Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «برنی سندرز»، سناتور دموکرات ایالت ورمونت آمریکا، روز گذشته (یکشنبه) در مصاحبه‌ای از «انجمن ملی سلاح» به دلیل کوتاهی در ارائه راهکاری در کنگره برای مقابله با خشونت های حمل سلاح انتقاد کرد.

وی در مصاحبه با شبکه «ان بی سی» اعلام کرد: اینکه دانش آموزان دیگر از تیراندازی های داخل مدارس متعجب و شوکه نمی شوند، غیرقابل توصیف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقصر آن در این سه کلمه خلاصه می شود: انجمن ملی سلاح. دونالد ترامپ و جمهوری خواهان هم به دلیل اینکه نتوانسته اند مقابل این انجمن بایستند، مقصرند. این واقعا تأسف آور است. آنها هیچ اقدامی برای کنترل حمل سلاح نکرده اند. اما مردم آمریکا در این راه با یکدیگر متحد خواهند بود.

برنی سندرز این اظهارات را به دنبال تیراندازی مرگبار هفته گذشته در مدرسه ای در ایالت تگزاس آمریکا بیان کرد. در این تیراندازی 10 نفر کشته شدند. ماه گذشته هم تیراندازی مرگبار دیگری در مدرسه ای در پارکلند فلوریدا رخ داد که به کشته شدن 17 نفر و مجروح شدن دهها نفر دیگر منجر شد. به دنبال این تیراندازی، معلمان و دانش آموزان زیادی در اعتراض به آزادی حمل سلاح در این کشور تظاهرات کردند. دونالد ترامپ در واکنش به این اعتراض ها پیشنهاد مسلح کردن معلمان مدارس را مطرح کرد که این موضوع نیز با اعتراضات گسترده ای مواجه شد.

خشونت های مرتبط با حمل سلاح در آمریکا به قدری در سال جاری میلادی زیاد شده است که پیشتر نتایج یک پژوهش که بوسیله روزنامه «واشنگتن پست» و با استناد به داده های وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) انجام شد، نشان داد در سال 2018 تعداد افرادی که در مدارس آمریکا کشته شده اند نسبت به افرادی که در ارتش این کشور جان خود را از دست داده اند، بیشتر است.

قوانین حمل آزادانه اسلحه در آمریکا و خشونت های مرتبط با آن یک معضل اجتماعی جدی در این کشور تلقی می شود و مقامات آمریکایی به جای یافتن یک راهکار برای آن، فقط به انتشار پیامی برای همدردی با بازماندگان حوادث مرتبط با آن بسنده می کنند!

انتهای پیام/

انتقاد برنی سندرز از قوانین حمل آزادانه سلاح در آمریکا

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا حوادث بین الملل قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۸۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد

«جبار کوچکی‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکا در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه، اظهار کرد: چندین ماه است که رژیم غاصب صهیونیستی با حمایت برخی کشورهای غربی به ویژه آمریکا، حملات وحشیانه‌ای به فلسطین داشته و بسیاری از کودکان، زنان و مردان را که هیچ نقشی در جنگ ندارند، به خاک و خون کشیده است.

وی با تاکید بر اینکه مسأله غزه مسأله‌ای جهانی و انسانی است و نباید تصور شود که فقط مسلمانان باید از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند، گفت: نظامیان صهیونیست ده‌ها فلسطینی را زنده به گور کردند. زنده به گور کردن انسان‌ها موضوعی بود که در قرون وسطی انجام می‌شد اما الان می‌بینیم که در جامعه متمدن امروز چنین وحشی‌گری‌هایی انجام می‌شود و کشورهای غربی که ادعای متمدن‌بودن و توجه به حقوق بشر دارند، در این مورد دَم نمی‌زنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز در سطح دنیا می‌بینیم که دانشجویان کشورهای غربی در حال طرح مطالبه علیه مقامات کشورهای خود هستند. موج اعتراضات دانشجویان علیه رژیم غاصب صهیونیستی و حامیانش چون آمریکا روز به روز بیشتر در دنیا فراگیر خواهد شد و روزی می‌رسد که بسیاری از این افراد دیکتاتور در خانه‌های خودشان مجازات می‌شوند و حتی زنان و فرزندانشان هم علیه آنان قیام خواهند کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخورد خشن پلیس آمریکا با دانشجویان، اظهار کرد: در کشوری که ادعا دارد مهد آزادی است و انسان‌ها محترم هستند، شاهد اقدام تأسف‌برانگیز و شرم‌آور پلیس آمریکا هستیم که دست به سرکوب و برخورد خشونت‌بار با اساتید و دانشجویان حامی فلسطین زده است.

وی با تاکید بر اینکه شعار آزادی بیان در غرب دروغی بیش نیست، گفت: این کارها نشانگر ذات اصلی آمریکا است و نشان می‌دهد که شعارهای مقامات آمریکا مبنی بر اینکه در این کشور آزادی بیان وجود دارد و مخالفان آنان هم می‌توانند آزادانه اعتراض خود را مطرح کنند، دروغ است و با واقعیت انطباق ندارد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه این روزها حتی یهودی‌ها هم علیه اسراییل قیام می‌کنند، گفت: دانشجویان یهودی مقیم آمریکا نیز در کنار سایر دانشجویان آمریکایی در تجمعات ضد صهیونیستی شرکت کرده‌اند و پیام این اعتراضات آن است که اسراییل و آمریکا راه به جایی نمی‌برند و پیروزی از آن مظلومان تاریخ مانند غزه است.

کد خبر 6092276 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • انتقاد تند «برنی سندرز» از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین
  • سندرز خواستار تمرکز بر جنایات در غزه به جای اعتراضات دانشگاهی شد
  • واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • کاریکاتور/ خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • مافیای اسلحه‌سازی؛ پشت‌پرده سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست