Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@21:29:56 GMT

پرتاب موفقیت‌آمیز اولین موشک فضایی خصوصی چین

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۴۵۷۲

دانش > نجوم - ایسنا به نقل از تک تایمز نوشت: اولین پرتاب خصوصی موشک در چین، در تاریخ 16 می میلادی توسط موشک " OS-X " متعلق به شرکت فضایی "OneSpace" با موفقیت انجام شد و این موشک به ارتفاع 127 هزار پایی از سطح زمین رسید.

شرکت" وان اسپیس"(OneSpace)، اولین شرکت در میان شرکت‌های خصوصی فضایی در چین است که موفق به پرتاب موشک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"شو چانگ" مدیر این شرکت در گفت‌وگویی گفت: این برای اولین بار است که یک موشک با فناوری‌های کاملا داخلی تولید شده و توسعه یافته است.موشک "OS-X" شرکت "OneSpace" در پرواز آزمایشی خود به ارتفاع 127 هزار پایی یا 25 مایلی از زمین رسید.

این موشک با سرعت بیش از 5.7 برابر سرعت صوت، به فضا پرتاب شده است.موشک "OS-X"، یک موشک تک مرحله‌ای با ارتفاع تقریبا 9 متری و وزن حدودی 7.2 تنی است.ظرفیت بارگیری این موشک تقریبا 220 پوند و معادل 100 کیلوگرم است. این در حالی است که ظرفیت بارگیری موشک "فالکون 9" شرکت "اسپیس ایکس" 50 هزار پوند است.

شرکت "وان اسپیس"(OneSpace) در سال 2015 تاسیس شده است و اولین شرکت خصوصی چینی است که مجوز توسعه موشک‌های فضایی را کسب کرده است.مدیر این شرکت اظهار کرد، "وان اسپیس" برنامه دارد که یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در عرصه "پرتاب ماهوراه‌های کوچک به فضا" باشد و امیدوار است که نسخه چینی شرکت "اسپیس ایکس" باشد.

چانگ افزود، شرکت "اسپیس ایکس" در آمریکا اولین شرکت خصوصی در این حوزه است و ما می‌خواهیم در چین اولین باشیم.

شرکت "وان اسپیس" با اینکه خصوصی است ولی بودجه‌های آن از طریق دولت چین تامین می‌شود.انتظار می‌رود این شرکت در عرصه "پرتاب ماهواره‌های کوچک به فضا" با رقیب‌های متعددی رو به رو شود. علاوه بر این، شرکت‌های فضایی خصوصی زیادی در چین هستند که به زودی موشک‌های خود را آزمایش خواهند کرد.

 

5656

 

کلید واژه‌ها : ایستگاه فضایی بین المللی - فضاپیما - گردشگر فضایی - فناوری فضایی - فعالیت فضایی - چین -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایستگاه فضایی بین المللی فضاپیما فناوری فضایی فعالیت فضایی چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۴۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟

محمد ابراهیم پارسانژاد رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران اظهار داشت: وقتی زوجین برای درمان ناباروری مراجعه می‌کنند، در مرحله اول درمان‌های سطحی مربوط به زوجین برای آن‌ها تجویز می‌شود و در صورت لزوم درمان‌های اولیه به سمت درمان‌های پیشرفته سطح ۳ می‌رود.

به گزارش مهر، وی افزود: بعد از ازدواج درصد بارداری یک زوج در ماه اول ۱۵ درصد، در ۶ ماه اول ۵۰ درصد، در ۸ ماه این میزان به ۸۰ درصد و بعد از یک سال احتمال بارداری برای آن‌ها به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

این فوق تخصص نازایی، با اشاره به اینکه تمامی زوج‌های نابارور می‌توانند در فرایند درمان قرار بگیرند، تاکید کرد: این به معنای این نیست که همه آن‌ها بچه‌دار می‌شوند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که اقدام به درمان ناباروی می‌کنند و از روش‌های کمک‌باروری (IVF) استفاده می‌کنند، صاحب بچه می‌شوند.

وی تاکید کرد: تا سال‌ها پیش اگر زوجی مراجعه می‌کردند که به قول معروف مرد دچار مشکل بود و اسپرم نداشت، به او گفته می‌شد قابل درمان نیست، اما حالا درمان برای همه افراد نابارور انجام می‌شود، اما این به معنای موفقیت در همه این عمل‌ها نیست.

بیست و سومین کنگره انجمن باروری و ناباروری ایران، ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تا پرتاب ماهوار از پایگاه فضایی چابهار وقت زیادی باقی نمانده
  • هدیۀ اینترنت ۳۰ گیگابایتی برای معلمان
  • ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار
  • هدیه اینترنت ۳۰ گیگابایتی دولت برای معلمان
  • زارع‌پور: بسته اینترنتی ۳۰ گیگابایتی برای معلمان فعال می‌شود
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • بسته هدیه اینترنت ۳۰ گیگا بایتی دولت به معلمان+ جزئیات
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود