Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@10:45:17 GMT

روابط عمومی ها و خبرنگاران، انتظارات و چالش ها

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۹۳۸۴

روابط عمومی ها و خبرنگاران، انتظارات و چالش ها

به گزارش ایرنا، یکی از مهم ترین وظایف هر سازمان و دستگاه اداری بر عهده مسوولان روابط عمومی است ، روابط عمومی ها پل ارتباطی میان مردم با مدیران مجموعه خود بوده و نخستین یاریگر خبرنگاران در تهیه اخبار و گزارش ها به شمار می روند.
در عصر ارتباطات ؛ روابط عمومی ها نوعی ابزار مدیریتی به حساب می آیند که تاثیر بسیار زیادی در روند تصیم گیری های سازمان خود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود، همچنان پست روابط عمومی نتوانسته در بین مدیران دستگاه ها به جایگاه شایسته خود دست یابد و افراد فعال در این حوزه چالش های گوناگونی را پیش روی خود دارند.
از سوی دیگر ارتباط دو سویه میان اصحاب رسانه با روابط عمومی ها در زمره موضوعاتی است که با پیشرفت فناوری و گسترش استفاده از ابزارهای ارتباط جمعی نیاز به توجه ویژه دارد.
بدین منظور، صبح دوشنبه به همت شورای روابط عمومی دستگاه های اجرایی شهرستان شاهرود، نشستی با حضور فرماندار، مسوولان و کارشناسان روابط عمومی دستگاه ها و خبرنگاران در محل فرمانداری ویژه شاهرود برگزار شد تا حاضران به صورت رو در رو به بیان نظرات خود پرداخته و انتظاراتشان از یکدیگر را مطرح کنند.
دبیر شورای روابط عمومی های دستگاه های اجرایی شاهرود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از مدیران وکارشناسان روابط عمومی ها خواست ، در نشست ها وهمایش ها ازهمه خبرنگاران دعوت کرده و آنان را گزینشی دعوت نکنند.
عباس اعتماد با تاکید بر اینکه خبرنگاران همیشه یک بازوی مهم دراطلاع رسانی هستند که باید ازانتقادات سازنده آنان بهره برد، ادامه داد: روابط عمومی ها بخشی از بدنه دستگاه های اجرایی هستند که نقش اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم رابر عهده دارند و در این راه می توانند با همکاری خبرنگاران گام مهمی در زمینه اطلاع رسانی درست و صحیح بردارند.
وی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی و تاثیرگذاری بر افکار عمومی از وظایف روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها است ، البته معمولا دامنة گسترش پیام‌های روابط عمومی محدودتر از رسانه‌هاست.
عضو هیات رییسه شورای روابط عمومی های استان سمنان یادآور شد: یکی ازدلایلی که روابط عمومی و رسانه رابطه‌ی منطقی ؛ کارآمدوتاثیرگذاری را ندارند شناخت نداشتن از کارایی رسانه است. گاهی برخی روابط عمومی‌ها خبرنگار را مزاحم می‌دانند و اعتقاددارند نباید به او اطلاعات شفاف داد وبرخی خبرنگاران نیز گاهی به نقش روابط عمومی ها اعتقادی ندارند.
اعتماد گفت: روابط عمومی ها با تعامل بیشتر با خبرنگاران وارایه عملکرد می توانند باعث امیدواری مردم شده وپیشرفت های انقلاب و نظام را برای مردم به خوبی روشن کنند.
کارشناس روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود هم کمبود خبرنگار برای پوشش رویدادهای هم زمان در شاهرود را یکی از چالش های بازتاب اخبار دستگاه ها برشمرد و گفت: گاهی نیز خبری توسط روابط عمومی ها تولید شده و برای خبرنگاران فرستاده می شود اما چون آنان برخط نیستند و از سوی دیگر مدیر دستگاه انتظار انتشار سریع خبر را دارد، مسوول روابط عمومی ناگزیر خبر را منتشر می کند و از این رو به دلیل سوختن خبر، خبرگزاری ها دیگر تمایلی به انتشار آن ندارند.
عطا خلج همچنین با بیان اینکه انتظار می رود هفته نامه ها در خصوص گستره انتشار و میزان دیده شدن خبر، اطلاعات مورد نیاز را در اختیار روابط عمومی ها قرار دهند، افزود: در دانشگاه صنعتی شاهرود با استفاده از سامانه های جدید خبری مشخص می شود کدام خبرگزاری ها و نشریات اخبار دانشگاه را منتشر می کنند.
نماینده هفته نامه افق توسعه نیز با بیان اینکه علاوه بر صدا و سیما، خبرنگاران نشریات مکتوب هم زحمات زیادی می کشند اما دیده نمی شوند، اضافه کرد: در سالی که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده، در شهرستان ها هم باید دستگاه ها حمایت از نشریات محلی را در اولویت خود قرار دهند.
عباسعلی حسین پور یادآور شد: متاسفانه گاهی تعداد اندکی از خبرنگاران اخلاق رسانه ای را رعایت نمی کنند اما روابط عمومی ها و مدیران دستگاه ها این مورد را به همه اصحاب رسانه تعمیم می دهند در حالی که باید با تغییر نگاه، حساب این تعداد اندک را از دیگران جدا کرد.
وی بزرگ ترین چالش میان خبرنگاران و روابط عمومی ها را کمبود منابع مالی عنوان کرد و گفت: خبرنگاران خدمات انجام شده را به گوش مردم برسانند و در کنار آن ضعف ها را نیز بازتاب دهند چرا که دشمن در صدد است با سیاه نمایی کاستی ها، یاس و ناامیدی را در بین مردم گسترش دهد.
نماینده هفته نامه منطقه ای رستاخیز نیز با تاکید بر لزوم حمایت دستگاه ها از نشریات محلی و فعال شاهرودی، یادآور شد: بهتر است در ورودی اداره های دولتی شهرستان صندوقی برای دریافت نشریات وجود داشته باشد تا کار پخش نیز با سرعت بیشتری انجام شود.
رضا سروش در خصوص تعامل روابط عمومی ها با خبرنگاران نیز بیان کرد: روابط عمومی برخی از دستگاه ها مانند دانشگاه های علوم پزشکی و صنعتی، فرمانداری، شهرداری و مرکز تحقیقات کشاورزی همکاری بسیار خوبی با خبرنگاران دارند اما متاسفانه در برخی دیگر از ادارات یا پستی به نام روابط عمومی وجود ندارد و یا ارتباطی میان روابط عمومی ها با خبرنگاران شکل نمی گیرد.
فرماندار شاهرود هم پاسخگویی، برگزاری نشست های خبری و ارسال خبر را از جمله شکل های ارتباطی روابط عمومی ها با اصحاب رسانه برشمرد و گفت: فردی در این پست موفق است که 24 ساعته پاسخگوی خبرنگاران بوده و خود را مقید به ساعت اداری نکند.
سید محمدرضا هاشمی با بیان اینکه روابط عمومی می تواند نگاه مثبت مردم را به دستگاه اجرایی ایجاد کند، افزود: روابط عمومی موفق باید همیشه نه در حاشیه بلکه در متن باشد، عملیاتی و میدانی در صحنه حضور داشته و تحلیل محتوایی به مدیر خود دهد.
وی با تاکید بر اینکه باید از روابط عمومی های برتر تجلیل کرد، یادآور شد: شناخت افکار عمومی و جلب رضایت حداکثری ارباب رجوع، ارائه چهره واقعی و شفاف دستگاه ها، ایجاد تعامل بین کارکنان و مدیران دستگاه ها و اطلاع رسانی قوی از جمله وظایف مسوولان روابط عمومی است.
هاشمی در خصوص لزوم حمایت از نشریات محلی و مکتوب هم یادآور شد: شاهرود در حوزه های گوناگون دارای ظرفیت های فراوان است و حمایت از کالای داخلی فقط درباره کالاهای مصرفی مطرح نمی شود بلکه باید حمایت از نشریات محلی در اولویت مدیران قرار گیرد.
در شهرستان 240 هزار نفری شاهرود حدود 70 دستگاه دولتی و 11 نشریه وجود دارد.
علاوه براین خبرگزاری های مهم کشور نیز در این شهرستان نمایندگی هایی دارند.
27 اردیبهشت ماه روز روابط عمومی نامگذاری شده است.
7359/6167
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 اخلاق استان سمنان انقلاب و نظام فناوری مقام معظم رهبری موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۹۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب‌های جدید در فدراسیون چوگان

سرپرستان نواب رئیس، روسای کمیته‌های حقوقی، آموزش و پژوهش و روابط عمومی فدراسیون چوگان منصوب شدند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون چوگان، طی احکام جداگانه از سوی اصغر ناظری رئیس این فدراسیون، علی دلاوری به‌عنوان سرپرست نایب رئیسی  و سارا دهخدایی به‌عنوان سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون، ناصر اشرفی به‌عنوان رئیس کمیته حقوقی، سیدجمیل احمدی به‌عنوان رئیس کمیته آموزش و پژوهش و علیرضا ابراهیمی به‌عنوان رئیس کمیته روابط عمومی فدراسیون چوگان منصوب شدند.

در بخشی از احکام صادره آمده است :

 امیدوارم با اتکال به نیروی لایزال الهی و بهره‌گیری از کلیه امکانات و استعداد‌های موجود در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و جامعه فرهنگی چوگان کشور موفق و موید باشید.

جلسه مشورتی رئیس فدراسیون چوگان با بانوان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گرگان با ۷ چالش عمومی در مدیریت شهری روبه‌رو است
  • گاف روابط عمومی آپ | شرکتی با دو مدیرعامل!
  • هشدار درباره وعده‌های جابجایی مسکن ملی در سهند
  • طرح نور و چالش‌های دوباره حجاب
  • هشدار درباره وعده‌های جابه‌جایی مسکن ملی در سهند
  • انتصاب‌های جدید در فدراسیون چوگان
  • لغو پروازهای فرودگاه مشهد به ۱۰ شهر تا فردا صبح
  • یک انتصاب جدید در معاونت آموزشی وزارت بهداشت
  • انتصاب مشاور فرماندار و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل فرمانداری تهران
  • کشف محموله کمپرسور‌های قاچاق در شاهرود