Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@14:16:28 GMT

چند خبر کوتاه از شهرستان ری

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۷۶۶۷

چند خبر کوتاه از شهرستان ری

شهرری ـ ایرنا ـ برگزاری دوره های آموزشی گیاهان قرآنی در منطقه 19، تدوین طرح جامع شهری کهریزک و نصب 550 تله فرمونی در بوستان های جنگلی جنوب پایتخت از خبرهای کوتاه امروز دوشنبه در شهرستان ری است.

**دوره های آموزشی گیاهان قرآنی در منطقه 19 برگزار می شود
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 19 روز دو شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: دوره های آموزشی گل و گیاهان قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان از امروز دوشنبه در این منطقه برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهرداد زنگنه فر با بیان اینکه امسال نیز همچون سال گذشته کلاس های آموزشی مختلفی درخصوص گل و گیاه تدارک دیده شده است، افزود: این کلاس ها در مرکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز ابوریحان، شریعتی، شهربانو و سرای محلات چهارده گانه، پایگاه های بهداشت و مساجد منطقه برگزار می شود.
وی ادامه داد: این کلاس ها با عناوینی همچون خواص عسل و خرما، میوه های قرآنی، دمنوش ها و نوشیدنی های سحر و افطار، خواص زعفران، خوراکی های سحر و افطار و آداب و رسوم اقوام و شهرهای مختلف در ماه مبارک رمضان پیش بینی شده است.
زنگنه فر با اشاره به استقبال خوب شهروندان از کلاس های آموزشی میوه های قرآنی در سال گذشته یاد آور شد: این کلاس های آموزشی سال گذشته در بیش از 50 مسجد و حسینیه منطقه برگزار شده و ماه رمضان امسال نیز بعد از نماز ظهر و عصر در مساجد منطقه همراه با توزیع بروشور برگزار می شود.
وی به برگزاری دوره های آموزشی گل و گیاه ویژه بانوان در مجموعه شهربانوی بوستان بزرگ ولایت اشاره کرد و یادآور شد: کارشناسان فضای سبز با حضور در مرکز آموزش و مشاوره گل و گیاه این مجموعه به ارائه توضیحات و آموزش های لازم در خصوص کاشت و نحوه نگهداری، آبیاری و قلمه زدن می پردازند.
منطقه 19 شهرداری تهران یکی از مناطق شهری تهران است که در جنوب غربی این شهر قرار دارد. این منطقه ب‍‍ا وس‍‍عت‍‍ی برابر 92 کی‍لومت‍ر مرب‍‍ع دارای پنج ن‍‍احی‍ه و 14 مح‍له است.

**طرح جامع خدمات شهری کهریزک تدوین می شود
به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر کهریزک؛ معاونت خدمات شهری شهرداری گفت: طرح جامع خدمات شهری کهریزک در راستای افزایش سرانه خدمات رسانی به شهروندان تدوین می شود.
وحید فروغی افزود: بر اساس این طرح، خدمات مورد نیاز در حوزه های شهری، زیباسازی، فضای سبز، آتش نشانی و بحران در محلات شهر شناسایی و جهت ایجاد امکانات و تجهیزات مورد نیاز اقدامات لازم صورت می گیرد.
وی ادامه داد: در این طرح با توجه به بازدیدهای میدانی صورت گرفته از سطح شهر، تمامی نقاط مورد نظر جهت نصب سطل های زباله، وسایل ورزشی، المان های شهری، شیرهای آتش نشانی، جانمایی محل اسکان اضطراری، بررسی و پیشنهاد جهت آموزش و فرهنگسازی برای کاهش حجم زباله و تفکیک پسماند به عنوان نقشه راه در راس برنامه های راهبردی این حوزه قرار می گیرد.
وی با اشاره به مزایای این طرح اظهار کرد: این طرح بر اساس نیازهای شهر و مطالبات شهروندان ترسیم می شود و اجرای برنامه ها بر اساس آن علاوه بر کاهش اتلاف وقت، دقت و سرعت خدمات رسانی به شهروندان را افزایش می دهد.
فروغی خاطرنشان کرد: هم اکنون اقدامات اولیه جهت ایجاد زیرساخت های مطالعاتی و جمع آوری اطلاعات میدانی برای اجرای این طرح از سوی معاونت خدمات شهری آغاز شده است و تکمیل آن چشم انداز مناسبی را جهت بهبود وضعیت خدمات رسانی به شهروندان به تصویر می کشد.

** 550 تله فرمونی در بوستان های جنوب پایتخت نصب می شود
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 19 از آغاز نصب 550 تله فرمونی در جنگل های نواحی چهار و پنج این منطقه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، مهرداد زنگنه فر گفت: تله های فرمونی با هدف پاکسازی محیط زیست و پیشگیری از انتقال آفات و همچنین به منظور مبارزه با آفات سوسک پوست خوار و چوب خوار درخت کاج در بوستان های جنگلی مقابل دانشگاه آزاد اسلامی، شاهد، یادگار امام (ره)، طوبی و قدس نصب می شود.
وی با اشاره به اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان از مضرات حشرات و جانوران مضر شهری افزود: طعمه گذاری در جنگل های طوبی، قدس و پل حرم در این فصل آغاز شده و در ماه یکبار تله ها تعویض می شود و این عملیات تا فصل زمستان ادامه دارد.
زنگنه فر یادآورشد: همچنین عملیات علف زنی، چمن زنی، حاشیه زنی، برداشت خاک مازاد و آماده سازی بستر برای کاشت نشا، حذف پاجوش و تنه جوش و شاخه های خشک درختان به طور مستمر توسط عوامل اجرایی فضای سبز در حال انجام است.
3218/6003

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي چند خبر كوتاه شهرستان ري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۷۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، علی رشیدی معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان در آیین افتتاح این دفتر اظهار کرد: کاهش مراجعه به دستگاه قضائی، تسریع در رسیدگی به پرونده و صرفه جویی در وقت و هزینه ،افزایش کارآمدی نظام قضائی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت و استفاده شهروندان از فرصت‌های برابر با رفع موانع اداری از اهداف توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضائی است.

وی بر همکاری هر چه بیشتر دادگستری ها با دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تأکید کرد و افزود: تکریم ارباب رجوع باید از اولویت های کاری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باشد.

این دفتر به آدرس شهرستان قروه، خیابان شریعتی، بعد از سه راه طالقانی، جنب فروشگاه افق کوروش به شهروندان قروه خدمات قضایی ارایه می کند.

شایان ذکر است که دفتر فوق چهل و سومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان کردستان است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903037

دیگر خبرها

  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • اطلاعیه شهرداری منطقه ١۵ درباره‌ حادثه‌ای که برای یکی از کارگران خدمات شهری رخ داد
  • بهره‌گیری از بازی‌های ویدئویی در برنامه‌ریزی شهری
  • بهره‌گیری از گیمیفیکیشن در برنامه‌ریزی شهری
  • شهر و حیات مدنی
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • تلاش شبانه‌روزی تیم‌های خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی از معابر
  • آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی را داریم
  • رفع آب‌گرفتگی معابر با تلاش ۶۰ نفر از نیروهای خدمات شهری منطقه ۱۵ اصفهان + فیلم