Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@17:04:37 GMT

زندگی ما وابسته و درآمیخته با گرده‌افشان‌هاست

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۵۳۱۱

زندگی ما وابسته و درآمیخته با گرده‌افشان‌هاست

به گزارش خبرنگار مهر، کریستینا رادی سفیر اسلوونی در تهران در مراسم روز جهانی زنبور ضمن تبریک ماه مبارک رمضان گفت: پس از سه سال تلاش روز ۲۰ می به عنوان روز جهانی زنبور تعیین شده است. پیگیری رئیس انجمن زنبورداران اسلوونی در فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) منجر به آن شد که این موضوع پس از طرح در کمیته اقتصادی سازمان ملل، بیستم دسامبر ۲۰۱۷ با حضور نمایندگان ۱۱۵ کشور از جمله ایران در سازمان ملل ثبت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رادی افزود: این اقدام گامی به جلو برای حذف فقر و گرسنگی و حفاظت از محیط زیست است. با ثبت این رخداد بین المللی، ۲۰ می هر سال، صیانت و حفاظت از موجودات گرده افشان در جهان بویژه زنبور بیشتر مورد توجه کشورها قرار می گیرد. 

وی یکی از مشکلات کنونی را نابودی زنبورهای عسل در جهان برشمرد و گفت: متاسفانه در سال های اخیر به علت استفاده زیاد از آفت‌کش‌های قوی در کشاورزی، نسل زنبورهای عسل و بسیاری از گرده افشانان در خطر انقراض قرار گرفته است.

سفیر اسلوونی با اشاره به آیات قرآن کریم درباره زنبور عسل گفت: امروز عسل به عنوان یکی از مواد غذایی پرتقاضا در جهان شناخته شده است.

رادی با اشاره به پیشینه هزاران ساله زنبورداری در ایران گفت: ایران سال گذشته ۸۸ هزار تن عسل تولید کرده است. در دیدارهایی که با وزیر کشاورزی و انجمن‌های مختلف زنبورداری داشتیم  بر مسیر مشترکی که در آینده پیش رو داریم توافق کردیم. 

وی در ادامه به تشکیل نخستین آکادمی بین المللی آموزش زنبورداری در اسلوونی نیز اشاره کرد و گفت: پیش از این، چنین آکادمی بین المللی وجود در جهان نداشت؛ قرار است این آکادمی با استفاده از تجارب جهانی در زمینه آموزش زنبورداری، در سال ۲۰۱۸ به طور رسمی کار تخصصی و علمی خود را آغاز کند و زنبوردارانی از سراسر جهان در آن آموزش ببینند. 

سفیر اسلوونی با اعلام اینکه ما تنها سفارتخانه در تهرانیم که «زنبورخانه» داریم گفت: امروز بر این پیام تاکید می‌کنیم که در حفاظت از زنبورها و دیگر گرده‌افشانان متحدیم و به یاد داریم که زندگی ما چه اندازه وابسته و درآمیخته با این موجودات است.

رادی تاکید کرد: ارزش زنبورها و گرده‌افشانان برای امنیت غذایی غیرقابل محاسبه است. زنبورها و گرده‌افشانان با توجه به نقشی که در تولید محصولات کشاورزی دارند منبع مهمی برای اشتغال و درآمدزایی کشاورزان هستند و در آخر زنبورها نقش مهمی در حفاظت از طبیعت نیز دارا هستند. 

وی در پایان گفت: برگزاری روز جهانی زنبور تنها آغاز کار ما در چالش حفاظت از گرده‌افشان‌هاست. ما نخست باید به همه دولتمردان، اقتصاددانان و سازمان‌های مردم‌نهاد اهمیت و ضرورت حفاظت از زنبورها  منتقل کنیم. 

مراسم روز جهانی زنبور که با تلاش کشور اسلوونی در سازمان ملل به ثبت رسیده عصر دیروز با حضور سفیر این کشور در تهران، نماینده موقت سازمان خوابار و کشاورزی ملل متحد ( فائو)، نمایندگان برخی کشورها، مسئولان کشوری مرتبط با این حوزه و برخی فعالان زنبورداری کشور برگزار شد.

کد خبر 4302511

منبع: مهر

کلیدواژه: اسلوونی زنبور عسل شهرداری تهران شورای شهر تهران شهر تهران وزارت آموزش و پرورش سازمان تامین اجتماعی سازمان هواشناسی ترافیک محمد علی افشانی نیروی انتظامی بیمه آلودگی هوا شهردار تهران سازمان حج و زیارت ماه مبارك رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۵۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد

به گزارش جام جم آنلاین، تدروس ادهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: ما به شدت نگران این هستیم که عملیات نظامی گسترده اسرائیل در رفح در جنوب نوار غزه به حمام خون منجر شود و ضعف سیستم بهداشتی در غزه را افزایش دهد.

براساس گزارش المیادین، کشورهای اروپایی، سازمان ملل و آمریکا از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند طرح حمله به شهر رفح را کنار بگذارد اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم همچنان بر حمله به این شهر به بهانه از بین بردن حماس تاکید دارد.

به گفته ینس لارکه، سخنگوی دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل حمله به رفح علاوه بر تلفات انسانی به منزله یک ضربه قوی به روند کمک رسانی در سرتاسر نوار غزه است چرا که گذرگاه رفح در قلب عملیات بشردوستانه است.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، این سازمان و شرکای آن به شکل فوری برای ازسرگیری خدمات پزشکی تلاش می‌کنند اما سیستم پزشکی نمی‌تواند با افزایش مجروحان و شهدا در صورت انجام حمله به رفح تعامل داشته باشد.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد سه بیمارستانی که در حال حاضر به صورت جزئی فعالیت می‌کنند در صورت حمله به رفح به سرعت از کار می‌افتند و استفاده از بیمارستان اروپایی در غزه نیز ممکن نخواهد بود.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: در صورت وقوع عملیات اسرائیل در جنوب غزه ما مراکز پزشکی جدیدی را در مرکز و شمال غزه و یک بیمارستان میدانی جدید در رفح ایجاد می‌کنیم.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد مقادیر زیادی از تجهیزات پزشکی انبار شده در رفح را به یک انبار جدید در نزدیکی شمال غزه منتقل کرده است.

این سازمان خواهان آتش‌ بس در غزه برداشتن موانع برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه شد.

دیگر خبرها

  • سازمان محیط زیست عزم خود را برای تحقق شعار سال جزم کرده است
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • ملکه اردن آمریکا را محکوم کرد/ زندگی ما بی‌ارزش است/ غزه نمونه‌ای از فروپاشی استانداردهای جهانی است
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • حیات یک کشور وابسته به معلمان است
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • پیام شی به نشست سازمان همکاری اسلامی
  • ماجرای عجیب بار الکتریکی گل ها و زنبور عسل (فیلم)
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد