Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:29:22 GMT

حمایت از بخش کشاورزی با تمرکز بر بازاریابی باشد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۹۳۸۷

حمایت از بخش کشاورزی با تمرکز بر بازاریابی باشد

یاسوج - ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: حمایت و تقویت بخش کشاورزی به عنوان یکی زیرمجموعه ها و شاخص های اساسی در توسعه این استان باید با محوریت و تمرکز بر بازاریابی داخلی استوار شود.

به گزارش ایرنا، سید حسین سهمگین روز دوشنبه در نشست کارگروه اقتصادی در یاسوج اظهار داشت: با وجود ظرفیت های متنوع در زمینه تولید محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات در استان اما به دلیل برخی چالش ها و کمبودها از جمله در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی ، رکود و کم رونقی بر این بخش حاکم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بخش کشاورزی را محور اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی و مصداق عینی در زمینه حمایت از کالای داخلی دانست و گفت: مسئولان این حوزه باید از هم اینک در اندیشه تامین میوه شب عید سال آینده از محل تولیدات و محصولات باغی استان باشند.
سهمگین یادآور شد: باید با برنامه ریزی و نیازسنجی صحیح زمینه افزایش صادرات محصولات این بخش و حضور در بازهار های بین الملی نیز فراهم شود.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: میزان تولید محوصلات زراعی و باغی در این استان سالانه افزون بر 890 هزار تن است.
علیرضا رستگار افزود: افزون بر 245 هزار تن از این میزان محصولات باغی است.
سال 1396 بیش از 246 هزار تن انواع محصول باغی در باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد برداشت شد در حالی که میزان تولید محصولات باغی این استان در سال 1392، 188هزار تن بود.
وی بیان کرد: سطح باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد که در سال 1392، 39 هزار هکتار بوده هم اکنون به حدود 44 هزار هکتار افزایش یافته است.
وی بیان کرد: سیب، لیموترش، نارنگی، پرتقال، انگور و زیتون از مهمترین محصولات باغی تولید شده استان است.
میزان اراضی آبی کهگیلویه و بویراحمد 84 هزار هکتار بوده که 32 هزار هکتار از آن به سیستم آبیاری نوین مجهز شده و از این میزان 50 درصد قطره‌ای و 50 درصد بارانی است.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان با تولید سالیانه 17 هزار تن ماهی، دارای رتبه 4 کشور در زمینه تولید ماهیان سردآبی است.
رستگار اظهار داشت: این میزان نسبت به سال 1392 سه هزار و 600 تن افزایش یافته است.
وی ابراز داشت: تعداد مزارع شیلات کهگیلویه وبویراحمد 225 فقره است که بیش از 2هزار 450 نفر در آن ها مشغول بکار هستند.
میزان سرانه مصرف ماهی در استان 6 و نیم کیلوگرم اعلام شده که در افق 1404 میزان سرانه مصرف ماهی در این استان باید به بیش از 10 کیلوگرم برسد.
وی میزان پیش بینی خرید گندم در سال زراعی جاری را با توجه به بروز خشکسالی وپراکنش نامناسب بارش ها حدود 62 هزار تن ذکر کرد و گفت: سال گذشته 166 هزارو 876 تن گندم در کهگیلویه و بویراحمد تولید بیش از 68 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان خریداری شد.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرمازدگی و تگرگ در سال زراعی 1396-97 به هشت هزار و 264 هکتار از باغستان‌های این استان خسارت وارد کرد.
3016/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بخش كشاورزي كارگروه اقتصادي كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۹۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا بهنام پور ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این محصولات گرده گل، موم، ژله و بره موم است که در مزارع پرورش زنبور عسل این استان تولید می‌شود.

بهنام پور گرانی نهاده‌های زنبورداری همچون موم، کندو و دارو، گرانی شکر برای تغذیه بهاره و زمستانه، بیماری کنه، گرد و غبار و نبود بازار فروش را از مهمترین مشکلات زنبورداران استان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال از زنبورستان های این استان تولید می‌شود، گفت: ۲۳۲ هزار کلونی زنبور عسل در مناطق مختلف این استان وجود دارد.

بهنام پور افزود: عسل تولیدی این استان از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با توجه به گونه‌های مختلف گیاهی در استان، خاصیت درمانی نیز دارد.

وی تصریح کرد: ۵۰ درصد از عسل تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد در استان مصرف می‌شود و ۵۰ درصد دیگر به شهرستان‌ها و استان‌های همجوار و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

کد خبر 6086485

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۲۱:۳۰دیروز
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • ۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد