Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:35:22 GMT

عاملان عرضه فرآورده های دامی بدون مجوز مجازات می شوند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۸۶۳۴

عاملان عرضه فرآورده های دامی بدون مجوز مجازات می شوند

قزوین-ایرنا-رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: با عاملان عرضه فرآورده های خام دامی بدون مجوز در استان تحت هر شرایطی برخورد قانونی می شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، عیسی غیاث یزدی افزود: بنابر قوانین و آئین نامه های این سازمان، عرضه هرگونه فرآورده خام دامی تنها در صورت کسب مجوزهای لازم مجاز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: تمامی صاحبان صنایع مربوط به فرآوری، حمل و یا عرضه فرآورده های خام دامی باید تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی و از طریق اخذ مجوزهای لازم فعالیت کنند.
وی ادامه داد: دامپزشکی به عنوان متولی امر ساماندهی، فرآوری، حمل و عرضه فرآورده های خام دامی و با هدف صیانت از سلامت عموم جامعه و حفظ سرمایه های دامی با عاملان فروش غیرمجاز این فرآورده ها برخورد قانونی به عمل می آورد.
به گفته یزدی، بازدید از واحدهای عرضه انواع فرآورده های خام دامی از وظایف اداره دامپزشکی بوده و کارشناسان آن نیز به صورت ادواری و همه روزه از واحدهای مورد نظر بازدید به عمل می آورد.
وی یادآور شد: به دنبال بازرسی های صورت گرفته در روز گذشته توسط کارشناسان این اداره از بازار قزوین، یک دستگاه چرخ دستی حامل آلایش غیرمجاز دامی در حال عرضه و فروش شناسایی، توقیف و محموله آن نیز از چرخه خارج شد.
یزدی با بیان اینکه عرضه و فروش هرگونه فرآورده خام دامی به صورت دستفروشی ممنوع و در صورت مشاهده، برابر مقررات از طریق مراجع قانونی با خاطیان برخورد می شود، افزود: سامانه ارتباطی 1512 به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش شهروندان در زمینه تخلفات بهداشتی عرضه کنندگان فرآورده های خام دامی است.
استان قزوین دارای 149 دامپزشک، 19کارشناس، 6 کارشناس ارشد و 103 کاردان دامپزشکی است.
7390/8054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد دامپزشكي فرآورده هاي دامي غيرمجاز قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۸۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوز‌های بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.
در این اطلاعیه همچنین محصولاتی، چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.
روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلان اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.
در پایان، شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ اسامی فرآورده‌های سلامت بدون مجوز
  • اسامی فرآورده‌های گیاهی درمانی غیرمجاز اعلام شد
  • اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی