Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران روز دوشنبه در این باره به ایرنا گفت : ظرفیت پذیرش در مدارس خاص برای سال تحصیلی 97-98حدود سه هزار و 300 نفر است و این آزمون 11 خرداد ماه جاری به صورت هماهنگ در سراسر استان برگزار می شود .
اسفندیار نظری افزود : در حال حاضر 21 هزار و 556 دانش آموز در مقطع متوسطه اول و دوم در مدارس سمپاد (تیزهوشان) و نمونه دولتی استان در حال تحصیل هستند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه دانش آموزان مدارس تیزهوشان به صورت مستقیم از پایه نهم به دهم عبور می کنند ، تاکید کرد : آزمون پیش رو برای تکمیل ظرفیت مدارس سمپیاد است که پذیرش امسال این مدارس در تکمیل ظرفیت 300 نفر است .
معاون آموزش متوسطه مازندران با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار برای ورود به مدارس مقطع متوسطه اول تیزهوشان و نمونه دولتی آزمونی برگزار نمی شود ، افزود : علت این موضوع جلوگیری از فشار روحی و جسمی به دانش آموزان در سنین پایین دانست
وی با بیان اینکه آزمون ورودی به مدارس خاص در گذر از ابتدایی به راهنمایی هیچگونه مبنای علمی در دنیا ندارد ، تاکید کرد : دیگر نباید والدین دانش آموزان را از مقطع ابتدایی برای شرکت در کلاس های فوق برنامه و خصوصی خارج از مدرسه مجبور کنند .
معاون آموزش متوسطه مازندران گفت : شیوه نامه ای برای تعیین سطح استعداد دانش آموزان در حال تدوین و بررسی است که تا هفته بعد در اختیار مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی قرار می گیرد .
نظری بدون اشاره به جزئیات شیوه نامه جدید گفت : در روش جدید گزینش دانش آموزان به صورت برگزاری کارگروههای تخصصی و بررسی خلاقیت ، استعداد ، علاقه و تمامی سوابق تحصیلی دانش آموز در تمامی مقاطع خواهد بود .
وی روش آزمون تیزهوشان را ، روشی غیر علمی در دنیا توصیف کرد و ادامه داد : در این روش تنها چیزی که نصیب دانش آموز می شود ، استرس ، ترس ، گوشه گیری و هدررفت آرامش وی است .
معاون آموزش و پرورش مازندران از والدین دانش آموزان خواست تا به اجبار برای ورود به مدارس خاص به فرزند خود فشار نیاورند ، زیرا فقط به اتلاف وقت و هزینه خواهد انجامید و دانش آموز نیز از استعداد و علائق خود دور خواهد شد .
مازندران دارای 530 هزار دانش آموز در تمامی مقاطع از پیش دبستانی تا متوسطه دوم است که از این میزان 21 هزار و 556 دانش اموز در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان در حال تحصیل هستند.
همچنین از حدود چهار هزار مدرسه استان 38 مدرسه جزء مدارس سمپاد و 56 واحد مربوط به مدارس نمونه دولتی است .
از محاسن مدارس خاص می توان به استفاده از حداکثر ظرفیت ذهنی دانش آموز ، اوقات بیکاری و اتلاف وقت حداقل ، توجه ویژه بر وضعیت ذهنی، تحصیلی و افزایش انگیزه دانش آموزان در این مدارس برای رقابت بیشتر اشاره کرد .
اما نباید گرفتار محاسن و ویژگی های این مدارس شد زیرا به گفته کارشناسان این مدارس معایبی نیز دارند .
برخی از معایب برنامه های آموزشی و پرورشی دانش آموزان مدارس خاص عبارت است از: احساس غرور و برتری کاذب در درون دانش آموز به دلیل خاص بودن این دانش آموزان و همچنین شناسایی و جداسازی آنها ، بالا بودن توقع و انتظارات زیاد والدین ، مدرسه و… از این دانش آموزان و دور ماندن تیزهوشان از مسائل اجتماعی و عاطفی افراد عادی جامعه است.
7335/1899
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 آموزش و پرورش برنامه های آموزشی جامعه دانش آموز مدرسه موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۸۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۱۰۷ مدرسه کانکسی کرمانشاه تا مهرماه ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مرزبان نظری با اشاره به اجرای طرح شهید پناهی در راستای حذف مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در استان، اظهار کرد: مهرماه امسال ۱۰۷ مدرسه کانکسی با بیش از ۱۰ دانش‌آموز در استان در قالب طرح شهید پناهی جمع‌آوری شده و مدارس نوساز جایگزین آنها خواهد شد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه افزود: امسال ۱۴۵ مدرسه کانکسی با بیش از ۱۰ نفر دانش‌آموز در استان داشتیم که با جایگزین شدن این ۱۰۷ مدرسه کانکسی با مدارس نوساز، تعداد مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش آموز استان به ۳۸ مدرسه خواهد رسید.

وی با اشاره به اهتمام مجموعه نوسازی مدارس استان برای حذف مدارس کانکسی با بیش از ۱۰ دانش آموز در استان، تصریح کرد: در برنامه داریم در صورت تخصیص اعتبار تا آخر سال آینده بساط مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز استان را جمع کنیم.

نظری یادآور شد: براساس طرح شهید پناهی قرار است در روستاهایی که از مدرسه کانکسی برای بیش از ۱۰ نفر دانش‌آموز استفاده می‌شود، یک واحد آموزشی مقاوم احداث شود

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • اجرای برنامه توانمندسازی ۲ هزار دانش‌آموز کارآفرین هنرستانی
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • افزایش پذیرش مدارس سمپاد استان قزوین
  • ترمز ناگهانی اتوبوس ۶ دانش آموز را راهی بیمارستان کرد
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • جمع‌آوری ۱۰۷ مدرسه کانکسی کرمانشاه تا مهرماه
  • جمع آوری ۱۰۷ مدرسه کانکسی کرمانشاه تا مهرماه ۱۴۰۳
  • چوب معلم گل نیست | تنبیه بدنی تا کی؟