Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به گزارش دبیرخانه ستاد از برنامه های تدوین شده برای کاهش فقر گفت: در جامعه اسلامی ایران، مشاهده چهره خشن فقر و اینکه افرادی سر گرسنه بر بالین بگذارند غیر قابل تحمل است و مهمترین خدمتی که ما باید در این زمینه انجام دهیم تمرکز همه تلاش ها برای زدودن چهره خشن فقر از جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون اول رییس جمهور افزود: سال گذشته تصمیم گرفتیم که برای مقابله با فقر به افرادی که درآمد آنها پایین تر از سقف تعیین شده باشد بتوانند مابه التفاوت درآمد خود را از دولت دریافت کنند و برای این منظور ۷۰۰۰ میلیارد تومان درنظر گرفته شد. وی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست دقت کافی را برای شناسایی این گونه افراد انجام دهند و پس از شناسایی نسبت به توانمند سازی آنان و پرداخت مابه التفاوت درآمد اقدام کنند. 

 جهانگیری همچنین با تاکید بر ضرورت تامین مسکن و ایجاد اشتغال برای مددجویان و اقشار کم درآمد جامعه، تصریح کرد: در موضوع آموزش این افراد باید به این نکته توجه شود که در رشته هایی تحصیل کنند که بتوانند پس از فارغ التحصیلی و یا گذراندن دوره های آموزش فنی و حرفه ای وارد بازار کار شده و خودشان به افرادی کارآفرین تبدیل شوند. 

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه مردم ایران همواره آماده کمک به همنوعان خود هستند، خاطر نشان کرد: خیریه ها و نهادهای حمایتی متعددی توسط خود مردم فعال هستند و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می تواند با ایجاد مشوق هایی برای مردم و خیرین، از این ظرفیت ها در جهت کمک به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه استفاده کند.

وی ادامه داد: دولت در تلاش است برای افزایش رفاه عمومی جامعه، اقتصاد کشور را بزرگ کند و این یکی از سیاست های اصلی دولت است که با بزرگ کردن اقتصاد، درآمد سرانه و رفاه عمومی جامعه را ارتقاء دهد. 

دیپلماسی اقتصادی مهم ترین ابزار برای مقابله با فشارهای ظالمانه آمریکا است

 جهانگیری در ادامه سخنان خود با اشاره به بد عهدی آمریکا و خروج این کشور از برجام اظهار کرد: با این اتفاق شرایط جدیدی پیش روی کشور قرار دارد که لازم است در این شرایط از دستگاه دیپلماسی به طور کامل حمایت شود تا دیپلمات های کشورمان بتوانند از مواضع جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند. 

وی افزود: وزارت امور خارجه مذاکرات خود را با اتحادیه اروپا دنبال می کند تا راهکارهای ادامه برجام در صورت تحقق تضمین های مورد نظر جمهوری اسلامی ایران بررسی شود. آمریکا در تلاش است تا با به کارگیری روش های مختلف به اقتصاد ایران آسیب بزند، اما دولت عزم جدی دارد که با تمام ظرفیت پای اداره کشور بایستد و از شرایط بوجود آمده برای رشد و توسعه اقتصادی کشور استفاده کند. 

جهانگیری افزود: در شرایط جدید دیپلماسی اقتصادی مهم ترین ابزار برای مقابله با فشارهای اقتصادی و تحریم های ظالمانه آمریکا است و وزارت امور خارجه باید برای بسط روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و کشورهای هدف و نیز کشورهایی که در همه شرایط سعی کرده اند روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران حفظ و توسعه بدهند اقدامات لازم را انجام دهد و از ظرفیت دیپلماسی عمومی و بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی برای توسعه روابط اقتصادی استفاده نماید. 

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آمریکا اسحاق جهانگیری برجام دیپلماسی اقتصادی فقر اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۶۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جرم دادستانی علیه روزنامه جهان صنعت

آفتاب‌‌نیوز :

قوه قضاییه اعلام کرد: در پی انتشار مطالبی در جهت برهم‌زدن امنیت روانی جامعه و متلاطم‌کردن فضای اقتصادی کشور پس از عملیات موفقیت‌آمیز و غرورآفرین شب گذشته نیرو‌های مسلح کشور علیه رژیم صهیونیستی، دادستانی تهران علیه روزنامه جهان صنعت و یک خبرنگار اقتصادی اعلام جرم کرد.

برهمین اساس و در راستای صیانت از امنیت روانی جامعه، ضمن اعلام جرم، برای این روزنامه و فرد مورد اشاره پرونده قضایی تشکیل و جهت ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.

دیگر خبرها

  • تلاش دولت سیزدهم به مهار تورم و توسعه روابط بین‌الملل منجر شد
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد
  • درآمد ۳۰ هزار میلیاردی دولت از ۳ محل مالیات خودرو
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه روزنامه جهان صنعت
  • اعلام جرم دادستانی علیه روزنامه جهان صنعت
  • دادستانی تهران علیه یک روزنامه و خبرنگار اعلام جرم کرد
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه یک روزنامه و یک خبرنگار اقتصادی + جزئیات
  • دادستانی تهران علیه روزنامه جهان صنعت و یک خبرنگار اقتصادی اعلام جرم کرد
  • دادستانی تهران علیه یک روزنامه و یک خبرنگار اعلام جرم کرد
  • دولت بر ایجاد بازار گسترده ای برای نفت خام ایران به ویژه در شرق آسیا متمرکز شده است