Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@07:22:43 GMT

استان مرکزی از دایره ۵ استانی بحرانی کشور خارج شده است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۹۴۸۴

استان مرکزی از دایره ۵ استانی بحرانی کشور خارج شده است

استاندار مرکزی به بارش های اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: به لطف خدا استان مرکزی از دایره ۵ استانی بحرانی کشور خارج شده است ولی این بدان معنا نیست که نباید در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سید علی آقازاده، استاندار مرکزی روز دوشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان مرکزی گفت: به منظور داشتن اطلاعات کافی از هر شهرستان در خصوص وضعیت منابع آبی، لازم است در جلسات شهرستانی موضوعات هر دو هفته یک‌بار بررسی و نتیجه به استان ارسال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقازاده اظهار کرد: برخی از شهرستان در سال جاری جلسات شورای حفاظت آب شهرستان را به موقع برگزار کرده اند ولی برخی از شهرستان ها هم این جلسات را برگزار نکرده اند که در این زمینه لازم است نسبت به برگزاری این جلسات اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه عمده مصرف آب در حوزه کشاورزی و شرب است، گفت: می‌بایست تا در مصرف آب صرفه جویی های لازم را داشته باشیم تا این شرایط کم آبی را پشت سر بگذاریم.

استاندار مرکزی به بارش های اردیبهشت ماه هم اشاره کرد و افزود: به لطف خدا استان مرکزی از دایره ۵ استانی بحرانی کشور خارج شده است ولی این بدان معنا نیست که نباید در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

آقازاده با اشاره به اینکه بارش ها در شهرستان های استان یکنواخت نبوده است، بیان کرد: هم اکنون وضعیت بارش های سه شهرستان استان از جمله ساوه، خمین و دلیجان مناسب نبوده و لازم است تصمیمات مناسبی در این زمینه اتخاذ شود.

وی ضمن تاکید بر مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی گفت: با نصب کنتورهای حجمی بر روی چاه های کشوری و ملزم کردن کشاورزان به استفاده از سهیمه تعیین شده می توان بخشی از کمبود آب را جبران کرد.

استاندار مرکزی بیان کرد: به منظور استفاده کشاورزان از کنتورهای حجمی تلاش های خوبی صورت گرفته است و با هماهنگی که با بانک کشاورزی صورت گرفته تسهیلاتی برای کشاورزان در نظر گرفته شده است.

آقازاده خاطرنشان کرد: باید بستری فراهم کنیم تا کشاورزی ترغیب شوند از کنتورهای حجمی استفاده کنند تا بتوانیم بر مصرف آب کشاورزی مدیریتی بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۹۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷ هزار کیلوگرم فرآورده دامی در گیلان از چرخه مصرف خارج شد

به گزارش خبرنگار مهر، هادی بابایی ظهر یکشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها با اشاره به پایان طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی فرآورده‌های خام دامی اظهار کرد: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی فرآورده‌های خام دامی از تاریخ ۱۹ اسفند ماه سال گذشته تا ۲۲ فروردین ماه سال جاری در این استان اجرا و در جریان این طرح، ۶ هزار و ۹۰۶ مورد بازدید از مراکز تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان گیلان انجام شد.

وی با بیان اینکه طی این بازدیدها تا کنون ۷ هزار و ۷۱۲ کیلو گرم فرآورده از چرخه مصرف غذایی انسانی خارج شده است، افزود: در این مدت ۱۴ واحد متخلف پلمب و ۴۶۳ مورد غیر بهداشتی در جریان بازرسی از واحدهای تحت نظارت این اداره کل مشاهده شده است.

بابایی به بازرسی و تأمین گوشت سالم از کشتارگاه‌ها پرداخت و گفت: ۲۰ هزار و ۷۲ رأس دام سبک طی انجام این طرح در کشتارگاه‌های استان کشتار و بیش از ۴۲۴ تن گوشت از کشتار این دام‌ها استحصال شده‌است.

وی افزود: ۹ هزار و ۲۶۰ رأس دام سنگین نیز در این مدت در کشتارگاه‌های دام استان کشتار و بیش از ۲۰۰۰ تن گوشت از کشتار این دام‌ها استحصال شده است.

بابایی اضافه کرد: از ابتدای اجرا تا پایان این طرح مقدار ۱۸ هزار و ۸۱۰ تن گوشت مرغ تولید شده و این میزان گوشت سفید از کشتار ۱۰ میلیون و ۳۸۰ هزار و ۹۳۸ قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان استحصال شده است.

وی ادامه داد: ۴۴ گروه متشکل از ۴۲ نفر از بازرسان بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان در قالب اکیپ‌های ثابت و سیار در این مدت وظیفه بازرسی بهداشتی از ۴۳۲۵ مرکز تولید، توزیع، حمل و عرضه فرآورده‌های خام دامی را برعهده داشتند.

مدیرکل دامپزشکی استان گیلان در پایان به شهروندان محترم توصیه کرد: ضمن تهیه فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز از مراکز معتبر، در هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به برچسب مشخصات و مهر دامپزشکی دقت کرده و هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنید.

کد خبر 6084261

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • روتردام در مسیر کاهش مصرف مواد خام تا سال ۲۰۳۰
  • لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت
  • معاون قوه قضاییه : با مشکلات و بحران هایی روبرو بوده و هستیم
  • ارز آوری حدود ۷ میلیون دلاری صادرات کیوی عباس آباد
  • پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در شهرستان کرمانشاه
  • برنامه‌ریزی‌ استان مرکزی برای نیمه خرداد
  • خدمات آموزشی دانش آموزان عشایر استان بوشهر مطلوب نیست
  • بیش از ۷ هزار کیلوگرم فرآورده دامی در گیلان از چرخه مصرف خارج شد
  • افزایش دایره نخبگی در دستور کار بنیاد نخبگان استان یزد