Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از کشته و زخمی شدن 20 دانش‌آموز در تگزاس توسط نوجوانی دوباره ذهن‌ها به سوی امنیت در امریکا رفت. نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد تعداد افرادی که در سال ۲۰۱۸ در مدارس آمریکا کشته شده‌اند بیشتر از ارتش این کشور است.

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو؛ حدود ساعت ۸ صبح در هنگام شروع کلاس‌های درس، عامل تیراندازی وارد مدرسه‌ای با ۱۴۰۰ دانش‌آموز در شهر سنتا فه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
دانش‌آموزان با شنیدن صدای آژیر به سرعت شروع به تخلیه ساختمان مدرسه می‌کنند. در همین جاست که عامل تیرانداز با اسلحه اتوماتیک شروع به شلیک بی‌وقفه می‌کند.
به گفته رسانه‌ها عامل تیرانداز، دیمیترویس پاگورتیز دانش‌آموزی ۱۷ ساله است که مسلح به یک هفت‌تیر، یک تفنگ نیمه‌خودکار، یک تفنگ دستی و چندی بمب دست‌ساز بوده است. در این حادثه ۲۰ نوجوان کشته و زخمی شدند.
پس از این اتفاق کاربران توییتر به بازخوانی حواشی این قبیل کشتار‌ها در کشور به اصطلاح مهد حقوق بشر پرداختند. کاربری به اشاره به واکنش ترامپ در مورد این حادثه نوشت: کاربر دیگری با اشاره به تعداد کشته‌های مدارس امریکا در اثر تیراندازی گفت: فردی دیگر هم در قالب طنز به میانگین گرفتن نمره انضباط در مدارس غرب اشاره کرد و نوشت: عده‌ای با خوش خیالی تمام و بدون کوچک‌ترین شناخت از جامعه آمریکا برای این مملکت به سجده افتاده اند و با دیدن چند فیلم تلویزیونی کشور آمال و آرزو‌های خود را امریکا می‌دانند بی آن که از میزان بالای جرم جنایت، مصرف مواد مخدر، سقط‌جنین، همجنسبازی و فروپاشی متعاقب بنیان خانواده، بوجود آمدن جامعه‌ای پلیسی، از بین رفتن ارزش‌های مذهبی، افزایش شدید بی‌بند و باری جنسی و جرم‌های مرتبط با آن خبری داشه باشند. به عقیده فوکویاما که از طرفداران لیبرالیسم بوده جامعه آمریکا رو افول است او می‌گوید: «به نظر من جامعه آمریکا با بحران‌های جدی روبه روست که آینده آن را تهدید می‌کند، مشکل جهان امروز، اقتصادی، سیاسی و ... نیست بلکه بحران ناشی از فروپاشی انسجام اخلاقی است.»
بحران امنیت اجتماعی به نحوی در آمریکا گسترش یافته است که دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی این کشور سال گذشته و در دوران کاندیداتوری خود با اعتراف بر فاجعه بار بودن آمار جنایت وعده برقراری قانون را میدهد و می‌گوید: «امسال فقط در شیکاگو دو هزار نفر به علت تیراندازی جان خود را از دست داده‌اند. این خشونت همه گیر در آمریکا فرصت‌ها را از جوانان می‌گیرد. جرایم خشونت آمیز در کشور بیداد می‌کند و آمار قتل در شهر‌های بزرگ فاجعه است. باند‌های وحشی مواد مخدر دارند در ویرجینیا و مریلند به شدت نفوذ می‌کنند و بسیاری از مردم در حلقه‌های خشونت، هراس و فقر گرفتار شده‌اند. شهر‌های کوچک کشور کاملا فراموش شده‌اند و من می‌خواهم شرایطی ایجاد شود که هر آمریکایی خانه‌ای ایمن، مدرسه‌ای ایمن و جامعه‌ای امن دارا باشد. اگر نظم و قانون حکفرما نشود کشور از دست خواهد رفت.» وعده‌ای که به لطف امنیت در ایران گمان نمی‌کنم هیچ گاه کسی در ایران بتواند به پشتوانه آن برای خود رای جمع کند!
کشور آمریکا با آن ظاهر اتوکشیده و پیشرفته اش با فاصله بسیار زیاد در رأس کشور‌های دارای بالاترین نرخ طلاق در جهان قرار دارد. آمریکا در افسردگی نیز مقام نخست دنیا را دارد و مصرف دارو‌های ضد افسردگی در این کشور ۳ برابر کشور‌های اروپایی بوده است؛ درسال ۲۰۰۸ یازده درصد از زنان آمریکایی به طور مداوم دارو‌های ضدافسردگی مصرف می‌کردند.
زهرا موسوی به اشاره طنز به وضعیت وخیم مدارس امریکا در مورد برنامه هفتگی ان‌ها نوشت: الهه نیک به خاطره‌ای از یکی آشنایان خود که به تازگی از امریکا برگشته پرداخت و نوشت: آرما هم با تجربه خشن! خود در دوران مدرسه اشاره کرد و گفت: بنا بر آماری که توسط دانشگاه دادگستری جنایی آمریکا ارائه شده است هر سال حدود ۱۰۰۰۰۰ مورد تجاوز در آمریکا رخ می‌دهد که بالاترین میزان در بین کشور‌های جهان است. براساس آمار سال ۲۰۰۶ از هر چهار دختر آمریکایی یک نفر قبل از رسیدن به سن هجده سالگی مورد سوء استفاده جنسی واقع می‌شود. این رقم در میان پسران آمریکایی یک نفر از میان هر شش نفر است. هر ساله بیش از ۳ میلیون گزارش در مورد سوءرفتار با کودکان در آمریکا دریافت می‌شود. در سال ۲۰۱۰ هر روز به طور متوسط روزانه بیش از ۵ کودک بر اثر سوءرفتار جان خود را از دست می‌دهند. بر اساس آمار کلینیک‌های سقط جنین در سال ۲۰۰۸ تعداد سقط جنین در آمریکا از مرز ۵۰ میلیون گذشته و به سرعت در حال افزایش است. جو بایدن معاون اول باراک اوباما در اواخر دوران مسئولیت خود ضمن اعتراف به نبود امنیت اجتماعی در میان زنان آمریکایی در پیام توییتری نوشت: «تقریبا از هر پنج زن یک نفر در محیط‌های دانشگاهی، تجاوز یا آزار جنسی را تجربه می‌کند.»
تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۰ توسط مؤسسه نظرسنجی گالوپ (Gallup) انجام شد نشان دهنده آن است که ۶۷ درصد مردم آمریکا به صورت دائمی از مشروبات الکلی استفاده می‌کنند که این رقم در طول تاریخ این کش. ر. بی سابقه است همچنین بر اساس آمار‌هایی که مسؤولان برنامه "تحقیقات ملی در مورد استفاده از مواد مخدر و سلامتی" (National Survey on Drug Use and Health) ۲۰/۴ میلیون نفر در آمریکا از انواع مواد مخدر و روانگردان استفاده می‌کنند.
همه موارد بالا در حالی اتفاق می‌افتد که آمریکا دارای بالاترین تعداد زندان و زندانی در جهان است. بنا بر آمار منتشره در سال ۲۰۱۱ تعداد ۲۱۸۰۸۱۰۰۰ میلیون نفر زندانی در زندان‌های مختلف آمریکا مدت حبس خود را سپری می‌کردند که بیش از نیمی از زندانی‌های آمریکا را قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر تشکیل می‌دهند.
علیرضا درویش غلامی با انتشار عکسی از یک قاتل که ۵۹ نفر را در امریکا کشته بود نوشت: معصومه ایمانی نیز تصویری از اعتراض نمادین با قرار دادن کفش مقابل کاخ سفید توسط مردم امریکا نوشت: کاربر دیگری به آمار رسمی تیراندازی در مدارس امریکا اشاره کرد و گفت: فردی دیگر هم در صفحه شخصی‌اش از کشتار ۱۷ دانش‌آموز در یکی از مدارس امریکا گفت:

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترامپ تیراندازی مدارس آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۵۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد جنجالی ایلان ماسک علیه دانشجویان معترض امریکا | نتایج نظرسنجی میلیونی‌اش را ببینید

ایلان ماسک در توییتی برای مقابله با معترضان آمریکایی پیشنهادی داد.

به گزارش ایلنا، ماسک در ایکس نوشت: «قانون پیشنهادی: اگر کسی پرچم آمریکا را پایین کشیده و پرچم دیگری را به جای آن نصب کند، آن شخص باید یک سفر یک طرفه رایگان (اما اجباری) به کشور آن پرچم داشته باشد.»

وی این نظر‌سنجی را در اعتراض به حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا منتشر کرده است.

دیگر خبرها

  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • صلاح به تاریخ‌نویسی در لیگ برتر ادامه می‌دهد
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • پیشنهاد جنجالی ایلان ماسک علیه دانشجویان معترض امریکا | نتایج نظرسنجی میلیونی‌اش را ببینید
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • احتمال کلنگ‌زنی طرح سه طبقه میدان ونک در سال آینده
  • آمار ابدی مسی: 1200 گل + پاس گل!
  • مراقب باشیم آمار نامتوازن کنکور روح خانواده را زخم نکند
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین