Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@14:29:54 GMT

وفاق و همکاری مناسبی بین شورا و شهرداری مهاجران

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۹۰۱۱

وفاق و همکاری مناسبی بین شورا و شهرداری مهاجران


به گزارش خبرآنلاین ، زهرا حاتمی منفرد در گفت و گو با خبرنگار ما با تاکید بر این مطلب افزود: وجود این فضا باعث می شود تا بتوانیم طرح ها و پروژه های مهم را تهیه و اجرا کنیم ، البته کمبود منابع و مشکلات مالی شهرداری ها ، یکی از چالش هایی است که در چند سال گذشته وجود داشته و سبب شده تا برای تصمیم گیری و اجرای برنامه های مطلوب تر در این راستا ، مشکلات و موانعی وجود داشته باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر این نکته تاکید کرد که شورا ها و شهرداری ها ، با مشکلات عدیده ای مواجه هستند که شاید مهمترین آن مشکلات مالی شهرداری ها در چند سال گذشته است و باعث شده تا پروژه های عمرانی و خدماتی ، آنگونه که مورد انتظار بوده است ، انجام نشوند و امکان تصمیم گیری های گسترده تر برای شتاب دادن به انجام برنامه ها ، فراهم نشود.
حاتمی تصریح نمود : با وجود پنجمین دوره از فعالیت شوراها اما این واقعیت را نمی توان نادیده گرفت که هنوز جایگاه این نهاد به درستی تبیین نشده و مورد توجه مدیران و مسئولان قرار ندارد به طوری که شناخت چندانی نسبت به نقش و اهمیت پارلمان های شهری ، با توجه به وظایفی که برایشان در قانون پیش بینی شده ، وجود ندارد.
رئیس شورای شهر مهاجران ادامه داد : البته با گذشت زمان ، اشکالات و نواقص موجود در خصوص قوانین مربوط به فعالیت شوراها در حال رفع شدن است که باعث می شود تصمیم گیری ها و نطارت از سوی شوراها با پشتوانه بهتری انجام شود و به جایگاه مورد انتظارتری دست یابد.
وی در ادامه این گفتگو ایجاد هرچه بیشتر رفاه و امکانات مناسب برای شهروندان فهیم مهاجران را از مهمترین اهداف و چشم اندازهای پارلمان شهری عنوان و بیان کرد : به همین منظور انجام پروژه های اولویت دار در دستور کار شورا و شهرداری مهاجران قرار گرفته است و با توجه به اینکه حدود ۵۰ درصد از بودجه شهرداری عمرانی است ، پیشنهاد شورا به شهرداری این بود که این اعتبار صرف اجرای پروژه های کوچک نشود ، بلکه در ابتدا پروژه هــای اولویت دار که بیشتر مورد انتظار مردم است ، اجرا و تکمیل شوند .
رئیس شورای شهر مهاجران با تاکید بر اینکه در این صورت زمان اجرای پروژه ها نیز کوتاه تر می شود و طرح های غیر ضروری حذف خواهند شد ، ادامه داد : خوشبختانه با همکاری مناسب و مطلوب شهرداری مهاجران ، این مهم عملیاتی شده و در آینده نیز خواهد شد چرا که هماهنگی و تعامل بسیار مناسبی بین این دو مجموعه وجود دارد.
حاتمی منفرد گفت : بخشی از اقدامات کنونی ، تصمیماتی است که در شورای دوره سابق اتخاذ شده و هم اکنون یا به بهره برداری رسیده و یا در حال انجام می باشند که مهمترین این پروژه ها را می توان احداث باشگاه ورزشی ، جایگاه سوخت و درمانگاه شبانه روزی و پایگاه سلامت ، به عنوان چندین مورد از نیازهای اساسی شهر نام برد.
* ایجاد نشاط در فضا و سیمای شهری مهاجران
وی ایجاد نشاط در فضا و سیمای شهری را که همراه با زیبایی و چشم انداز مناسب باشد ، از دیگر برنامه های مورد تاکید پارلمان شهری به شهرداری عنوان کرد و گفت : با توجه به اینکه بانوان رکن اصلی در نظام خانواده و تربیت فرزندان هستند ، قطعا این شادابی را به منازل خود برده و در آرامش بیشتری زندگی خواهند کرد و به تبع آن مشکلات در زمینه های مختلف اجتماعی کاهش خواهد داشت.
حاتمی منفرد اظهار داشت : در شهرهای جدید که استقرار ادارات با مشکل روبروست تنها ارگان پاسخگو شهرداری و شوراست، هرچند این مهم افتخاری است که خدمتگزار مردم باشیم اماباتوجه به اینکه نمی توان همه ی مسایل را حل کرد بنابرین مشکلی بر سایر مشکلات شورا می افزاید . البته با اقداماتی که طی سالهای اخیر انجام شده و با ایجاد امکانات بیشتر و تا حد امکان رفع نیازها ، از تردد همشهریان شهر جدید مهاجران به اراک کم شده که این امر علاوه بر صرفه جویی در وقت ، هزینه رفت و امد ،اسایش و سلامت بیشتر را در پی خواهد داشت.
* پیمودن مسیر توسعه و عمران با حضور شهرداری پویا و توانمند
رئیس شورای اسلامی شهر مهاجران در پایان گفت : خوشبختانه از افتخارات شهرداری وشورای مهاجران تجربه ی همکاری طولانی مدت(به مدت حدود یازده سال) و موفق با جناب اقای مهندس حمید حیدری اولین شهردار مهاجران میباشد که با درایت ، صداقت و پشتکار جهت ارتقا و توسعه این شهر تلاش نمودند و این روند نمونه بارز تعامل شورا و شهرداری است ، البته الطاف خداوند شامل حال این شهر بوده و هم اکنون نیز با شهرداری پویا و توانمند ادامه راه را طی می کنیم و امیدواریم بتوانیم در راستای اهداف قبلی، آینده ای روشن را برای شهر زیبای مهاجران رقم بزنیم.

