Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@12:26:44 GMT

مرمت بام راسته تاریخی قیصریه قزوین آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۸۹۵۲

مرمت بام راسته تاریخی قیصریه قزوین آغاز شد

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قزوین، محمد علی حضرتی روز دوشنبه افزود: مرحله نخست مرمت و ساماندهی بام راسته تاریخی قیصریه قزوین در تیر ماه سال گذشته تحت نظارت مرمتگران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین انجام و اقدامات مرمتی چون بام‌سازی بنا شامل برداشت عایق رطوبتی فرسوده و ایزولاسیون بام به متراژ 170 متر مربع، برداشت خاک بام به متراژ 300 متر مکعب، استحکام بخشی طاق‎ها، حفظ و تثبیت آثار موجود و غربالگری قسمت‌هایی از خاک بام آن انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به آغاز مرحله جدید ساماندهی و مرمت این بنای تاریخی، اظهار کرد: ادامه طرح مرمت و ساماندهی بام راسته قیصریه به متراژ 300 متر مربع با انجام اقدامات مرمتی چون بام‌سازی مجدد، سبک سازی بام، خندان کردن طاق‎‎ها، استحکام بخشی و اجرای کانال‌کشی با 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی در حال انجام است.
راسته قیصریه یکی از بخش‌های مجموعه بازار تاریخی قزوین و از بازوهای اصلی اقتصادی این مجموعه باشکوه است که از معماری زیبا و اصیل برخوردار می باشد.
راسته قیصریه که اکنون به بازار فرش قزوین مشهور است با طاق‌های آجری مرتفع، دارای چهار درب ورودی به بازار می‌باشد که در بخش شمالی به تیمچه سرباز، جنوبی به تیمچه سرپوشیده، شرقی به سرای وزیر و ورودی غربی به چهارسوق کوچکی متصل می‌شود.
3013
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 روابط عمومی صنایع دستی و گردشگری فرش قزوین بام موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۸۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق، آغاز تحول در منطقه

آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران در مراسم سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع) در سپاه صاحب الامر استان قزوین با تسلیت سالروز شهادت آن امام همام گفت: عصر جدیدی در منطقه آغاز شده که بازیگران اصلی آن پیروان پیامبراعظم صلوات الله علیه و امامان معصوم هستند. 

 آیت الله خاتمی افزود: در همین راستا عملیات وعده صادق نیرو‌های مسلح کشور علیه رژیم غاصب اسرائیل آغاز تحول در منطقه و معادلات سیاسی ونظامی است.

وی همچنین در مراسم دیگری در مسجد شیخ الاسلام قزوین با تبیین شخصیت، فضایل و مناقب امام ششم شیعیان جهان گفت: بیش از چهار هزار نفر در مکتب امام صادق (ع) درس خواندند به طوریکه آن حضرت نقش مهم و تعیین کننده در تربیت شاگردان فرزانه و برجسته و همچنین تبیین معارف اسلام و گسترش علوم ایفا کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • وعده صادق، آغاز تحول در منطقه
  • بازار طلای تهران در تعطیلی/ اعتصاب طلا فروشان در اعتراض به چیست؟
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • قهر زرگران از تهران تا شیراز و تبریز و اصفهان؛ چرا راسته طلا فروشان بازار‌ها تعطیل شد؟
  • آغاز مسابقات آفرود در شهر مهرگان قزوین
  • قهر زرگران از تهران تا شیراز و تبریز و اصفهان؛ چرا راسته طلا فروشان بازارها تعطیل شد؟
  • سقوط تیر برق برروی ۲ دستگاه خودرو در قزوین
  • طلا فروشان باز هم زیر بار نرفتند!
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد