Web Analytics Made Easy - Statcounter

حالا که سینما در ماه مبارک رمضان هم علاقمند زیاد دارد چه خوب است که فیلم های جذاب تری اکران شود به نظر می رسد برخی از فیلم ها در اصفهان در سینماهای مختلف تا پنج ماه بر روی پرده است و این موضوع برای مخاطبی که خوراکش سینماست جذابیت چندانی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ از لابلای این همه هنر دوست داشتنی، سینما رفتن جای خود را چنان که باید در بین اصفهانی ها باز نکرده است حتی با نیم بها کردن بلیط ها در ماه مبارک رمضان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع که بلیط تمام سانس‌های سینماهای سراسر استان اصفهان در ماه رمضان نیم‌بها است چند سالی است که به جریان افتاده و موضوع جدید و تازه ای نیست، اینکه انسان روزه باشد و به سینما برود خوب است یا بد هم مورد بحث ما نیست اما ماه مبارک رمضان ماه دعا، نیایش و قرآن خواندن است حالا اگر در کنار اعمالی که انجام می دهیم چند ساعتی را هم در سینما بگذرانیم خوب است.

ما مسلمان ها باید همه کارهایمان طبق قاعده و اصول باشد نه اینکه افراط و تفریط کنیم تا آن طرف آبی ها بخواهند ما را سوژه کنند و از کاه کوه بسازند، سینما رفتن هم وقت و زمان خودش را می طلبد و به قول شاعر «هر چیز به جای خویش نیکوست» یا «هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد».

پرده اول

در یک بعدازظهر دم کرده اردیبهشتی که در چهارباغ چله چله چمن نشسته است جوانان در کنار درب سینمای چهارباغ «پردیس خانواده» ایستاده اند. اصلا پیاده رو قرق شده است و خدا به خیر کند یک بخش اجرای مترو هم که پایش را به چهارباغ گذاشته دیگر جای نفس کشیدن نیست چه برسد به راه رفتن. دختران و پسران جوان ایستاده اند مقابل گیشه تا فیلم مورد نظرشان را انتخاب کنند. صدای دو جوان بلند قامت می پیچد وسط جمعیت. «بچه ها چی بریم؟» قاه قاه خنده پر می کشد به هوا و چهارباغ در خنده ها محو می شود.

«فیلم‌های «چهارراه استانبول» (مصطفی کیایی)، «تگزاس» (مسعود اطیابی)، «عصبانی نیستم» (رضا درمیشیان)، «لونه زنبور» (برزو نیک‌نژاد)، «خوک» (مانی حقیقی)، «فیلشاه» (هادی محمدیان)، «خجالت نکش» (رضا مقصودی)، «جشن دل‌تنگی» (پوریا آذربایجانی)، «بدون تاریخ، بدون امضا» (وحید جلیلوند) و فیلم‌های گروه سینمایی هنر و تجربه در پردیس سینمایی چهارباغ اکران می‌شوند.» این ها را تند تند زن جوان پشت گیشه می گوید. بالاخره«لونه زنبور» (برزو نیک‌نژاد) انتخاب اکثریت می شود. درب سینما باز می شود و دیگر جای سوزن انداختن نیست.