 

46

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 تصمیم گیری های خانواده رئیس شورای اسلامی شهر زیبایی شهرداری موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۹۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقسیم شورای شهر تهران به موافقین و منتقدین زاکانی

به گزارش «نماینده»، مهدی اقراریان امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در قالب تذکری ادعا کرد: در حال حاضر آنچه که از طرف شهرداری مشاهده می‌کنیم ایجاد یک فشار جدی به منتقدین عملکرد آقای زاکانی است. حوزه خصوصی و موضوعات فردی و شخصی آقای زاکانی به خودش مربوط است و در این حیث ورودی نداریم؛ اما ایشان شهردار منتخب این شورا هستند و باید پاسخگوی موضوعات مطرح شده این شورا باشد.

وی اضافه کرد: از ریاست شورا درخواست می‌کنم تا تذکرات شورا به ویژه منتقدین شهرداری مورد توجه قرار گیرد تا پاسخ مناسب داده شود. در حال حاضر شورا به دو بخش منتقدین و موافقین آقای زاکانی تقسیم می‌شود چرا که بارها و بارها ۹ نفر از اعضای شورا تذکراتی را مطرح کردند؛ اما چه اتفاقی افتاده است؟ شهروندان تهرانی قطعا قضاوت می‌کنند.

در میانه صحبت‌های اقراریان، چمران ریاست شورا در واکنش به تقسیم‌بندی شورا مبنی بر موافقین و مخالفین شهردار تهران اظهار کرد: من فکر نمی‌کنم اینگونه باشد، لذا لطفا روی این موضوع تاکید نکنید بگذارید همبستگی و اتحاد بین اعضا باقی بماند.

اقراریان در ادامه به موضوع خرید تاکسی‌های برقی اشاره کرد و گفت: باید در این موضوع موارد مختلفی مورد توجه قرار گیرد از جمله این‌که استانداردهای لازم برای بهره‌برداری از این خودروها به عنوان تاکسی رعایت شود و از سوی دیگر شیوه واگذاری و بهره برداری از این خودروها باید تشریح شود که به چه شکلی خواهد بود.

وی ادامه داد: درخواست من این است که اقدامات شهرداری تهران در این حوزه مورد ارزیابی قرار گیرد و پرسنل شهرداری نیز نسبت به عملکرد شهرداری تهران منتقد باشند. در ادوار گذشته اعضای مختلفی در شورا آمدند و رفتند و شهرداران مختلفی آمدند و رفتند اما پرسنل شهرداری به عنوان اصلی‌ترین نقدکنندگان به شیوه‌های شهرداری باید وارد عرصه شوند.

دیگر خبرها

  • شهرداری ساری نیروی مازاد را از حالت تهدید به یک فرصت کسب درآمد تبدیل کند
  • واکنش شورا به توهین یک مدیر زاکانی /خط قرمز ما ادب است
  • تقسیم شورای شهر تهران به موافقین و منتقدین زاکانی
  • گزارش دهی معاون شهردار تهران به شورا در جلسه آتی
  • مشارکت مردم رکن اساسی تکمیل پروژه‌های شهری است
  • اعضای شورای شهر با اراده مردم بر کرسی نشسته‌اند
  • لایحه کاهش بهای خدمات شهرداری شیراز به تصویب رسید
  • ◄ تخصیص اعتبارات لازم توسط شهرداری و شورا برای اجرای پروژه مترو
  • تداوم عملیات اجرایی ساخت زیرگذر شورا شهید بهشتی
  • تخصیص اعتبارات لازم توسط شهرداری و شورا برای اجرای پروژه مترو