Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از تصویب اساسنامه جدید این جامعه در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و گفت: تمام کسانی که دل در گروی نظام و رهبری دارند باید با یکدیگر ارتباط سیاسی برقرار کنند، ما به شدت نیازمند وحدت ملی هستیم.

به گزارش خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در نشست خبری با اصحاب رسانه از تصویب اساسنامه جدید جامعه روحانیت مبارز خبر داد و گفت: هر 10 سال یک بار اساسنامه جامعه روحانیت مبارز بازنگری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال 86 یک بار بازنگری و در سال 96 بازنگری آخر انجام شد و در نهایت این اساسنامه در اردیبهشت ماه امسال به تصویب رسید.

 

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز افزود: در اساسنامه جدید تغییراتی رخ داده که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هدف تشکیلات اندک تغییر کرده و هم تشکیلات و کارویژه روحانیت مبارز نیز کامل تر شده است. در ماده شش اساسنامه هدف جامعه روحانیت مبارز نهادی روحانی، فرهنگی، سیاسی و مردمی و فراجناحی است که به منظور حفاظت از اصول نظام و ارزش های نظام جمهوری اسلامی و انقلاب فعالیت می کند و کارویژه آن حفاظت از اصول و ارزش های نظام جمهوری اسلامی است.

 

حجت الاسلام مصباحی مقدم گفت: جامعه روحانیت مبارز از سال 56 فعالیت خود را آغاز کرده است. با توجه به اینکه در آن سال نظام جمهوری اسلامی شکل نگرفته بود جامعه روحانیت مبارز وظایف گسترده ای را برای خود تعریف می کرد اما در حال حاضر با توجه به شکل گیری نظام جمهوری اسلامی این وظایف به نهادهای رسمی واگذار شده و از گستره وظایف جامعه روحانیت کاسته شده است و مشخصا حفاظت از اصول و ارزش های نظام جمهوری اسلامی از اصلی ترین وظایف جامعه روحانیت مبارز است.

 

وی گفت: وظایف جامعه روحانیت مبارز در هشت بند توضیح داده شد. در بند اول جامعه روحانیت سازمان یا نهادی روحانی است که به عنوان اهتمام و تلاش برای حفظ و صیانت از نظام و مقابله با انحرافات اسلامی و دینی تشکیل شده است. در بند 2 تحکیم قوانین انقلاب، دفاع از دستاوردهای انقلاب، حمایت همه جانبه از اندیشه های سیاسی و اجتماعی امام و رهبری، گسترش فرهنگ اخلاق در جامعه و مقابله با انحرافات فکری و اخلاقی و فرهنگی، هدایت مردم و گروه های فعال سیاسی و اجتماعی از طریق تدوین وظایف سیاسی و اجتماعی و ارایه راه حل، نظارت بر عملکرد مسئولان و فعالیت های حوزه های علمیه از دیگر وظایف جامعه روحانیت مبارز تعریف شده است.

 

حجت الاسلام مصباحی مقدم ارتباط با سایر روحانیت مبارز و مراکز اسلامی و دینی به منظور تحقق اهداف انقلاب را از دیگر وظایف جامعه روحانیت مبارز عنوان کرد و افزود: تعامل سازنده با پیروان ادیان الهی به منظور کاهش آلام بشری و تحقق عدالت و صلح از دیگر اهداف و وظایف این جامعه است. برای جامعه روحانیت مبارز در ماده 8 امکاناتی از جمله هیئت موسس، شورای مرکزی، مجمع عمومی، شورای استان، شورای شهر، شورای منطقه، دبیر کل، کمیته سیاسی و شورای داوری در نظر گرفته است.

 

وی ادامه داد: هیئت موسس جامعه روحانیت مبارز، جمعی از بزرگان روحانیت مبارز همچون شهید بهشتی، شهید مفتح، شهید مطهری و شهید باهنر بودند و بزرگانی همچون آیت الله مهدوی کنی، موسوی اردبیلی، رهبر انقلاب، آیت الله هاشمی رفسنجانی از دیگر بزرگان این جامعه محسوب می شوند و در حال حاضر موحدی کرمانی، امامی کاشانی و شبستری کسانی هستند که از بنیانگذاران جامعه روحانیت مبارز محسوب می شوند و امروز جانشینان هیئت موسس را نیز داریم که اعضای کنونی شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز که شامل 23 نفر هستند، می باشد.

 

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: در صورت فوت یا کناره گیری هر یک از اعضای هیئت موسس توسط دیگر اعضا فردی جایگزین می شود و اعضای هیئت موسس 20 نفر هستند.

 

حجت الاسلام مصباحی مقدم اظهار کرد: شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز که اکنون نیز هستند افراد جدید و جزیی از ترکیب آینده جامعه روحانیت مبارز خواهند بود و شورای مرکزی، هیئت موسس نباید کمتر از 20 نفر باشند. در این شورا 2 نفر از هر استان و یک نفر از اعضای شورای استان حضور دارند. همچنین شورای مناطق که در تهران تشکیل می شود از هر منطقه یک عضو در شورای مرکزی حضور می یابند. شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز پس از هیئت موسس از شفافیت خاصی برخوردار است. تشکیل جلسات شورای مرکزی با حداقل دو سوم اعضا مستقلا از تهران رسمیت دارد.

 

وی گفت: رییس شورای مرکزی برای دو سال توسط اعضای شورای مرکزی انتخاب می شود و شورا دارای یک دبیر، رییس، نایب رییس و داور است. شورای مرکزی حداقل ماهانه یک جلسه برگزار می کند که در آن تصویب سیاست ها، خط مشی ها پیشنهاد و به دبیر کل ارایه می شود و بر عهده شورای مرکزی گذاشته و پیگیری اهداف جامعه روحانیت مبارز در آن انجام می شود.

