی، مراکز عرضه گوشت قرمز و سفید، خودروهای ویژه حمل این فرآورده‌ها، کشتارگاه‌ دام، سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های خام دامی،‌ کارگاه‌های فرآوری و بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی همچنین مراکز عرضه مانند رستوران ها نیز تحت کنترل و نظارت ویژه قرار گرفته و بطور مستمر بازرسی می‌شوند.

وی همچنین از آماده باش و فعالیت ۲۶ اکیپ بارزسی بهداشتی دامپزشکی در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام رمضان در این استان خبر داد و اظهار داشت: این واحدها از ۸ صبح تا ۸ شب در تمام نقاط به صورت مستمر بازرسی و نظارت خواهند داشت.

حدادزاده با تاکید بر رعایت بهداشت دام و طیور و توجه شهروندان برای تهیه گوشت سفید و قرمز عنوان کرد: با توجه به اینکه خطر انتقال بیماری‌ های مختلف در اثر عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی همواره وجود داردتصیه می شود تا شهروندان از خرید بدون بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی خودداری کنند.

وی افزود: همچنین بسته‌بندی با برچسب مخدوش و یا فاقد مهر و لیبل دامپزشکی نیز از درجه اعتبار ساقط است و باید هنگام خرید موارد بسته‌بندی به تاریخ تولید، انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی توجه داشت.

کد خبر 4302274

منبع: مهر

کلیدواژه: دام و طیور دامپزشکی یزد ماه مبارك رمضان بوشهر کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه برجام بارش باران مشهد اشتغال بیرجند خرم آباد تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۳۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد

حامد گنجعلی اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون کارشناسان واحد نظارت اداره دامپزشکی زاهدان در بازدیدهای نظارتی مستمر و شبانه روزی از ۸۸۴ واحد صنفی تولید، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی در سطح این شهرستان ۲۰۲ واحد صنفی موارد غیربهداشتی مشاهده کردند.

وی افزود: حدود ۳۷ تن فرآورده‌های خام دامی برای نمونه‌برداری و ادامه روند قانونی ضبط و حدود هشت تن فرآورده خام دامی که به دلیل شرایط ظاهری نامناسب و یا براساس نتایج آزمایشگاهی غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده شده به دستور مقام قضایی معدوم شد.

رئیس اداره دامپزشکی زاهدان گفت: همچنین تعداد ۲۹ واحد صنفی متخلف با هماهنگی مرجع قضایی پلمب و ۳۸ نفر متخلف بهداشتی نیز برای ادامه روند قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: به مناسبت هفته سلامت تعداد ۱۷۴ مورد گشت نظارتی_بهداشتی مشترک با ادارات ذیربط از جمله دادستانی، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت، صنعت و معدن تشکیل و برگزار شد.

گنجعلی بیان کرد: با توجه به وسعت و تنوع کار، سامانه گویای ۱۵۱۲ اداره دامپزشکی زاهدان آماده دریافت شکایات، گزارشات، انتقادات و پیشنهادات همشهریان است تا با همکاری هم بتوانیم هدف دامپزشکی که همان نظارت بر غذا از مزرعه تا سفره بوده را تحقق بخشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد
  • صادرات ۲۹ قلم فرآورده دامی از استان البرز
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا
  • دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند