Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-27@10:51:25 GMT

تنبیه؛ راهبرد فعلی ترامپ در مقابل ایران

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۶۴۳۵

تنبیه؛ راهبرد فعلی ترامپ در مقابل ایران

به گزارش جهان نيوز، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا این مقام ارشد پیشین آمریکا در یادداشتی از سیاست‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور  مقاماتوزارت امور خارجه آمریکا اما تمایلی به افشای این استراتژی تنبیهی خود علیه ایران ندارند.
در یادداشت سالیوان  آمده پس از اینکه ترامپ اعلام کرد آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران خارج می‌شود، دو مقام وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست توجیهی حاضر شدند تا درباره راهبرد دولت این کشور در قبال ایران توضیح دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او نوشته است: «متن منتشر شده اظهارات آنها دردناک است. این مقام‌های بی‌نام از آغاز تا پایان به تکاپو افتادند تا به اساسی‌ترین سوالات مبنی بر اینکه هدف احیای مجدد تحریم‌ها علیه ایران چیست، چه دستاوردی مورد انتظار آنها است و با کدام متحدان آمریکا درباره اعمال آنها مشورت شده پاسخ دهند.»

او اضافه کرده است: «هر بار که یکی از خبرنگارها تلاش کرد نظر صریح آنها درباره این سوال اساسی را جویا شود "حالا که توافق را باطل کردید، قرار است چه اتفاقی بیفتد" آنها من و من کردند و از جواب دادن به سوال طفره رفتند.»
این مقام عالی رتبه در دولت اوباما می‌افزاید جمعه گذشته نیز یک بار دیگر خبرنگارن در تماس تلفنی با یکی از مقامات وزارت امور خارجه نظر او را جویا شده و از وی خواسته‌اند در مورد راهبرد مشخص آمریکا در قبال ایران توضیح دهد اما تمام چیزی که این مقام وزارت خارجه گفته‌ این بوده که آمریکا «تمام فشارهای لازم را بر ایران وارد خواهد کرد تا این کشور رفتارش را تغییر دهد و چارچوبی جدید حاصل شود که می‌تواند نگرانی‌های آمریکا را رفع کند.» 

سالیوان یادآوری کرده که تحریم‌ها بایستی اهداف مشخص داشته باشند. او می‌نویسد: «ما تحریم‌ها را به دلیل برخی رفتارهای معین کشورهای دیگر وضع کرده و پیشنهاد رفع آنها در ازای تغییرات مشخص در آن رفتار را مطرح می‌کنیم. به عبارت دیگر، تحریم‌ها اهرم فشار ایجاد می‌کنند که بعدآ در میز مذاکره به امتیاز تبدیل می‌شوند.» 

مقام سابق آمریکایی در بخش دیگری از این یادداشت خاطرنشان کرده که دولت ترامپ، در واقع راهبردی غیر از تنبیه ایران در اختیار ندارد. او با اشاره به اظهارات مبهم و کلی‌گویی‌های مقام‌های دولت ترامپ درباره راهبرد آمریکا برای بعد از تحریم‌ها می‌نویسد: «دلیل این موضوع این نیست که این مقام‌های بی‌اطلاع یا ناآگاه هستند... حدس من این است که دلیل آن است که آنها بنا به برخی دلایل برای بازگو کردن پاسخ واقعی که این است، راحت نبودند: راهبرد ما همان تنبیه است.»
منبع: تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۶۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت.

وزارت خارجه کره شمالی افزود : واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر در کشورهای مختلف را منتشر کرد و در آن کره شمالی را به «نقض گسترده حقوق بشر» متهم کرد.

در این گزارش ادعا شده است که گزارش‌های معتبری درباره «کشتارهای غیرقانونی و خودسرانه از جمله قتل‌های فراقانونی، ناپدیدسازی قهری، شکنجه یا مجازات یا رفتار وحشیانه و غیرانسانی و تحقیرآمیز توسط مقام‌های دولتی» کره شمالی وجود دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده که تنش‌ها میان آمریکا و متحدانش با کره شمالی در اوج قرار دارد و پیونگ یانگ به تازگی از تحریم‌های آمریکا انتقاد کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدیدهای خصمانه و فشارهای تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو