Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما در این جلسه، غضنفری مجری طرح و نماینده شرکت تهیه و تولید مواد معدنی دریاچه نمک قم با اشاره به جلسات و بررسی های اولیه انجام شده در اوایل سال گذشته و تقاضای سرمایه گذار مبنی بر فرصتی یک ساله برای بررسی های بیشتر گفت: در این مدت، با هزینه ای بالغ بر 5/2 میلیون یورو و با کمک مشاورین خارجی، وجود عناصر مهمی از جمله پتاسیم، منیزیم ، بور و مواد معدنی دیگر تایید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به ظرفیت موجود و ظرفیت حال حاضر دریاچه به عنوان سرمایه گذار، در صورتی که 15 مگابایت برق مد نظر ما تامین شود، آمادگی کامل داریم تا در یک سال گذشته نخستین کارخانه فرآوری محصولات دریاچه نمک قم را  با برآورد هزینه 250 میلیارد تومان در نزدیکی شهرک صنعتی محمود آباد قم راه اندازی کنیم.

وی تامین 15 مگابایت برق را از ملزومات ساخت این کارخانه دانست که مسئولین شرکت برق مجموعه سرمایه گذار را به گذراندن مراحل قانونی و درخواست های کتبی در این زمینه دعوت کردند تا مساعدت های لازم انجام شود.

ایجاد راه دسترسی به دریاچه از دیگر مسائل مهم مطرح شده در این جلسه بود.

رفت و آمد سرمایه گذار از جاده بومی استان در منطقه فرج آباد از مهمترین مطالبات مسئولین استانی در این جلسه بود که سرمایه گذار تعیین تکلیف آن را منوط به مشخص شدن آخرین بررسی ها به منظور احداث سایت ها و کارخانه ها دانست و افزود: الویت اول ما برای ادامه سرمایه گذاری استان قم است اما تلاش می کنیم سایت ها و کارخانه ها را در محلی احداث کنیم که صرفه اقتصادی داشته باشد چرا که هر یک از مواد معدنی موجود در دریاچه در محدوده ای خاص وجود دارد و چه بسا ماده معدنی در دریاچه وجود دارد که ارزش آن به قدری است که انتقال آن از مسیر دورتر نیز توجیه اقتصادی دارد.

رحیم افزود : تا کمتر از دو ماه آینده محل دقیق سایت ها مشخص خواهد شد و در آن صورت می توان در مورد مسیر دسترسی با قطعیت بیشتری صحبت کرد.

فرهادی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به کاربری گردشگری این دریاچه گفت: با توجه به استقبال خوب گردشگران از منطقه مرنجاب می توان این ظرفیت را از سمت قم نیز ایجاد کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استانداری نیز در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما در مورد تعیین بودجه برای ساخت راه دسترسی گفت: در ابتدا بخش خصوصی و سرمایه گذاران باید وارد میدان شوند و پس از آن بنابر اولویت طرح، دولت نیز در ارائه بودجه و خدمات مشارکت می کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: قم نمک دریاچه سرمایه گذاری کارخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۵۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه

محسن دارابی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات سفر رئیس جمهور به استان، گفت : در سفر رئیس جمهور به استان ۶۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بخش صنعت و معدن کرمانشاه مصوب شد که تا دی ماه ۱۴۰۱ تنها ۵۰ میلیارد تومان آن تعیین تکلیف شده بود، اما با عزم جدی که در مجموعه مدیریت استان در این خصوص شکل گرفت، اکنون ۴۴۰۰ میلیارد تومان از این تسهیلات مصوب، انعقاد قرارداد و پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع تاکنون حدود ۶۰ درصد این تسهیلات پرداخت شده، ابراز امیدواری کرد ۴۰ درصد مابقی این تسهیلات نیز که پرونده‌های مربوط به آن در بانک‌ها قرار دارد، تا پاییز امسال تعیین تکلیف شود.

مدیرکل صمت استان کرمانشاه تاکید کرد: تلاش شده این تسهیلات در اختیار واحد‌هایی قرار بگیرد که هم سرمایه‌گذار آن توانمندی مالی و فنی داشته باشد و هم پروژه برای اقتصاد استان مفید و اثرگذار باشد.

