Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@00:22:12 GMT

70 درصد از گاز کشور در پارس جنوبی تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۷۶۵۸

70 درصد از گاز کشور در پارس جنوبی تولید می‌شود

به گزارش پارس نیوز، 

 

معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس بر ضرورت برنامه ریزی نگهداری و پایش حدود 2300 کیلومتر خط لوله تولیدی و جکت تمامی سکوهای گازی و اقامتی پارس جنوبی تاکید و اعلام کرد: این پروژه برای نخستین بار در معاونت عملیات و پشتیبانی برای تمامی تاسیسات و خطوط زیر سطحی در بخش فراساحل با استفاده از دستگاه عملیاتی کنترل از راه دور ( ROV)، درحال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
یحیی رشیدی با اشاره به کاربرد مهم وموثر موثر نتایج این عملیات در برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات، افزود: در این عملیات بوسیله دستگاه ROV ، از تمامی خطوط و پایه های سکوها تصویربرداری و هرگونه تغییر از نظر پوشش، جابجایی، نشتی های بسیار جزئی و جابجایی های احتمالی نسبت به وضعیت ابتدایی احداث، مشخص می شود. رشیدی اجرای برنامه ROV در قالب طرح یاد شده را دوساله اعلام کرد و با بیان اینکه شرایط آب و هوایی موجود در دریا بر مدت زمان پایش تاثیر گذار خواهد بود، اظهار کرد: این کار با استفاده از دو شناور DP1 برای خطوط لوله و شناور DP2 برای پایه های سکوهای دریایی درحال تولید انجام می شود. وی افزود: درحال حاضر عملیات ROV بر روی چهار خط لوله و سه سکو به پایان رسیده و طبق برنامه برای سایر خطوط و سکوها نیز انجام خواهد شد. این مقام مسئول در شرکت نفت و گاز پارس، پیگرانی هوشمند خطوط را از دیگر برنامه های معاونت عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس ذکر کرد و با بیان اینکه مناقصه این طرح نیز درحال انجام است، گفت: با انتخاب پیمانکار مربوطه و عملیاتی شدن پیگرانی هوشمند، پیاده سازی سیستم PIMS برای خطوط حیاتی پارس جنوبی محقق خواهد شد. معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به نقش راهبردی و مهم پارس جنوبی در تامین پایدار انرژی کشور، از برنامه ریزی این معاونت به منظور پیاده سازی "سیستم مدیریت یکپارچه دارایی ها" (AIMS) خبرداد و افزود:مقدمات پیاده سازی این سیستم بصورت موازی، در واحدهای مختلف این معاونت درحال انجام است. رشیدی، بازنگری در نحوه تعمیرات اساسی سالیانه سکوها با استفاده از روش های نوین پایش و بازرسی تجهیزات را از دیگر برنامه های در دست اقدام معاونت عملیات و پشتیبانی ذکر کرد و گفت: پس از پیاده سازی روش های مذکور، بازه زمانی تعمیرات اساسی سکوها و به تبع آن از سرویس خارج شدن سکوهای تولیدی به نحوه چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد که این مهم با توجه به مشترک بودن مخزن گازی پارس جنوبی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس با یادآوری تولید 70 درصد از گاز کشور در پارس جنوبی، ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی کارکنان عملیات و پشتیبانی در بخش های ستادی و منطقه عملیاتی، بر ادامه این تلاش ها در جهت بهره برداری ایمن و پایدار از پارس جنوبی تاکید و خاطرنشان کرد: یقینا فرزندان متعهد و متخصص ایران، همواره شرایط بهره برداری ایمن و پایدار از پارس جنوبی را با هدف تامین انرژی کشور را فراهم خواهند کرد.    

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: نفت و گاز پارس جنوبی شرایط آب و هوایی گاز نفت مناقصه انرژی شبانه روزی پارس جنوبی گاز پارس تعمیرات پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی

عیسی بزرگ زاده سخنگوی صنعت آب گفت: کشور ما به گونه‌ای است که علیرغم بارش‌هایی که رخ داده نسبت به شرایط عادی همچنان کمبود بارش داریم. در شرایط فعالی ۱۹۱ میلی متر متوسط بارش کشور است و این در حالی است که میزان بارش‌ها در متوسط بلندمدت ۵۵ ساله باید ۲۱۲ میلیمتر باشد؛ به عبارت دیگر از شرایط عادی بارندگی ۱۰ درصد عقب هستیم.

او افزود: البته نسبت به سال گذشته که در همین زمان ۱۸۱ میلی متر بارندگی ثبت شده بود، ۵ درصد افزایش بارش داشته ایم. برخی استان‌ها مانند فارس، بوشهر، خراسان رضوی، تهران، قزوین و چهارمحال و بختیاری مقادیر بارش کم بوده و نسبت به شرایط عادی کمبود بارش داشته ایم.

بزرگ زاده در خصوص شرایط بارشی کشور نسبت به سال گذشته گفت: با ۳۹ درصد کاهش بارندگی در استان بوشهر بیشترین کمبود بارندگی را داریم و در رتبه‌های بعدی استان‌های فارس و خراسان رضوی به ترتیب با ۳۲ و ۳۰ درصد کاهش بارندگی نسبت به سال گذشته قرار دارند. از طرفی در سیستان و بلوچستان ۶۳ درصد جلوتر از میانگین بلندمدت هستیم و در آذربایجان شرقی و غربی هم ۱۰ درصد رشد بارندگی‌ها را شاهد بودیم.

او ادامه داد: حتی اگر در شرایط عادی هم باشیم، متوسط بارش‌ها در کشور ما، یک سوم متوسط بارش‌ها در جهان است. ۷۵۰ میلی متر متوسط بارش جهانی در سال و شرایط متوسط کشور ما ۲۵۰ میلی متر بارندگی است؛ بنابراین باید با بضاعت‌های اقلیمی مصرف خود را مدیریت کنیم.

سخنگوی صنعت آب با اشاره به اینکه مجموعه برنامه‌هایی برای تامین آب در سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده گفت: با این بارش‌ها در نقاط مختلف بلوچستان جنوبی و مرکزی، ۲ تا ۴ سال تامین آب مطمئن خواهیم داشت. در سیستان هم طرح‌هایی اضطراری، میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی شده و در طرح اضطراری ما که شامل چاه و احداث آب شیرین کن می‌شود، آماده است. در احداث بزرگترین آب شیرین کن خشکی، تمام تجهیزات وارد کشور شده و به زودی این آب شیرین کن طی یک یا دو ماه آینده وارد مدار خواهد شد. البته این برنامه‌ها مانع از دریافت حق آبه هیرمند، که حق مردم سیستان است، نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • بارش‌های کشور در سال گذشته چطور بود؟/ پاسخ احد وظیفه
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • یک استقلالی آب پاکی را روی دست خطیر ریخت | افسوس برای جدایی هایی که نزدیک است
  • روانخواه: پارس جنوبی دیگر متعلق به تهران نیست!