Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،دکتر محمد هادی مدقق رییس بیمارستان فوق تخصصی جراحی عروق علوی گفت: بیماران مرتبط از 6 استان مجاور به این مرکز از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارجاع می‌شوند بنابراین براساس چشم انداز ترسیم شده، این بیمارستان باید به عنوان قطب منطقه‌ای و شناخته شده بین المللی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این بیمارستان بخش جراحی عروق از بخش دیالیز و مراقبت‌های ویژه اختصاصی خود بهره می‌برد و پیش‌بینی می‌شود که بخش آنژیوگرافی و امکانات پمپ قلبی ریوی که از وسایل مورد نیاز برای عمل‌های پیشرفته این رشته است امسال در این بیمارستان راه اندازی شود.
رییس بیمارستان فوق تخصصی جراحی عروق علوی گفت: با وجود شرایط موجود تعداد عمل‌های جراحی در این رشته در مقایسه با بیمارستان امام رضا (ع) به دو برابر افزایش یافته است و انتظار می‌رود این افزایش در سال آینده به 3 برابر افزایش یابد.
دکتر مدقق افزود: ارائه خدمات تشخیص درمانی مرتبط با بیماری‌های جراحی عروق با استفاده از آخرین فناوری و دانش روز دنیا، پاسخگویی به نیاز تخصصی شرق کشور در برخورداری از خدمات فوق تخصصی جراحی عروق، ارائه خدمات با کیفیت با حداقل عوارض و مرگ و میر، ایجاد قطب کشوری جراحی عروق، معرفی بیمارستان به عنوان‌ی مرکز شناخته شده در سطح بین المللی، ایجاد قطب گردشگری سلامت در حوزه جراحی عروق و ارائه خدمات آموزشی تامین نیرو‌های متخصص در سطوح مختلف در سطح کشور برخی از برنامه‌های پیش بینی شده بیمارستان علوی است.

وی ادامه داد: ایجاد آگاهی عمومی مطلوب و کافی از دانش جراحی عروق، بیماری‌های مرتبط آن مبتنی بر آموزش عمومی و ارتباطات رسانه ای، جلوگیری از صدمات ناشی از بیماری‌های عروق در جامعه و ارائه خدمات رایگان به بیماران آسیب پذیر و قشر محروم نیز چشم انداز بیمارستان علوی است.

رییس بیمارستان فوق تخصصی جراحی عروق علوی افزود:با نوجه به این که دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا سال 1379 بدون بخش جراحی عروق بود در این سال بخش فوق تخصصی جراحی عروق در بیمارستان امام رضا (ع) با 18 تخت تاسیس و با توسعه به 40 تخت، واحد آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی نیز به آن افزوده شد.

دکتر مدقق گفت: پس از مدتی نیز این بخش به عنوان یکی از سه بخش بزرگ آموزش جراحی عروق در سطح فوق تخصصی در ایران مورد تصویب قرار گرفت.   انتهای پیام// ج.ر    

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۹۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سامانه پیامکی با هدف آشنایی مردم به خدمات حوزه سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: سامانه پیامکی سلامت با هدف آشنایی مردم به حقوقشان در حوزه بهداشت و درمان راه اندازی شده است.
غزنوی گفت: سلامت یک موضوع مهم و حائز اهمیت است و در این راستا میزان خدمات ارائه شده در حوزه بهداشت و درمان نسبت به ۲ سال گذشته در سیستان و بلوچستان ۲ برابر افزایش یافته است.
وی افزود: توسعه نظام خدمات برای سهولت کار مردم در بخش‌های بستری، جراحی، آزمایشگاهی و پاراکلینیک باعث افتخار بوده و این مهم به منزله اعتماد مردم به نظام سلامت استان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان همچنین افزود: امروز پیشرفته‌ترین جراحی‌های مغز و سایر اندام‌ها در سایر نقاط سیستان و بلوچستان انجام می‌شود؛ اگرچه نقطه ضعف‌هایی هم وجود دارد که برای رفع آنها در حال تلاش هستیم.
غزنوی تصریح کرد: سبک زندگی ناسالم یکی از عوامل ایجاد کننده بیماری‌های مزمن از جمله دیابت و پرفشاری خون است که می‌توان با رعایت خود مراقبتی از ابتلا به این بیماری‌ها پیشگیری و با تشخیص زودهنگام و به موقع آن را کنترل کرد.
وی تاکید کرد: هم اکنون تمام خدمات تخصصی و فوق تخصصی در سیستان و بلوچستان انجام و در صورتی که نیاز به اعزام بیمار جهت خدمات تخصصی‌تر بوسیله هواپیمای وزارت بهداشت باشد این امر نیز انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در پایان افزود: ۱۷ عنوان برنامه در هفته سلامت امسال در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار می‌شود و ما در حوزه شاخص‌های مرگ نوزادان، مرگ مادران باردار، بیماری‌های عفونی، مالاریا، فلج اطفال و پوشش واکسیناسیون رشد بسیار خوبی داشته‌ایم.

دیگر خبرها

  • راه اندازی سامانه پیامکی با هدف آشنایی مردم به خدمات حوزه سلامت
  • ۱۶ هزار و ۲۷۸ عمل جراحی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان مرکزی انجام شد
  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور
  • بهره مندی ۴۷۴ هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی شهرستان گناباد
  • ماجرای عجیب تخفیف 30 میلیون تومانی برای یک عمل جراحی!
  • خدمات آموزشی راه آهن به شرکت ها و موسسات فعال در حوزه آموزش واگذار می شود
  • تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
  • افتتاح بخش آی.سی.یو و سی.آرم بیمارستان طالقانی تبریز
  • بهره مندی ۴۷۴ هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • نقش سلبریتی‌ها و فضای مجازی در موج گرایش به جراحی‌ها و خدمات زیبایی