دارابی خاطرنشان کرد: در کنار تسهیلات بانکی مصوب سفر رییس جمهور، آورده قابل توجی نیز از سوی سرمایه‌گذاران طرح‌ها داریم و می‌توان گفت با این تسهیلات حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه به نتیجه خواهد رسید.

وی به وضعیت محدوده‌های معدنی استان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه اکنون دیگر چیزی به عنوان پهنه معدنی که متقاضی نتواند درخواستی برای آن ثبت کند در استان نداریم، خاطرنشان کرد: ۹۰ محدوده معدنی قابل مزایده در استان داریم که سال گذشته ۵۷ مورد آن به مزایده رفت و از این تعداد ۱۹ مورد واگذار شد. امسال نیز بنا داریم مابقی محدوده‌ها را به مزایده بگذاریم.

به گفته مدیرکل صمت استان کرمانشاه چنانچه بعد از دو دوره مزایده هیچ برنده‌ای برای یک محدوده معدنی وجود نداشته باشد، طبق قوانین موجود به اولین متقاضی - که شرایط کافی و صلاحیت فنی و مالی متناسب با نوع ماده معدنی آن محدوده را دارد- واگذار خواهد شد.

مدیرکل صمت استان کرمانشاه در ادامه از صادرات حدود ۳.۵ میلیارد دلاری کرمانشاه در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: از این میزان حدود نیمی از آن مربوط به واحد‌های تولیدی استان و یا فعالیت تجار ما بوده و نیم دیگر آن فقط از مرز‌های ما عبور کرده و خدمات گرفته است.

وی از هدفگذاری برای رشد ۲۳ درصدی صادرات استان در سال جاری یاد و ابراز امیدواری کرد صادرات سال ۱۴۰۳ کرمانشاه به بالغ بر چهار میلیارد دلار برسد.

مدیرکل صمت استان کرمانشاه با بیان اینکه در کنار صادرات باید به واردات و برقراری موازنه بین صادرات و واردات نیز توجه داشته باشیم، گفت: بر اساس قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی)، تخفیفاتی برای واردات در نظر گرفته شده که استان کرمانشاه نیز باید از این ظرفیت استفاده کند و این امر می‌تواند در رونق واردات استان موثر باشد.

نکته مهم دیگری که مدیرکل صمت استان کرمانشاه به آن اشاره کرد لزوم ثبت آمار تولید واحد‌های صنعتی در سامانه جامع تجارت برای «ثبت سفارش» بود و گفت: چنانچه واحد‌های صنعتی آمار تولید خود را ثبت نکنند، امکان ثبت سفارش برای مواد اولیه، تجهیزات و ماشین آلات را نخواهند داشت.

به گفته مدیرکل صمت استان کرمانشاه، هدف از این طرح مدیریت ذخایر ارزی کشور و اختصاص ارز به واحد‌هایی است که واقعا در زمینه تولید فعال هستند.

دارابی در ادامه از نامگذاری امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» یاد کرد و افزود: جهش تولید یعنی کار‌هایی متفاوت با آنچه که در گذشته بوده را انجام دهیم.

وی رونق تولید، اشتغال و صادرات را از وظیفه یک دستگاه به تنهایی خارج دانست و با بیان اینکه تمام ارکان اجرایی استان باید برای تحقق جهش تولید و اشتغال پای کار بیایند، عنوان کرد: تمام دستگاه‌ها در حوزه مالیات، بیمه، تامین اجتماعی، دستگاه‌های خدمت رسان، دستگاه‌های قضایی و نظارتی، بانک‌ها و ... در این خصوص مسئولیت دارند.

مدیرکل صمت استان کرمانشاه بر لزوم پرهیز از عملکرد جزیره‌ای و بخشی نگری و اهمیت وجود نگاه سیستماتیک و پیوسته برای پیشبرد امور تاکید کرد و گفت: مسیر توسعه هر استان از دیدگاه مدیران آن استان می‌گذرد و هرچقدر این نگاه به سمت بهبود فضای کسب و کار و تسهیل‌گری باشد، کار آسانتر خواهد شد و قطعا با تنگ کردن فضا راه به جایی نخواهیم برد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • برداشته شدن سدهای صخره‌ای هتل صخره‌ای
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان
  • ادامه هتل«صخره‌ای»معطل راه دسترسی/استاندار:سرمایه‌گذار حمایت شود
  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد