Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بحبوحه تعلیق فعالیت‌های دولتی مالزی، نخست وزیر سابق این کشور قرار است روز سه شنبه بیانیه‌ای را به آژانس مقابله با اختلاس بدهد و در آن به شرح انتقال 10.6 میلیون دلار به حساب‌های بانکی‌اش از یک صندوق مالی دولتی بپردازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تحقیر همه جانبه "نجیب رزاق"، نخست وزیر سابق مالزی از زمان شکست غیرمنتظره‌اش در انتخابات 9 مه باعث شده تا مردم مالزی و دولت در انتظار این بمانند که چه اتفاقی قرار است برای وی و همسرش که در مظان اتهام مالی هستند، بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو را از خروج از کشور منع کرده‌اند و منزل و اموالشان نیز توسط نیروهای امنیتی تجسس شده و نجیب رزاق نیز به کمیسیون مقابله با فساد مالزی احضار شده تا بیانیه‌ای را درباره آن مقدار پولی که در حساب‌های بانکی‌اش است، ارائه کند.

یافتن اینکه برای چندین میلیادر دلار در صندوق سرمایه گذاری دولتی مالزی چه اتفاقی افتاده، اولویت اصلی ماهاتیر محمد،‌ نخست وزیر جدید مالزی است.

رئیس جدید کمیسیون مقابله با فساد مالزی به خبرنگاران گفته که جلسه استماع نجیب رزاق روز سه شنبه برگزار می‌شود.

نخست وزیر سابق مالزی گفته است که 681 میلیون دلار سپرده در حساب شخصی‌اش هدیه‌ای از سوی دولت عربستان است و این مساله را انکار کرده که این پول از صندوق سرمایه گذاری دولتی است.

نجیب رزاق حالا باید به سوالات درباره این مقدار پول در حساب بانکی‌اش پاسخ دهد.

رزاق گفته است که دزد اموال مردم نیست و اعلام کرده که این اتهامات کمپینی با هدف از میان برداشتن "سازمان ملی مالایاهای متحد" است؛ حزبی که از زمان استقلال مالزی در شش دهه گذشته رهبری کشور را برعهده داشته است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۹۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل

امیرخان متقی، وزیر خارجه افغانستان با نمایندگان وزارتخانه‌های امور خارجه، دفاع و کشور مالزی و همچنین مشاور نخست وزیر و نماینده ویژه این کشور برای افغانستان که به کابل سفر کرده‌اند، دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار روی توسعه روابط و مشارکت‌های مذهبی، فرهنگی، ديپلماتيک و اقتصادی، سرمایه‌گذاری، فراهم‌سازی تسهیلات برای افغان‌های مقیم مالزی، سرمایه‌گذاری، بهداشت و... بحث و تبادل نظر صورت گرفت. 

همچنین نماینده صدراعظم مالزی در این دیدار اعلام کرد کشورش آماده آموزشی کوتاه مدت برای دیپلمات‌ها و کارمندان دولتی ‎افغانستان در زمینه‌های مختلف است.

پیش از این هیات مالزی با مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرای طالبان دیدار کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رأی قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های شهرستان البرز صادر شد
  • صدور رای قطعی برای کارمند متخلف بانک در شهرستان البرز
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • مقابله با ۳ فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی در خوزستان
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • کارمند بانک درپی اختلاس منفصل از خدمت شد
  • رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک های شهرستان البرز صادر شد
  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور