Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پاراگوئه امروز(دوشنبه) در پيروي از آمريکا، سفارت خود در فلسطين اشغالي را در قدس افتتاح کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از رويترز، «هوراسيو کارتس» رئيس جمهوري پاراگوئه و «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي در مراسم بازگشايي سفارت حضور داشتند.
وزارت خارجه فلسطين در بيانيه اي اقدام پاراگوئه را دشمني واضح با مردم فلسطين دانست و تأکيد کرد، اين اقدام حقوق و معاهدات بين المللي مردم فلسطين را زير پا گذاشته و اقدامي غير قانوني است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت خارجه فلسطين تأکيد کرد، در راستاي مقابله با اقدام «دونالد ترامپ» رئيس جمهور امريکا در انتقال سفارت آمريکا به قدس، پرونده انتقال سفارت پاراگوئه به قدس را نيز پيگيري خواهد کرد.
آمريکا دوشنبه 14 و گواتمالا 16 مي 2018 سفارت خود را از تل‌آويو به قدس انتقال دادند .
«حنان الشراوي» عضو کميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين در زمينه اقدام پاراگوئه گفت: پاراگوئه براي گسترش اشغال نظامي و تعيين سرنوشت قدس اشغالي با اسرائيل، آمريکا و گواتمالا همپيمان شده است؛ از رئيس جمهوري پاراگوئه مي خواهيم تا اقدامات لازم را انجام دهد تا اسرائيل مسئوليت نقض حقوق بشر و جنايات عليه بشريت را بپذيرد.
آمريکا اولين کشوري بود که هفته گذشته سفارت خود را از تل آويو به قدس انتقال داد.

بسياري از کشورهاي جهان اين اقدام جنجالي را محکوم کردند.
فلسطيني ها روز دوشنبه (24 ارديبهشت) همزمان با افتتاح سفارت آمريکا در قدس اشغالي، دست به تظاهرات زدند و با حمله مسلحانه و گسترده نيروهاي رژيم صهيونيستي مواجه شدند و در سايه بي‌کفايتي سازمان ملل، نظاميان صهيونيست بيش از شصت فلسطيني از جمله هشت کودک را به ضرب گلوله شهيد کردند.
133/110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۹۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند. 

وی افزود: سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد؛ به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نمی‌آییم