 

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه نظارت بر امور جامعه روحانیت از طریق هیئت بازرسی است، اظهار کرد: ارکان مجمع عمومی جامعه روحانیت مبارز از نمایندگان شوراهای استان ها، شهرها و مناطق تهران تشکیل می شود و هر دو سال یک بار یک نشست برگزار می کند. مهمترین وظایف مجمع عمومی انتخاب دبیر کل است که پس از تعیین پیشنهادات و مواضع اصلی جامعه در مجمع عمومی انجام می شود. از جمله پیشنهادات مهم شورای مرکزی می توان به تعیین نامزد انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد.

 

حجت الاسلام مصباحی مقدم اظهار کرد: فعالیت اعضای جامعه روحانیت مبارز اختیاری و انحلال این جامعه با تصویب یک چهارم هیئت و اعضای جامعه کنونی مبارز میسر می باشد. دبیر کل موقت هنوز مشخص نشده است و در اولین جلسه شورای مرکزی مشخص می شود. دبیر کل اصلی نیز در مجمع عمومی مشخص خواهد شد. در حال حاضر افرادی برای انتخاب دبیر کل موقت انتخاب شده اند.

 

وی در مورد فعالیت حزبی جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: جامعه روحانیت مبارز خود را در عرض احزاب نمی داند و بنا ندارد دولت تشکیل دهد و هیچگاه اقدام به کسب قدرت نکرده است. معمولا افراد برای کسب قدرت تشکیل می شوند، جامعه روحانیت مبارز کار ویژه حزبی ندارد اما حتما فعالیت سیاسی می کند و مهمترین هدف آن مسایل اخلاقی، سیاسی و فرهنگی و حفظ صیانت انقلاب به عنوان کارویژه این جامعه محسوب می شود.

 

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در مورد تقاضای دیدار با ریاست جمهوری اظهار کرد: بعد از دیدارمان در سال گذشته در فکر تقاضا برای دیدار مجدد نبوده ایم. ما بنا داریم در چهارچوب اهداف جامعه روحانیت مبارز به نفع عملکرد احزاب بپردازیم تا این نقدها منصفانه و راهگشا باشد.

 

وی در پاسخ به سوالی در مورد گفتگوی ملی اظهار کرد: گفتگوهایی با انصاری، ابطحی و صوفی داشته ایم. همچنین مناظره هایی با زیباکلام برگزار کردیم. جامعه روحانیت مبارز اهل گفتگوست و معتقد است تمام کسانی که دل در گروی نظام جمهوری اسلامی دارند و به انقلاب اسلامی و رهبری اعتقاد دارند و محور نظام را می دانند باید با یکدیگر ارتباط سیاسی برقرار کنند. ما به شدت نیازمند گفتگو و وحدت ملی هستیم و به همه می گوییم که وحدت ملی را دنبال کنند.

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان دولت برجام مجلس خبرگزاری شبستان فلسطین مسجد حسن روحانی آمریکا قوه قضائیه جامعه روحانیت مبارز حجت الاسلام مصباحی مقدم وحدت ملی اساسنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۴۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگر قشری تاثیرگذار در رشد وشکوفایی اقتصاد درکشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار مدیران اداره کار و تشکل‌های کارگری و جامعه کار و تولید استان با تبریک هفته کارگر به اهمیت و جایگاه ارزشمند کار و کارگر در اسلام اشاره کرد وگفت: اسلام پیرامون مسئله کار و کارگری بسیار حرف برای گفتن دارد.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، قشر روحانیت و کارگر را از گروه‌های مهم وتاثیرگذار جامعه بیان کرد و ادامه داد: دشمن و به خصوص منافقان در ابتدای انقلاب بسیار تلاش کردند که کارخانه‌ها بسته شود، اما موفق نشدند و کارگران ما در این زمینه جهاد از خود نشان داده و بسیاری از پیشرفت‌ها به دلیل فهمی است که جامعه کارگری دارد.
امام جمعه اصفهان با تاکید بر نقشه دشمن بر کنار زدن قشر روحانیت و کارگر از جامعه افزود: آنها می‌دانند که اگر این دو قشر روحانیت و کارگر در کنار یکدیگر باشند می‌توانند در برابر دشمن بایستند و تحریم‌ها را بر همین اساس قرار دادند تا القاء کنند که حکومت اسلامی نمی‌تواند زندگی مردم را اداره کند و مردم و حکومت را از یکدیگر جدا کنند.
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به ضرورت رفع موانع تولید و هموار کردن مسیر اشتغال گفت: هر قدمی برای کار و اشتغال برداشته شود آن قدم برای عظمت و بزرگی ایران است و زمانی که اقتصاد شکوفا شود، دیگر دست ما در برابر دیگران دراز نیست، در جنگ غزه برای مردم مشخص شد که دشمن ما چه موجودی است و اگر بدانند چیزی نیاز داریم آن را به ما نمی‌دهند.
در ابتدای این جلسه نماینده جامعه کارگری استان به برخی از نکات و مسائل مربوط به این قشر پرداخت و گفت: ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت استان اصفهان بیمه شده تامین اجتماعی هستند و این وظیفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را سنگین‌تر می‌کند.

دیگر خبرها

  • تالار شهیدان فلاح نژاد کرج ایمن سازی می‌شود
  • هر کسی رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد / تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان
  • جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!
  • کارگر قشری تاثیرگذار در رشد وشکوفایی اقتصاد درکشور
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!