Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:54:10 GMT

سامانه‌ واحد نظارت بر عملکرد موسسات خیریه راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۶۳۴۹

سامانه‌ واحد نظارت بر عملکرد موسسات خیریه راه اندازی شد

تهران - ایرنا - رئیس دبیرخانه توسعه و نظارت بر مراکز و موسسات خیریه سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی سامانه‌ واحد نظارت بر عملکرد مؤسسات خیریه، خبر داد و گفت: در این سامانه، اطلاعات تمام موسسات خیریه در منظر نظارت مدیران دولت قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا از سازمان بهزیستی کشور، جهان حیدری روز دوشنبه افزود: در این سامانه ، شفافیت عملکردها به صورتی خواهد بود که همه‌ ذی‌نفعان و ناظران بتوانند فعالیت‌ها را به طور کامل ببینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: سازمان بهزیستی کشور تنها نهاد قانونی صدور مجوز موسسات خیریه است و در حال حاضر نیز صدور مجوز موسسات خیریه در سطح کشور در حال ساماندهی است و تنها سازمان‌هایی که طبق قوانین مصوب مجلس، این اختیار را دارند قادر به انجام آن هستند.
وی از پراکندگی و تکثر صدور مجوزهای موسسات خیریه توسط دستگاه‌های مختلف گلایه کرد و گفت: در حال تعامل و رایزنی با وزارت کشور و سایر دستگاه‌های متولی هستیم که روش تجمیعی صدور مجوز بار دیگر فعال شود و چنانچه مجوز موسسه‌ای توسط وزارت کشور یا سازمان بهزیستی به هر دلیلی ابطال شد، این موسسات نتواند از نهاد یا دستگاه دیگری، مجوز فعالیت مجدد را دریافت کند.
رئیس دبیرخانه توسعه و نظارت بر مراکز و موسسات خیریه سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: همچنین با معاونت اطلاعات امنیت ناجا و سایر نهادهای قانونی در حال تفاهم هستیم تا فرآیند صدور مجوز و نظارت بر مؤسسات خیریه، قانونمندتر شود تا افراد سودجو نتوانند از خلاء قانونی، استفاده کنند.
حیدری با تاکید بر یک رویه‌ی واحد در صدور مجوزها و نظارت بر فعالیت‌ها خاطرنشان کرد: 40 هزار موسسه خیریه در سطح کشور تحت نظر بهزیستی به صورت ضابطه‌مند، فعالیت دارند و بهزیستی با موسساتی که قوانین را رعایت نکنند برخورد قانونی خواهد کرد.
وی با اشاره به هدف موسسات خیریه، جهت کمک به جامعه هدف بهزیستی گفت: هنگامیکه مجوز فعالیت به یک فرد یا موسسه اعطا می‌شود فرد یا گروه مجوز گیرنده باید خود را موظف به رعایت دستورالعمل‌ها و ضوابط بداند زیرا بهزیستی باید نسبت به عملکرد این مؤسسه در قبال دستگاه‌های نظارتی پاسخگو باشد.
حیدری یادآور شد: مدیران ارشد سازمان بهزیستی نسبت به نظارت دقیق و عمیق بر عملکرد و شفافیت مالی مراکز و موسسات خیریه تاکید داشته و در این زمینه سیاست گذاری روشنی دارند.
اجتمام*9185 *1569

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهزيستي موسسات خيريه توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۶۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از بین رفتن یا تغییر در ۸۰ میلیون شغل طی چند سال آینده

 

 

 

 

 

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین ارکان هر جامعه پویا است که اگر این نیروی انسانی ماهر و توانمند باشد به جهش تولیدی کشور می‌تواند کمک چشم گیری داشته باشد.

موضوعی که امسال به نام شعار سال برگزیده شده و برای تحقق جهش تولیدی باید نیروی کار در جامعه ماهر و توانمند شوند که این موضوع جز با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای امکان پذیر نیست.

هر چند با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های نوین در دنیا باید این آموزش‌ها به روز و مطابق با سرعت پیشرفت علم و تکنولوژی در جهان باشد.

بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط دانشگاه‌های معتبر جهان تا چند سال آینده میلیون‌ها شغل از بین خواهد رفت و شغل‌های جدید جای آن‌ها را خواهد گرفت.

مهرداد عظیمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تعداد مجوز‌هایی که برای تأسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در سال گذشته صادر شده ۱۷ هزار و ۶۵۰ مجوز است و تعداد مجوز‌های صادره یا تمدید شده برای تأسیس آموزشگاه در دولت سیزدهم تا کنون به ۴۱ هزار و ۷۹۳ مجوز رسیده است که این آمار‌ها نشان دهنده رشد ۱۱۹۴ درصدی صدور مجوز تأسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در دولت سیزدهم است.

وی در ادامه با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب در واگذاری امور به بخش خصوصی گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار، مأموریت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است که رشد ۱۱۹۴ درصدی صدور مجوز آموزشگاه آزاد و ارائه بیش از ۶۰ درصد از آموزش‌های مهارتی توسط بخش خصوصی نشان از مشارکت مردم در امر مهارت آموزی و واگذاری حقیقی مأموریت اصلی این مجموعه به مردم دارد. 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای عضو سازمان بین المللی کار (ILO) می‌باشد اظهار کرد: حدود ۸۰ میلیون شغل از مشاغل و مهارت‌های موجود در چند سال آینده دچار تغییر شده و یا از بین خواهند رفت و بیش از ۹۰ میلیون حرفه در حوزه فناوری‌های نو جایگزین مشاغل گذشته خواهند شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به عصر پیشرفت شتابان تکنولوژی و فناوری اطلاعات، گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با داشتن ۶۵۸ مرکز، ۴۸۰۰ کارگاه، بیش از ۴۰ هزار مربی دولتی و غیر دولتی، ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد فعال، بیش از ۴ هزار مرکز جوارکارگاهی، سهم زیادی در توانمندسازی مردم و مطالبات آنان در حل مسأله اشتغال دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی به کشاورزان
  • صدور مجوز راه‌اندازی کارخانه در سیستان و بلوچستان به صورت استانی انجام می‌شود
  • تاسیس موسسات هوشمند ترافیک در کشور
  • تسهیل سرمایه گذاری در بخش دامپروری با اصلاح جرائم بهداشتی
  • از بین رفتن یا تغییر در ۸۰ میلیون شغل طی چند سال آینده
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری صلاحیت علمی دارند/ چرا سازمان ثبت اسناد و املاک بهانه‌تراشی می‌کند؟
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف