Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:29:34 GMT

عرضه چای ایرانی در بورس کالای منطقه آزاد انزلی

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۸۹۱۹

عرضه چای ایرانی در بورس کالای منطقه آزاد انزلی

انزلی-ایرنا- مدیر سرمایه گذاری، بورس، بانک و بیمه سازمان منطقه آزاد انزلی از عرضه چای ایرانی در بورس کالای منطقه آزاد انزلی برای نخستین بار در کشور در راستای حمایت از کالای ایرانی خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد کشلی روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده و با همکاری سازمان بورس کالای کشور، چای گیلان در تالار بورس منطقه آزاد انزلی عرضه و معامله می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به آغاز این فرآیند از زمان شروع فصل برداشت چای بهاره در گیلان افزود:سازمان چای و صندوق حمایت از توسعه چای کشور و سندیکای کارخانجات چای شمال در جهت اجرای ساز و کار عرضه و معامله چای در بورس کالا همکاری می کنند.
کشلی یادآور شد: در مرحله نخست عرضه فیزیکی چای در چرخه کشاورزی در دستور کار قرار دارد تا با استقبال فعالان بازار، امکان عرضه چای در قالب گواهی سپرده کالایی نیز فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: فروش شفاف و بدون واسطه محصولات در اسرع وقت و دریافت مطالبات در کمترین زمان ممکن به همراه توسعه بازار این محصول در کنار بهره گیری از مزایای منطقه آزاد انزلی و شرکت بورس کالای ایران، از مهمترین مزایای عملیاتی شدن طرح منطقه آزاد انزلی برای تجاری سازی محصول چای استان است.
کشلی تاکید کرد: با ورود کالای چای به بازار بورس کالای منطقه آزاد انزلی، علاوه بر تأمین منافع همه فعالان بازار چای ، زمینه عملیاتی سازی شعار حمایت از تولید کالای ایرانی از سوی این منطقه در حمایت از صنعت کشاورزی استان فرآهم می شود.
مدیر سرمایه گذاری، بورس، بانک و بیمه سازمان منطقه آزاد انزلی، افزایش زمین های زیر کشت و ایجاد انگیزه در چایکاران را از دیگر نتایج مترتب بر عرضه چای در بورس کالای کشور ارزیابی کرد و گفت: با عرضه چای استان در تالار بورس کالا ، تابلوی بورس کالا به مرجع قیمت گذاری چای کشور تبدیل می شود.
وی افزود: تسهیل معاملات، پوشش ریسک، تأمین مالی، کاهش هزینه معاملات، افزایش شفافیت، تنظیم و توسعه بازار، کشف قیمت عادلانه و افزایش نقد شوندگی از دیگر نتایج عرضه و معامله چای در بورس کالا است .
کشلی از امکان ایجاد صندوق سرمایه گذاری کالای چای و گواهی سپرده کالای چای با اجرای این طرح خبر داد و افزود: با هدف استفاده از منابع مالی واسطه گران صنعت چای می توان صندوق سرمایه گذاری کالای چای را ایجاد کرد تا سرمایه گذاران به جای خرید و نگهداری کالای چای و تحمل هزینه های حمل و نقل، انبارداری و خسارتهای احتمالی آن، اوراق این صندوق ها را معامله کنند.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه خزر است و کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان 100 درصد در منطقه، امکان فعالیت بانک ها و موسسات مالی - بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی - تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.
7471 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد چاي ايراني بورس منطقه ازاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۸۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه تعداد عرضه اولیه، امسال در دستور کار سازمان بورس است؟

به گزارش قدس آنلاین، یکی از موضوعاتی که امسال به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم می‌تواند در دستور کار سازمان بورس قرار گیرد عرضه‌های اولیه است. رشد عرضه‌های اولیه می‌تواند موجب بازگشت اعتماد از دست رفته سرمایه گذاران در سال‌های اخیر شود.

خبرهای رسیده از سازمان بورس حاکی است ۲۰۰ عرضه اولیه در دستور کار این سازمان قرار دارد که فراینده بررسی شرکت‌ها هم اکنون در حال انجام است و به محض اینکه شرایط بورس به ثبات رسید این عرضه‌ها به ترتیب تا پایان سال انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • اولین عرضه خودرو در بورس کالا در سال ۱۴۰۳
  • چه تعداد عرضه اولیه در سال ۱۴۰۳ انجام میگیرد؟
  • چه تعداد عرضه اولیه، امسال در دستور کار سازمان بورس است؟
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم