Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@15:01:30 GMT

روش صحیح کاشت گل لاله عباسی

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۶۷۳۷

روش صحیح کاشت گل لاله عباسی

گل لاله عباسی گیاهی است چند ساله از جنس Mirabilis در خانواده Nyctaginaceae که اغلب به صورت یکساله پرورش داده می‌شود و از شایع‌ترین گونه‌های زینتی این جنس است. این گل دارای تنوع رنگ زیادی است.

سرویس سبک زندگی فردا: گل لاله عباسی گیاهی است چند ساله از جنس Mirabilis در خانواده Nyctaginaceae که اغلب به صورت یکساله پرورش داده می‌شود و از شایع‌ترین گونه‌های زینتی این جنس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این گل دارای تنوع رنگ زیادی است. در ضمن این گل بومی مناطق گرمسیری جنوب امریکا و رشته کوه‌های آند در کشور پرو میباشد. یکی از جنبه‌های عجیب این گیاه که با نام ساعت ۴ “Four O’Clock” در دنیا شناخته میشود این است که گل‌های در رنگ‌های مختلف را می‌توان به طور همزمان در یک گیاه مشاهده کرد.
شاخه‌های لاله عباسی منشعب و برگ‌ها تخم مرغی شکل است. گل‌های لاله عباسی به صورت گل آذین خوشه مرکب در محور برگ‌ها تشکیل می‌شوند. گل‌های آن معطر و ۵ لبه به قطر ۲٫۵ تا ۵ سانتی متر بوده؛ و در رنگ‌های قرمز، زرد، سفید، صورتی و به صورت یک رنگ یا چند رنگ مشاهده می‌شوند.
گل لاله عباسی در بعدازظهر یا در در هوای ابری باز شده و صبح بسته می‌شوند.
ریشه‌های لاله عباسی ژوخه‌ای بوده و می‌توان از آن جهت افزایش استفاده کرد.

در برخی کشور‌ها از گل‌های این گیاه برای ساختن رنگ استفاده می‌شود.

شرایط مناسب برای پرورش گل لاله عباسی

نور

آفتاب کامل، با سایه جزئی.
رطوبت

کمی مرطوب. کاهش آبیاری در فصل زمستان

دما:

۱۵_۳۰ درجه سانتیگراد
خاک:

خاک رس آهکی و کمی مرطوب
تکثیر این گیاه از طریق بذر در اوایل بهار و یا تقسیم غده در هر زمان امکانپذیر است. اگر دانه‌های درشت سیاه و سفید شما را در آب به مدت یک شب قبل از کاشت قرار دهید، این کار منجر به جوانه زدن سریعتر خواهد شد.
این گیاه در برخی مراجع به عنوان یک گیاه توهم زا معرفی شده است و میبایست از مصرف آن به صورت‌های مختلف اجتناب نمود.

برای خرید بذر گل لاله عباسی در رنگ‌های مختلط کلیک نمایید.

منبع: کشتزار لینک کوتاه خبر: farda.fr/003PiP

منبع: فردا

کلیدواژه: آموزش کاشت درخت باغبانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۶۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم

روح الله احمدزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به تنوع آب و هوایی مناسب این شهرستان برای کاشت نهال انجیر دیم، کاشت انجیر در اراضی بخش چاهک اجرا شد.

وی با بیان آنکه انجیرهای کشت شده در شهرستان از ارقام استهبان، سبز، سیاه و گلاب است، افزود: انجیر دیم تنها از طریق نزولات آسمانی آبیاری می‌شود و اگر بارندگی کمتر از حد نرمال باشد به صورت غرقابی سه تا چهار مرحله آبیاری می‌شود.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی شهرستان خاتم تصریح کرد: در شهرستان خاتم ۶۵ هکتار انجیر وجود دارد که ۴۲ هکتار بارور و ۲۳ هکتار غیر بارور است و ۲۸۰ هکتار اراضی شیب دار به کشت انجیر اختصاص یافته است.‌

کد خبر 6092042

دیگر خبرها

  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • عکس/ نمایشگاه گل و گیاه اصفهان
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • (ویدئو) چرای گوسفندان در دشت لاله‌های واژگون
  • (تصاویر) جشنواره گل‌های لاله آسارا
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • تصاویر| دشت لاله های واژگون آستانه دهاقان
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند