Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@07:48:41 GMT

کارت هوشمند ملی 80 درصد جمعیت خمین صادر شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۳۸۷۴

کارت هوشمند ملی 80 درصد جمعیت خمین صادر شد

خمین - ایرنا - رئیس ثبت احوال خمین گفت: کارت ملی هوشمند 80 درصد از جمعیت واجد شرایط این شهرستان صادر شده است.

مریم باقری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جمعیت واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی خمین 82 هزار و 876 نفر است که تاکنون 64 هزار و 556 فقره کارت هوشمند صادر و تحویل متقاضیان شده است.
وی توضیح داد: مهلت ثبت نام صدور کارت ملی هوشمند تا پایان سال است اما از مشمولانی که تاکنون مراجعه نکرده اند درخواست می شود که از فرصت بهینه استفاده کنند و زودتر درخواست خود را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس ثبت احوال خمین یادآور شد: متقاضیان ابتدا باید اقدام به ثبت نام در سامانه کنند و پس از آن برای مراحل تصویر نگاری و درج اثر انگشت به دفاتر اعلام شده مراجعه کنند و در مدت 20 روز پس از تکمیل مدارک نیز کارت هوشمند ملی به آدرس آنان ارسال می شود.
باقری اضافه کرد: کارت ملی هوشمند پایه ارائه خدمات متنوع در آینده است و باید هرچه سریعتر برای دریافت آن اقدام شود.
وی، کاهش سوء استفاده و کلاهبرداری را یکی از مزایای کارت هوشمند ملی دانست و گفت: شناسایی هویت، امضای دیجیتالی، کاربردهای بیمه ای، امور بانکی و انتخاباتی از مزایای کارت ملی هوشمند است و با دریافت آن در آینده، ارائه اسناد مختلف از جمله کارت های بانکی، شناسنامه و دفترچه بیمه و دیگر مدارک در جریان خدمات ضرورت ندارد.
رئیس ثبت احوال خمین ادامه داد: 2 مرکز ثبت احوال و اداره پست و سه دفتر پیشخوان دولتی، روزانه با ظرفیت 300 نفر، آماده ثبت نام برای صدور کارت هوشمند هستند.
شهرستان خمین دارای 105هزار نفر جمعیت در 2 شهر، 2 بخش و هفت دهستان است.
7277/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ثبت احوال صدور كارت ملي هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۳۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس و مدیران سازمان داوطلبان با حضور در ساختمان صلح با نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در این دیدار به نقش حیاتی و پر اهمیت سازمان داوطلبان در جمعیت هلال احمر اشاره کرد و بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داوطلبانه برای خدمت به مردم در این مجموعه تاکید کرد.

وی ارائه آموزش فرهنگ داوطلبی را یکی از وظایف این سازمان برشمرد و تصریح کرد: با آموزش و فرهنگ‌سازی صحیح باید روحیه خدمت‌رسانی در جامعه را ارتقا دهیم.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این بخش با تأکید بر اهمیت بهره‌گیری از رسانه در معرفی فعالیت‌های داوطلبانه، تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ داوطلبانه باید بیش از پیش در مورد فرهنگ خدمت رسانی و معرفی آن به مردم تمرکز کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی، سپس به ارائه نکاتی در خصوص برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های داوطلبی در پیشبرد اهداف جمعیت هلال‌احمر پرداخت و بر لزوم ارتباطات تنگاتنگ و مستمر درون سازمانی تاکید کرد.

وی همچنین با ابراز خرسندی از این دیدار، به ارائه نکاتی مهم و ضروری در خصوص چگونگی جذب و نگهداشت داوطلبان در جمعیت هلال احمر پرداخت.

نماینده رهبر معظم انقلاب ارتباط مستمر با اقشار مختلف جامعه، تربیت، آموزش و تهیه بسته‌های فرهنگی برای جذب و نگهداشت آنان را یک امر ضروری دانست و تصریح کرد: یکی از آسیب‌های جدی نظام‌های سازمانی در ایران بورکراسی‌های غیر ضروری است. وی تاکید کرد باید با پرهیز از این بورکراسی‌ها از ظرفیت داوطلبانه برای اجرای خلاقانه برنامه‌ها در جمعیت بهره گرفت.

وی همچنین گزارش‌های ارائه شده از سوی مسئولان این سازمان را نیز مثبت ارزیابی کرد و از خدمات ارائه شده در ماه مبارک رمضان و عید نوروز قدردانی کرد.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در پایان این دیدار ضمن آرزوی موفقیت، توجه ویژه به مسائل مربوط به این سازمان که متولی کمک در جامعه است را خواستار شد.

در ابتدای این دیدار وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و معاونین سازمان داوطلبان نیز به ارائه گزارش‌هایی در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته سال گذشته و همچنین بیان مشکلات و چالش‌های پیش روی ارائه خدمات روان‌تر به جامعه به منظور پیگیری از سوی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر پرداختند.

کد خبر 6087170

دیگر خبرها

  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم
  • بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی تثبیت شدند
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!
  • صرفه‌جویی ۲۵۰ مگاواتی برق در شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند
  • مرکز رصد هوشمند جمعیت هلال احمر افتتاح می‌شود
  • مرکز رصد هوشمند جمعیت هلال احمر در هفته هلال‌احمر افتتاح می‌شود
  • شاتل موبایل رنج جدید شماره سیم‌کارت‌های هوشمند خود را عرضه کرد
  • ارائه آموزش‌های امدادی به ۲۵ هزار البرزی