پرده دوم

کوچه تی بی تی. همان کوچه ابتدای طالقانی که دور تا دور آن مغازه های جوروارجور است. از فروش و کرایه لباس عروس گرفته تا کفش فروشی ها و خرازی ها که سابقه ای دیرینه و کهن دارند. سن اغلب فروشندگان هم به دهه های 20 و 30 هجری شمسی می خورد. یک کوچه به نام «سپاهان» است. همانی که سینما سپاهان در آن جای دارد. در یک نیمروز اردیبهشتی در ماه مبارک رمضان، برخی از جوانان آمده اند تا به سینما بروند اما تعداد آنها کمتر از سینما گردان چهارباغ است. کافی شاپ ها هم نزدیک افطار باز می کنند که بیش از 5 کافی شاپ در این حوالی وجود دارد که گاهی جوانان قبل و بعد از سینما کافه گردی را فراموش نمی کنند. فیلم‌های «تگزاس» (مسعود اطیابی)، «خجالت نکش» (رضا مقصودی)، «مصادره» (مهران احمدی)، «چهارراه استانبول» (مصطفی کیایی) و «عصبانی نیستم» (رضا درمیشیان) در سینما سپاهان در حال نمایش است. «تگزاس» را ترجیح می دهند گروهی از دانش آموزان که از مدرسه آمده اند تا به سینما بروند. زن جوان پشت گیشه هم می گوید این یکی از فیلم های پروفروش ما بوده است.

پرده سوم

اواسط چهارباغ بوی ذرت مکزیکی، آش رشته و انواع ساندویچ ها پیچیده است. برخی از جوانان ایستاده اند در کنار سینما فلسطین. سینمایی که از چیدمان تازه تری برخوردار است و برخی به خاطر فضای جذابی که دارد آن را برای دیدن فیلم انتخاب می کنند. «لاتاری» (محمدحسین مهدویان) و «عصبانی نیستم» (رضا درمیشیان) در این سینما اکران می شود و فروشنده جوان بلیط می گوید: لاتاری پرفروش تر بوده است.

پرده چهارم

«قدس» سینمایی وسط میدان انقلاب. گذری برای استراحت جوانان. گاهی بی میل و گاهی با میل به سینما می روند. «جایی برای رفتن نداشتیم اومدیم سینما.» این را یکی از جوانان کنار درب سینما می گوید. «عصبانی نیستم» (رضا درمیشیان)، «تگزاس» (مسعود اطیابی)، «لاتاری» (محمدحسین مهدویان) و «مصادره» (مهران احمدی) این ها نام فیلم هایی است که در «قدس» اکران می شود و آنچه فروشنده بلیط می گوید نام «لاتاری» و «تگزاس» است که علاقمندان بیشتری را به خود جذب کرده است.

حالا که سینما در ماه مبارک رمضان هم علاقمند زیاد دارد چه خوب است که فیلم های جذاب تری اکران شود به نظر می رسد برخی از فیلم ها در اصفهان در سینماهای مختلف تا پنج ماه بر روی پرده است و این موضوع برای مخاطبی که خوراکش سینماست جذابیت چندانی ندارد.

سم سینما همین تکراری بودن فیلم هاست. یک فیلم در چند سینما می چرخد و اکران می شود تا از روی پرده کنار رود و این موضوع برای مخاطب دلزدگی می آورد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۸۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۵ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح یکشنبه نهم اردیبهشت با میانگین ۷۶ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان و کردآباد با عدد ۵۶، خیابان احمدآباد، پارک زمزم و رهنان ۷۴، میدان انقلاب ۶۲، بزرگراه خرازی ۹۶، سپاهان‌شهر ۵۲، خیابان فیض ۵۱، بولوار کاوه ۷۳ AQI در وضعیت قابل قبول و در ایستگاه خیابان‌های فرشادی و میرزا طاهر به ترتیب با عدد ۳۷ و ۲۳ پاک است.

شاخص هوای اصفهان همچنین در ایستگاه دانشگاه صنعتی و خیابان زینبیه با عدد ۱۵۳ AQI وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان و در ایستگاه ولدان با عدد ۱۰۱ ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۵۴، کاشان ۷۳ و مبارکه با میانگین ۵۵ AQI در وضعیت قابل قبول، سجزی با میانگین ۱۴۱، شاهین‌شهر ۱۰۶ و قهجاورستان با ۱۲۲ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس و در نجف‌آباد با ۱۵۲ AQI قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 6090493

دیگر خبرها

  • بازنمایی اصفهان قدیم (عکس)
  • برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور ناسالم است
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت