Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:01:42 GMT

واگذاری هپکو به یک سهامدار با اهلیت دنبال می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۳۷۸۲

واگذاری هپکو به یک سهامدار با اهلیت دنبال می شود

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: عزم همه مسئولان استان و کشور برای واگذاری هپکو به یک سهامدار با اهلیت در دستور کار است و کارگران خدوم و تلاشگر این واحد تولیدی باید در دست یابی به این هدف بزرگ همراه و همدل باشند.

به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده روز دوشنبه در جمع کارگران شرکت تولیدی هپکو اراک مقابل درب ورودی این واحد تولیدی، افزود: بر اساس تقاضای مسئولان استان عصر امروز نشست ویژه ساماندهی هپکو اراک با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین مسئولان سازمان خصوصی سازی در تهران برگزار می شود که واگذاری هپکو به صندوق حمایت از صنایع کشور تا انتخاب یک سهامدار توانمند یکی از درخواست های مسئولان استانی از مقامات کشوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با استعفای سهامدار فعلی، مدیرعامل جدید هپکو بر اساس قانون این شرکت باید به سهامدار اسبق هپکو واگذار شود اما هم مسئولان استانی با این مهم مخالف هستند و هم خود سهامدار اسبق نیز تمایلی به مدیریت در هپکو ندارد بنابراین تنها راه موجود واگذاری هپکو به صندوق حمایت از صنایع کشور است.
استاندار مرکزی اظهار کرد: پرداخت یک یا 2 ماه از معوقات کارگران تا 2 هفته آینده نیز یکی دیگر از خواسته های پرسنل هپکو از سوی مسئولان استانی در نشست با مقامات کشوری مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: مسئولان استان زبان گویای کارگران خدوم هپکو در نشست های ملی هستند اما هر یک از دستگاه های استان زیر مجموعه یک وزارتخانه هستند و باید تصمیمات نهایی در مرکز کشور اتخاذ شود.
آقازاده افزود: سال گذشته گام های موثری در پرداخت معوقات کارگران هپکو برداشته شد به طوری که تا پایان بهمن ماه و عیدی کارگران تصفیه شد و از سال گذشته حقوق اسفند و امسال نیز حقوق فروردین و اردیبهشت را طلب دارند که تلاش می شود تا 2 هفته آینده 2 ماه از این معوقات پرداخت شود.
وی ادامه داد: هفته گذشته در دیدار با رئیس سازمان بازرسی کل کشور مشکلات هپکو بیان شد و وی نیز قول مساعد داد که به زودی به مشکلات هپکو رسیدگی و عاملان رکود این کارخانه مشخص و براساس قانون با آنان رفتار شود.
آقازاده تصریح کرد: پیشنهاد واگذاری شرکت تولیدی، صنعتی هپکوی اراک به صندوق حمایت از صنایع کشور دنبال می شود اما در نهایت تصمیم نهایی با تایید مقامات ارشد کشور است و مجموعه استان نیز از هیچ تلاشی برای احقاق حقوق کارگران کوتاهی نخواهد کرد.
استاندار مرکزی بیان کرد: مطالبات کارگری تا زمانی که به بیان مشکلات و خواسته به حق کارگران باشد قابل دفاع است اما زمانی که از این رویه خارج شود نه تنها مشکلی از تنگناهای کارگران حل نمی شود بلکه مسائل و مشکلات شرکت و استان نیز بیشتر می شود.
وی گفت: هفته گذشته شما کارگران هپکو سه روز ریل قطار را مسدود کردید که بسیاری از مسافرانی که در ایستگاه راه آهن اراک در انتظار بازگشایی ریل بودند به اورژانس و بیمارستان منتقل شدند و اعتراض آنان را نیز در پی داشت.
آقازاده ادامه داد: مدیریت ارشد استان می توانست در روزهای گذشته ریل را باز کند اما همه مسئولان با احترام به خواسته به حق شما سکوت کردند و شما خود ریل را بازگشایی کردید.
وی تاکید کرد: مسئولان و مدیریت ارشد استان مرکزی با جدیت هر چه تمامتر پیگیر مشکلات هپکو و پرداخت معوقات کارگران و واگذاری این شرکت به یک سهامدار با اهلیت مرتبط است و انتظار می رود کارگران نیز همچنان با مسئولان همکاری کنند تا بتوان گامی اساسی در راستای احیای مجدد این شرکت برداشت.

*** فرماندار اراک: مسئولان استان مرکزی از مطالبات صنفی و قانونی کارگران حمایت می کنند
فرماندار شهرستان اراک نیز در جمع کارگران گفت: پیگیری های مسئولان استانی و شهرستانی از یکشنبه هفته گذشته به اوج خود رسید و بلافاصله نشستی از سوی مسئولان سازمان خصوصی سازی برگزار شد که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در آن نشست حضور یافت و مشکلات هپکو به صورت کارشناسی تشریح شد.
حسین بختیاری افزود: با توجه به اینکه تغییر سهامدار یکی از خواسته های اصلی کارگران هپکو بود با تشریح عملکرد یکساله سهامدار مشخص شد که توانایی مدیریت کارخانه هپکو را ندارد چرا که راه اندازی کامل و به روز رسانی تجهیزات و عوامل تولیدی هپکو بیش از هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که این مهم از توان سهامدار شرکت خارج است.
وی ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت تولیدی هپکو نیازمند بکار گیری نیروهای توانمند و متخصص در بخش های مختلف طراحی، برنامه ریزی و مدیریت کارگاه ها است که سهامدار از این مهم برخوردار نبود.
بختیاری اظهار کرد: در نهایت مقرر شد که سهامدار از مقام خود استعفا دهد و سازمان خصوصی سازی به عنوان نماینده دولت برای تشکیل هیات مدیره و انتخاب مدیرعامل اقدام کند که عصر امروز در نشستی با حضور وزرا و سازمان های مسئول و استاندار مرکزی در خصوص ایجاد هیات مدیره و مدیریت این واحد صنعتی بحث و بررسی می شود.
وی در خصوص بدهی های هپکو نیز گفت: در هیات دولت مصوب شده که از ابتدای امسال به بدهی های بانکی شرکت هیچ جریمه ای تعلق نگیرد و دولت جرایم را پرداخت می کند.
فرماندار شهرستان اراک ادامه داد: 900 میلیارد ریال تسهیلات نیز مصوب شده که در اختیار هیات مدیره جدید شرکت قرار می گیرد تا در به روز رسانی تجهیزات و همچنین خرید مواد اولیه هزینه شود.
کارگران هپکو اراک روز جاری ( دوشنبه ) با حضور در مقابل درب این واحد تولیدی اجتماع کردند و خواستار حمایت مسئولان و تعیین تکلیف سهامدار شدند که استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان نیز در جمع آنان حضور یافتند.
شرکت هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال 1354شروع به فعالیت کرد.
شرکت هپکو اراک در حال حاضر 22 نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت نوع محصولان آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد و نیو هلند می باشد و این شرکت برای تامین ماشین آلات شرکت های راه سازی کشور آمادگی کامل دارد و در این زمینه تا کنون خوش درخشیده است.
3017/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي صنفي و كارگري هپكو اراك استاندار مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۳۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رفع مشکلات معیشتی کارگران نیازمند یک طرح جامع در کنار افزایش دستمزد است،برای حل مشکلات معیشتی کارگران باید برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، سید احمد علم‌الهدی در دیدار با جمعی از کارگران و مسئولان اداره کار خراسان رضوی که به مناسبت روز کار و کارگر برگزار شد، اظهار داشت: کارمندان و کارگران غیور و دلاور سرمایه افتخار و سرافرازی این ملت و نظام مقدس اسلامی هستند. شما عزیزان با مقاومت و مجاهدت خود چه در عرصه فعالیت و کار  و چه در عرصه کارآفرینی و محیط کار سرمایه ارزشمندی برای این نظام مخصوصاً در تقابل با کارشکنی‌های دشمنان ایجاد کرده‌اید.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تمام پیشرفت و تعالی که توانسته در مقابل توطئه‌ها، تهاجم‌ها و عدوات دشمن طی 45 سال عمر انقلاب به دست آورد را مدیون مجاهدات ارزشمند شما برادران زحمتکش و عزیزانی است که در عرصه کار و فعالیت توانستید رشد جامعه را به نقطه‌ای برسانید که دشمنان ما در همه سرکوب‌هایی که نسبت به ما داشتند ناموفق باشند.

کارگر تنها با طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار نمی‌شود

علم‌الهدی با بیان اینکه مشکل مسکن کارگران تنها با اجرای طرح نهضت ملی مسکن رفع نمی‌شود، ادامه داد: استفاده از این طرح در مرحله نخست نیازمند منابع مالی قابل‌توجهی است که با توجه به درآمد، اجاره‌بها و وضعیت معیشت کارگران، این قشر شریف نمی‌تواند از این طرح بهره‌مند شود؛ بنابراین باز هم افرادی که در جریان رفاه نسبی قرار دارند توان پرداخت این مبلغ را داشته و دوباره این قشر زحمتکش کارگر است که بی‌خانه می‌ماند.

رفع مشکلات معیشتی کارگران نیازمند یک طرح جامع است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم، گفت: چراکه هم‌زمان با افزایش حقوق کارگران قیمت سایر خدمات اجتماعی نیز افزایش پیدا می‌کند و این اقدام تأثیر چشمگیری در زندگی آنان نخواهد داشت و بیشتر به ضرر این قشر و اقتصاد کشور است.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات معیشتی کارگران نیازمند یک طرح جامع در کنار افزایش دستمزد است، اضافه کرد: شرایط زندگی در طول زمان برای کارگران سخت‌تر می‌شود، بنابراین برای رفع مشکلات معیشتی کارگر نیاز است، برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری صورت بگیرد تا او با خیال راحت و تمرکز کافی بتواند در محیط کار حاضر شود و از طرف دیگر لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند.

رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است

امام‌جمعه مشهد رشد اقتصاد کشور را در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر و کاهش دغدغه‌های او عنوان کرد و افزود: یکی از اقداماتی که در حال حاضر برای کاهش فشار گرانی انجام می‌شود، دادن کالابرگ به عموم مردم است، بهتر بود این کالابرگ با اولویت‌بندی ابتدا به قشر کارگر داده می‌شد.

وی با تأکید بر نقش نیروی کار جوان و خلاق داخلی و اهمیت استفاده از آن ابراز کرد: خوشبختانه نیروی جوان، متخصص و خلاق در جامعه بسیار وجود دارد که اگر به‌خوبی از توان و نیروی آنان در تولید استفاده شود، ما شاهد رشد چشمگیر اقتصاد کشور خواهیم بود.

ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه

علم‌الهدی به نواقصی که در «فرهنگ کار» جامعه وجود دارد اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات جامعه ما فرهنگ نادرستی است که در حوزه فعالیت‌های کاری وجود دارد که اگر این فرهنگ به درستی در نیروی کار ما نهادینه شود، بازدهی مجموعه‌های اقتصادی ما بسیار بالا می‌رود.

وی با انتقاد به زمان بازنشستگی نیروهای کار خاطرنشان کرد: اگر این فرهنگ به درستی در جامعه حاکم شود، دیگر شرایط سنی و جسمی عامل تأثیرگذاری در به‌کارگیری افراد نیست، شما ببینید درست زمانی که یک فرد به اوج توانمندی و تجربه در حوزه کاری خود می‌رسد، بازنشسته می‌شود؛ اگر این تخصص بعد از بازنشستگی در یک مجموعه دیگر به کار گرفته شود که خیلی خوب است اما اگر موجب منزوی شدن و خانه‌نشینی فرد شود، ضرر بزرگی برای اقتصاد و تولید کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه فرهنگ کار را نمی‌توان با نصیحت و از بیرون به افراد انتقال داد، بیان کرد: این فرهنگ تنها می‌تواند توسط خود نیروی کار و کارگر ایجاد شود و مسئله‌ای نیست که از بیرون و با تعلیم و تربیت بشود به افراد دیکته کرد. بنابراین اگر در یک محیط کارگری 100 نفرِ تنها 30 نفر به درستی مشغول فعالیت شوند، ناخودآگاه آن 70 نفر دیگر را به دنبال خود می‌کشند. شما در شرکت‌های دانش‌بنیان می‌بینید که گاهی با 6 نفر کارمند نتیجه و دستاوردهای بیشتری از یک دستگاه تولیدی سابقه‌دار دارند.

تقدم مشارکت در کار نسبت به سرمایه‌گذاری

وی با اشاره به شعار سال که «جهش تولید با مشارکت مردم» است، عنوان کرد: منظور مقام معظم رهبری از مشارکت مردم بیشتر از نوع کار است، زیرا مشارکت در کار مقدم بر مشارکت در سرمایه است. البته مشارکت در سرمایه نیز ضروری و لازم است، نه اینکه مشارکت در سرمایه مهم نیست اما عمده تأثیرگذاری به قشر کارگر و تولید برمی‌گردد که اگر جهش پیدا کند، بازار کار گسترده‌ای را به وجود می‌آورد.

مشکلات حوزه معیشت کارگران به قوت خود باقی است

علم‌الهدی به کاهش نرخ بیکاری کشور به 8 درصد اشاره کرد و گفت: یکی از افتخارات نظام در این مدت کاهش نرخ بیکاری بوده است که این رقم خوشبختانه در استان با توجه به فعالیت شما قشر زحمتکش و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به 6.2 درصد رسیده است.

وی با اشاره به مشکلات حوزه کار و کارگر بیان کرد: معمولاً در ایام «روز کارگر» مسائل و راهکارهایی مطرح می‌شود که بعد به مرحله اجرا نمی‌رسد و مشکلات حوزه معیشت کارگران به قوت خود باقی می‌ماند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فروردین: مالکان جدید استقلال و پرسپولیس دنبال تغییر فوری مدیریت باشگاه‌ها نباشند
  • آتش سوزی در جایگاه سوخت سی ان جی آستارا
  • جذب نیرو‌های بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • قدردانی از کارگران بسیجی نمونه اراکی
  • آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی
  • کگهر سهامدار حقوقی جدید کگل!