Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@13:34:32 GMT

بیش از هزار قلاده سگ در سیستان و بلوچستان واکسینه شدند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۹۲۹۱

بیش از هزار قلاده سگ در سیستان و بلوچستان واکسینه شدند

مهدی حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای طرح واکسیناسیون و ایمن سازی سگ های صاحب دار علیه بیماری هاری با مشارکت بخش های دولتی و خصوصی از ابتدای اردیبهشت به مدت 2 ماه در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.
وی ادامه داد: 35 تیم واکسیناسیون بخش دولتی و خصوصی در این طرح مهم مشارکت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پیش بینی می شود تا پایان مدت زمان طرح چهار هزار قلاده سگ در سیستان و بلوچستان علیه بیماری هاری واکسینه شوند.
مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: هاری یکی از خطرناک‌ ترین بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان بوده که بهترین راه کنترل و پیشگیری از آن، واکسینه کردن سگ‌های خانگی و سگ های گله است.
حسینی افزود: بیماری هاری فوق‌العاده خطرناک و کشنده است و باید به محض گزش ضمن شستشو و ضدعفونی کردن زخم حاصله با آب ولرم و صابون در اسرع وقت با مراجعه به مراکز درمانی اقدامات لازم (واکسیناسیون) انجام پذیرد.
به گزارش ایرنا بیماری هاری یک بیماری ویروسی سیستم اعصاب مرکزی بوده که قابل انتقال میان انسان و دام است.
این بیماری به دلیل خاصیت کشندگی آن جزو مهمترین بیماری های مشترک به شمار می آید.
7316**3213
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 حیوان دولتی و خصوصی سیستان و بلوچستان مراکز درمانی واکسیناسیون موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۹۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۳۰ هزار قطعه طیور بومی در برابر نیوکاسل در هندیجان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ‌محمد نریمیسا با اشاره به پایان سومین مرحله طرح سراسری واکسیناسیون نیوکاسل در هندیجان گفت: در این طرح بیش از ۳۰ هزار قطعه طیور بومی در ۳۰ روستای سطح شهرستان از طریق واکسن آشامیدنی، علیه بیماری ویروسی نیوکاسل به صورت رایگان، واکسینه شدند.


وی افزود: اجرای طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل علاوه بر بالابردن سطح ایمنی در طیور بومی منطقه، مانع از سرایت بیماری به مجموعه‌های پرورش صنعتی طیور می‌شود.  


نریمیسا بیماری نیوکاسل را یکی از بیماری‌های مهم و قابل توجه در جمعیت مرغ و خروس و یا ماکیان عنوان کرد و ادامه داد: درصورت بروز، سبب خسارت‌های سنگین به پرورش دهندگان طیور صنعتی (مرغداری‌ها) و روستائیان می‌شود.


رئیس اداره دامپزشکی هندیجان درخصوص علایم این بیماری می‌گوید: نفس کشیدن پرنده با دهان باز، نفس نفس زدن، خس خس کردن سینه، داشتن سرفه و عطسه، وجود اسهال آبکی یا سبز رنگ، کاهش اشتها و کاهش وزن، لرزش بدن و افتادگی بال ها، عدم تعادل در راه رفتن و ایستادن، و در موارد حاد فلج شدن پا‌ها و پیچیدن گردن به سمت بدن و… از علائم بیماری در پرندگان است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • انجام بیش از ۲۲۰ میلیون نوبت واکسیناسیون طیور در خوزستان
  • مجروح شدن ۱۲ نفربراثر حمله سه سگ گرگ درجنوب سیستان وبلوچستان
  • مجروح شدن ۱۲ نفر بر اثر حمله سه سگ گرگ در جنوب سیستان و بلوچستان
  • واکسیناسیون بیش ‌از ۸۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه هاری در اهواز
  • واکسیناسیون دام‌های منطقه شِوی دزفول علیه تب برفکی
  • واکسیناسیون سگ‌های صاحبدار در برابر بیماری هاری در اهواز
  • واکسیناسیون ۳۰ هزار قطعه طیور بومی در برابر نیوکاسل در هندیجان
  • واکسیناسیون دام‌های کارون علیه بیماری‌های واگیردار دامی
  • واکسینه شدن سگ‌های صاحب دار در قاین علیه هاری