Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-18@02:02:32 GMT

◄ ورود قرارگاه خاتم به پروژه پل خلیج فارس؟

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۶۴۲۱

◄ ورود قرارگاه خاتم به پروژه پل خلیج فارس؟

تین‌نیوز |  مدیرعامل منطقه آزاد قشم از اعلام آمادگی قرارگاه خاتم‌الانبیا و یک شرکت چینی برای ساخت پل خلیج‌فارس خبر داد و گفت: تا چهار ماه دیگر وضعیت پروژه پل خلیج‌فارس تعیین تکلیف می‌شود

به گزارش تین‌نیوز، حمیدرضا مؤمنی گفت: انتخاب پیمانکار ساخت پروژه نیمه‌کاره پل خلیج‌فارس (پل اتصال‌دهنده قشم به بندرعباس)  پس از 8 سال بین قرارگاه خاتم‌الانبیا و یک شرکت چینی‌ به‌زودی صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت:  پروژه پل خلیج‌فارس در سال 89 آغاز شد و با 17.5 درصد پیشرفت فیزیکی تا به امروز برای این پروژه 220 میلیارد تومان هزینه شده است.

مؤمنی گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیاء پیشنهاد تغییرات در سازه پل را داده است که البته در راه و راه‌آهن و بندر کاوه امکان اعمال تغییرات وجود ندارد و هنوز برآوردهای میزان کاهش قیمت‌ها در پیشنهاد قرارگاه خاتم الانبیا قطعی نشده است اما به نظر می‌رسد تفاوت زیادی نداشته باشد.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم  گفت: شرکت چینی پیشنهاد ساخت پل با استفاده از یک تکنولوژی جدید را با هزینه کمتر و در زمان کمتر داده است.

مؤمنی گفت: چینی‌ها معتقدند که ساخت این پروژه با تکنولوژی جدید قیمت و هزینه ساخت را کاهش می‌دهد. در حال حاضر برآورد هزینه‌ها برای ساخت این پروژه 450 میلیون یورو است که چینی‌ها پیشنهاد ساخت پروژه را ارزان‌تر از این رقم داده‌اند.

او گفت: شرط ما با چینی‌ها این بوده است که هر سرمایه‌گذاری که در این پروژه انجام شد مانند ساخت و نصب کیسون‌ها از تمام آن‌ها استفاده شود. به‌هرحال ما نمی‌توانیم سرمایه‌گذاری 220 میلیارد تومانی را نادیده بگیریم.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم با اشاره به شرایط مذاکره با شرکت چینی پس از خروج امریکا از برجام اظهار کرد: بعید است که چینی‌ها به دلیل ترس از برگشت تحریم‌ها مطالعه پروژه را رها کنند چراکه یک هفته گذشته پس از اعلام خروج امریکا از برجام مذاکراتی داشتیم که در این مذاکرات به این موضوع اشاره‌ای نکردند و به‌طور مستقیم اعلام کردند که نگران این شرایط نیستند و همکاری با ایران را ادامه می‌دهند.

به گزارش ایلنا، او گفت: تا زمانی که مطالعات هر دو طرف متقاضی ورود به پروژه را بررسی و ارزیابی نکنیم نمی‌توانیم بگوییم پروژه به کدام شرکت واگذار می‌شود اما چیزی که اهمیت دارد کیفیت و مدت‌زمان و هزینه اجرای پروژه است.    

مؤمنی بابیان اینکه چینی‌ها برای مطالعه این موضوعات 6 ماه فرصت خواسته‌اند که ما با فرصت 4 ماهه موافقت کردیم، تأکید کرد: بنابراین تا 4 ماه دیگر وضعیت پروژه پل خلیج‌فارس تعیین تکلیف می‌شود.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: منطقه آزاد قشم پل خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۶۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برج‌های دو قلوی شهرکرد؛ همچنان بلاتکلیف

به گزارش قدس آنلاین، اجرای طرح برج دوقلوی شهرکرد از سال ۸۹ کلید خورد و با وجود اینکه قرار بود طی ۳۶ ماه تکمیل و به بهره‌برداری برسد، اما این طرح همچنان نیمه‌تمام باقی‌مانده است، مقرر بود که طرح برج دوقلوی شهرکرد در زمینی به مساحت حدود ۶۰۰۰ مترمربع واقع در میدان بسیج شهرکرد و در ۲۶ طبقه احداث شود که واحدهای تجاری، خدماتی، درمانی، اداری، رفاهی و تفریحی از بخش‌های پیش‌بینی شده در این پروژه بود.

سال گذشته بحث برج‌های دو قلوی شهرکرد مطرح بود و این کار انجام شد، در مدت زمان تعیین شده اتفاق خاصی رخ نداد و مجدداً تمدید مزایده صورت گرفت، تمدیدی که باید دید آیا سودی برای برج‌ها داشته یا تنها وقت تلف کردن بوده است، البته پروژه‌هایی که نیاز به ورود سرمایه گذار با پول هنگفت دارد باید به مزایده گذاشته شود.

اما برای اطلاع از وضعیت مزایده و اینکه کسانی ثبت نام کرده‌اند یا خیر گزارش زیر را می‌خوانیم.

محمدحسین واحدیان، شهردار شهرکرد  اظهار کرد: فرآیند یک ساله‌ای طی شد تا تصمیم قاطع برای برج‌های دو قلو گرفته شود، زیرا پروژه‌ای بود که باید تحلیلی روی آن انجام و از جوانب مختلف مباحث کاربری، اجتماعی، ترافیکی، اقتصادی بررسی می‌شد البته فروش برج با کاربری مسکونی پیشنهاد و بعد از طی کردن فرآیندی در کارگروه‌های مختلف مصوب شد.

وی افزود: حدوداً اواخر سال گذشته برج‌های دو قلوی شهرکرد به مزایده گذاشته شد، اطلاع رسانی عمومی صورت گرفت، در مرحله اول بسیاری از افراد مراجعه و اسناد را دریافت کردند اما در مزایده شرکت نکردند، به همین دلیل مجدداً تمدید مزایده انجام شد و اکنون در دوره تمدید مزایده قرار دارد.

واحدیان تصریح کرد: به احتمال زیاد تا سه روز دیگر تمدید آن به اتمام می‌رسد، بسیاری از افراد حقیقی و حقوقی که تمکن مالی داشته اطلاعاتی از ما مبنی بر ورود بر امر سرمایه‌گذاری گرفته‌اند، اما تاکنون در مزایده شرکت نکرده‌اند.

به گفته شهردار شهرکرد البته در قانون ابتدا بحث مزایده مطرح است، یعنی اگر کسی در مزایده شرکت نکرد می‌توان شرایط جدید را مجدداً به شورا ارسال و اگر به تصویب رسید با شرایط جدید به مزایده گذاشته شود، در حقیقت اگر مزایده برنده‌ای نداشته باشد مجدداً دوره بعد باید با شرایط دیگر به مزایده گذاشته شود.

وی ابراز امیدواری کرد: امید است این پروژه هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد، زیرا این کار موجب فتح بابی به منظور ورود سرمایه‌گذار برای پروژه‌های دیگر خواهد شد.

همچنین مصطفی حیدری، رئیس شورای شهر شهرکرد گفت: اکنون این برج‌ها به صورت نقدی به مزایده گذاشته شده اگر برنده نداشته باشد شرایط تغییر خواهد کرد، البته اگر این گونه باشد باید شرایطی گذاشته شود که استقبال بیشتر شود.

وی بیان کرد: مزایده‌ای که گذاشته شده نشان می‌دهد مشتری وجود دارد، حدودا ۱۲ نفر مراجعه کرده‌اند و خواهان دریافت اسناد و مدارک مزایده بودند که امید است مزایده برگزار و هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف برج‌های دو قلو پس از سال‌ها چشم انتظاری، محقق شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه قرارگاه تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها در سال ۱۴۰۳
  • آغاز ساخت خط انتقال آب به شهرستان بندرخمیر
  • آخرین جزئیات جدید فروش سهام پرسپولیس و استقلال
  • چهارشنبه بعد؛ روز تاریخی برای فوتبال ایران | طلسم بزرگ شکسته می شود
  • برنامه ریزی چین برای ساخت مرکز حمل و نقلی در ازبکستان جهت ارتقا مسیر تا اروپا
  • فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی
  • برج‌های دو قلوی شهرکرد؛ همچنان بلاتکلیف
  • هزینه دیوانگی را خود دیوانه باید بدهد/ ایران وزنه ثبات‌بخش در خلیج فارس و شامات است
  • ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان برای بررسی راهکارهای قانونی کاهش هزینه ساخت مسکن در استان
  • ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در فارس