Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@21:24:47 GMT

توليد کنسانتره مس در فروردين ماه 15 درصد رشد کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۳۷۵۵

توليد کنسانتره مس در فروردين ماه 15 درصد رشد کرد

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- مجتمع هاي زير مجموعه شرکت ملي صنايع مس ايران در فروردين ماه، 107 هزار و 795 تن کنسانتره مس توليد کردند که در مقايسه با مدت مشابه با پارسال 15 درصد رشد نشان مي دهد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو)، مجتمع هاي زيرمجموعه صنايع مس ايران شامل «مس سرچشمه»، «مس سونگون» و «مس ميدوک» است که فروردين ماه پارسال 94 هزار و 116 تن کنسانتره مس توليد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ماه نخست سال 97، مجتمع هاي «مس سرچشمه» و «مس ميدوک»، 24 هزار و 761 تن «مس آند» و 14 هزار و 211 تن «مس کاتد» توليد کردند که در مقايسه با ميزان توليد مدت مشابه پارسال به ترتيب 29 و 6 درصد رشد داشتند.
اين مجتمع ها سال گذشته به ترتيب 19 هزار و 184 تن مس آند و 13 هزار و 447 تن مس کاتد توليد کرده بودند.
همچنين در اين ماه، مجتمع مس سرچشمه 357 تن «کنسانتره موليبدن» و مس سونگون 131 تن موليبدن توليد کرد که در مقايسه با رقم مدت مشابه پارسال به ترتيب 38 درصد کاهش و 2 درصد افزايش نشان مي دهد؛ ميزان توليدي اين مجتمع در فرودين ماه پارسال 576 تن کنسانتره موليبدن و 128 تن موليبدن بود.
سه مجتمع مس سرچشمه، مس سونگون و مس ميدوک در فروردين ماه امسال، چهار ميليون و 842 هزار و 459 تن سنگ سولفيدي توليد کردند؛ اين رقم در مدت مشابه پارسال، چهار ميليون و 408 هزار و 669 تن بود که نشان دهنده افزايش 10 درصدي توليد اين محصول است.
به گزارش ايرنا، پيش از اين «مهدي کرباسيان» معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از رشد 6 درصدي توليد کنسانتره مس در سال 96 در قياس با سال پيش از آن خبر داده بود.
بر پايه آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، شمار معادن کشور افزون بر 10 هزار واحد است که حدود 6 هزار معدن فعال بوده و بقيه در دست تجهيز يا راکد است.
ميزان استخراج ساليانه معادن کشور حدود 400 ميليون تن برآورد مي شود که بيش از 60 درصد آنها مصالح ساختماني است.
اقتصام*3065*2025
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۳۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: رشد تجارت خارجی فروردین، ۴۸ درصد مدت مشابه سال قبل است

سخنگوی دولت از رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، تا رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با استفاده از هشتگ «جهش تولید»، نوشت:

«به گزارش گمرک ایران، تجارت خارجی کشور در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با رشدی ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید. تراز تجاری در این ماه که بخش عمده‌ای از آن در کشور ما تعطیل است، حتی بدون احتساب نفت نیز مثبت شد.»

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • نرخ تورم در دولت رئیسی چند؛ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • بهادری جهرمی: رشد تجارت خارجی فروردین، ۴۸ درصد مدت مشابه سال قبل است
  • یک‌ماه تا افتتاح بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور
  • دیوان عدالت اداری پارسال ۱۶۶ مصوبه شوراهای کشور را باطل کرد
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در پارسال