Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@09:39:35 GMT

اعضای 63 بیمار مرگ مغزی در قزوین اهدا شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۹۳۶۸

اعضای 63 بیمار مرگ مغزی در قزوین اهدا شد

دکتر محمدرضا مدبر روز دوشنبه به مناسبت 21 می، روز جهانی اهدای عضو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعضای بدن افراد دچار مرگ مغزی به دلیل فعال نبودن واحد پیوند اعضا در استان پس از اعلام رضایت خانواده آنها برای پیوند به بیماران دیگر به تهران اعزام می شود.
وی از صدور کارت اهدای عضو برای بیش از 20 هزار داوطلب قزوینی در سامانه سراسری اهدای عضو خبر داد و اضافه کرد: حتی در صورت داشتن این کارت نیز رضایت خانواده فرد مرگ مغزی لازم بوده و کارت اهدا تنها به معنای تمایل قلبی فرد داوطلب و فرهنگ سازی موضوع اهدای عضو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدبر با اشاره به استقبال مردم از داشتن کارت اهدای عضو در سال های اخیر، اظهار داشت: سال گذشته اعضای هشت و در سال جاری نیز تاکنون اعضای سه بیمار مرگ مغزی در استان به بیماران دیگر اهدا شده است.
وی، نقش رسانه ها را در فرهنگ سازی و آگاهی رسانی به خانواده ها درباره اهدای عضو بسیار موثر دانست و یادآور شد: گرچه اکنون وضعیت نسبت به گذشته بهتر شده اما این کافی نیست و باید میزان اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی افزایش یابد.
هم اکنون سالانه سه هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می شوند که از بین آنها 750 نفر با اهدای عضو موافقت می کنند.
در قزوین نیز سالانه به طور میانگین حدود 30 نفر دچار مرگ مغزی می شوند که به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در صورتی که تنها اعضای 50 درصد این افراد اهدا شود، گام بزرگی در جهت کاهش تعداد بیماران در انتظار عضو برداشته خواهد شد.
7388/8054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 اهدای عضو پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی فرهنگ سازی مرگ موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۹۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، دکتر محمود شهامت با بیان اینکه از هر ۱۰۰ هزار نفردراستان ۱۳۴ نفر از بیماری سرطان رنج می‌برند افزود: به طور میانگین روزانه سه نفر به جمعیت سرطانی استان اضافه می‌شود.
وی عمده علت بیماران سرطانی را در حوزه‌های معده، تیروئید، سینه و پوست عنوان کرد و ادامه داد: ضرورت دارد در بحث تغذیه به موارد مهم توجه شود.
وی گفت: برای خدمات دهی بهتر به بیماران سرطانی دستگاه شتاب دهنده خطی و مجوز بیمارستان سرطانی اخذ شده است.

دیگر خبرها

  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد